sporcu kahvaltısı
Görselin orijinali için tıklayın!

Daha verimli spor yapabilmeniz için mutlaka yaptığınız spora uygun bir beslenme programınızın olması gerekir. Günlük almanız gereken protein ve karbonhidrat miktarını sporunuza uygun şekilde adapte ettiğinizde kaslarınız daha da güçlenir ve performansınız artar. Bu nedenle günün en önemli öğünü kahvaltı, sporcular için ayrı bir önem taşır. Alacağınız besinler kilonuza, yaptığınız spora ve yapma rutininize göre değişir. Kahvaltıda sindirim sisteminize zarar vermeden kaslarınızı güçlendirecek ve enerjinizi yükseltecek yiyecekler tüketmeniz gerekir. Peki bir sporcu kahvaltısı nasıl olmalıdır gelin beraber bakalım.

sporcu kahvaltısı

Muhteşem Bir Kahvaltı ile Enerjinizi Yükseltin

Spor salonunda fitness tarzı ya da koşu gibi temposu yüksek bir spor yapıyorsanız, enerji takviyesi sağlayacak gıdalar yemelisiniz. Süt, tahıl ürünleri ve yumurta iyi bir sporcu kahvaltısı için olmazsa olmazlardır. Bir bardak az yağlı ya da yağsız süt ve bir adet haşlanmış yumurta tercih edebilirsiniz. Haşlanmış yumurta sevmiyorsanız az tereyağı kullanarak sadece yumurtanın beyazından bir omlet yapabilirsiniz. Dilerseniz sütünüzü yulaf ezmesiyle tüketebilirsiniz. Böylece tahıl ihtiyacınızı da karşılamış olursunuz. Salon sporları için kahvaltı protein ve vitamin içerikli olmalıdır. O yüzden ana kahvaltıya ek olarak kızarmış ekmek üzerine reçel veya bal sürerek tüketebilirsiniz. Ayrıca domates, beş adet fındık, on adet kuru üzüm ilave edebilirsiniz. Daha fazla enerjiye ihtiyaç duyuyorsanız, kahvaltınıza taze sıkılmış portakal suyu ekleyebilirsiniz. Bu kahvaltı size spor esnasında ihtiyacınız olan enerjiyi verecek aynı zamanda kaslarınızı istediğiniz forma gelmesi için destekleyecektir. Kahvaltı sonrası taze sebze ve meyvelerden hazırlanmış smoothieler, vitamin açısından oldukça zengindir.

sporcu kahvaltısı

Karbonhidrat ve Protein Dengesini Koruyun

Su sporları ya da tüm vücut kaslarınızı çalıştıran bir spor yapıyorsanız, kahvaltıda mutlaka uygun miktarda karbonhidrat almalısınız. Sporunuzu sabah saatlerinde yapıyorsanız kahvaltınızı antrenmana başlamadan iki saat önce yapmalısınız. Yeterli miktarda ekmek, tahıl ve süt ürünlerinden hazırlanan kahvaltıya ek kuru yemiş, bal, marmelat, muz gibi ek gıdalar ekleyebilirsiniz. Yumurtada çok yüksek oranda protein bulunduğundan yumurta, sporcu kahvaltısı için olmazsa olmazdır. Yumurta tercih etmezseniz vücudunuz ihtiyacı olan proteini peynir ve yoğurttan da alabilirsiniz. Antrenmanınızın ağırlığına göre, protein ve karbonhidrat miktarını dengeleyerek bol sıvı içeren bir kahvaltı sizin için idealdir. Sporcu kahvaltısı için bal ve marmelat tercih etmediğiniz zamanlarda az miktarda üzüm pekmezi ya da keçiboynuzu pekmezi tüketebilirsiniz. Yiyecek miktarları boy ve kilonuza uygun olacak şekilde ayarlanmalıdır. Kas yapınızı güçlendirecek ve enerji verecek besinleri ihtiyacınız olduğundan fazla tüketmemek gerekir.

Sağlıklı Beslenme ve Egzersizi Bir Arada Yapın

Zayıflamak ve vücut şeklinizi belirginleştirmek için diyet ile birlikte bir spor yapıyorsanız, sporcu kahvaltısı sizin için daha da önemli hale gelir. Çünkü hem yağ yakmanızı kolaylaştıran besinler hem de enerjinizi koruyacak yiyecekler tüketmeniz gerekir. Kaslarınızı güçlendirecek gıdalar seçmeniz, olası hasarları engeller. Yulaf ezmesi üzerine süt veya yoğurt ile hazırladığınız karışıma yaban mersini, böğürtlen gibi enerjisi yüksek, kalorisi az meyveler ekleyebilirsiniz. 

Performansınızı olumlu yönde etkileyecek sporcu besinlerimizi incelemek için buraya tıklayabilirsiniz!

Diğer sağlıklı yaşam okumalarımız içinse hemen buraya tıklayın!

Sağlıkla ve sporla kalın!