Body Building, vücutta bulunan tüm kasların çalışmasını ve gelişmesini çeşitli spor aletleri ve egzersizlerle destekleyen spor türüdür. Sağlıklı ve bilinçli bir vücut geliştirmenin ön koşulu düzenli bir programa sahip olmaktır. Motivasyon, sağlıklı beslenme, doğru egzersizler ve vücut genetiği de diğer etkili faktörlerdir. Vücut geliştirmede karın, omuz, bel ve sırt kaslarının kuvvetli olması gerekir. Özellikle ağırlıkla yapılacak egzersizlerde bel sağlığı konusunda ilerleyen dönemlerde herhangi bir rahatsızlık yaşanmaması adına egzersizleri uygularken dikkat edilmelidir. Öncelikli olarak bel sağlığına iyi gelecek doğru egzersizler ve küçük hedeflerle ilerlemeye özen gösterin.

Bel Sağlığına İyi Gelebilecek Egzersizler Nelerdir?

Bel sağlığı konusunda kasların gelişimini destekleyerek kas ağrılarını azaltacak birkaç önemli hareket bulunur.

Barfiks: Bir çubuğa tutunarak vücudun kendi ağırlığını yukarıya doğru çekmesiyle uygulanan harekettir. Vücuttaki sırt, ön ve arka kol kaslarını aktif olarak çalıştırır. Barfiksin doğru olarak uygulanabilmesi için özellikle ellerinizi omuz genişliğinde açtığınızdan emin olun. Elleriniz içe, dışa veya yanlara doğru bakabilir. Doğru uygulandığında tüm kasları etkiler. Vücudun alt kısmını serbest bırakan bu spor egzersiziyle sinirlere kuvvet uygulayan bölgeler rahatlar. Bel bölgesinde oluşabilecek kas ağrılarını hafifletir.

bar
Görselin orijinali için tıklayın!

Plank Pozu: Ayakların kalça genişliğinde, kolların omuzla aynı hizada açılarak, kol ve ayakların üzerinde durulmasıyla uygulanan harekettir. Plank pozunda ayak parmak uçlarını ve bacakları düz tutun. Plank pozu; kol kasları, el bilek kasları ve bel bölgesini güçlendirir.

pl
Görselin orijinali için tıklayın!

Superman Hareketi: Yüzüstü uzanılarak kol ve bacakların yere paralel bir şekilde havaya kaldırılmasıyla uygulanan harekettir. Hareketi uygularken karın bölgenizi kaldırmamaya, kol ve bacaklarınızı gergin bir şekilde tutmaya özen gösterin. Bu hareket sırt, karın ve bel bölgesini rahatlatır. Omurgayı destekleyerek bel rahatsızlıklarının azalmasına yardımcı olur.

ss
Görselin orijinali için tıklayın!

Köprü Egzersizi: Sırtüstü yere uzanılarak ayak tabanlarının yerde, dizlerin ise kırılmasıyla uygulanan harekettir. Eller yanlarda açık bir pozisyonda tutularak bel yavaşça yukarı kaldırılır ve indirilir. Hareketi uygularken ayak tabanlarınızı yerden kaldırmamaya özen gösterin. Basen ve karın bölgesini sıkılaştırır, kalça bölgesini ise şekillendirir. Aynı zamanda selülit oluşumunu da azaltır.

kö
Görselin orijinali için tıklayın!

Ananda Balasana Egzersizi: Sırtüstü pozisyonda ayakların dış kısımlarından tutularak dizlerin koltuk altına doğru çekilmesiyle uygulanan harekettir. Bu egzersizi uygularken nefes kontrolünüzü sağlamaya ve ayak bileklerinizi dik tutmaya çalışın. İç kasık bölgesini ve omurgayı esneterek vücudun rahatlamasını ve esnemesini sağlar.

ana
Görselin orijinali için tıklayın!

Squat: Bacakların omuz hizasında açılarak yere çömelip kalkarak uygulanan harekettir. Squatı ilk kez deneyecek olanlar için öncelikli olarak kendi vücut ağırlığıyla çalışmak yeterlidir. Sonrasında ağırlıklara geçiş yapılabilir. Bu hareketi uygularken omurgayı zorlamamaya dikkat edin. Öncelikli olarak bacak ve kalçadaki kasların gelişiminde aktif rol alsa da bel ve sırt kaslarında da oldukça etkili bir harekettir.

sq
Görselin orijinali için tıklayın!

Üst Göğse Çekiş Hareketi: Spor aletinde ağırlığın üst göğse kadar çekilmesiyle uygulanan harekettir. Bu hareketi uygularken nefesinizi kontrolle bir şekilde kullanın. Sırt ve ön kol kaslarını çalıştırarak bel ağrılarını hafifletir.

yen
Görselin orijinali için tıklayın!

Kedi Deve Germesi: El ve dizlerin üzerinde kızgın kedi duruşu sağlanılarak karın ve kalça kaslarının sıkılması ve sırtın belirli aralıklarla deve pozisyonuna getirilmesiyle uygulanan harekettir. Bu egzersizde en son başınızın hareket ettirin ve yavaş yapmaya özen gösterin. Omurga – eklem açıklığını artırarak sırt ve bel ağrılarında oldukça etkili bir pozisyondur.

kedi
Görselin orijinali için tıklayın!

Pilates Swimming Hareketi: Yüzüstü pozisyonunda el ve kolların düz şekilde öne uzatılmış, avuç içlerinin de yere bakacak şekilde tutulmasıyla uygulanan harekettir. Bu hareket, tüm vücut kaslarını aktif olarak çalıştırsa da özellikle sırt, bel ve kalça bölgesinde daha etkilidir. Vücut koordinasyonunu sağlayarak denge duyusunu da geliştirir.

efe
Görselin orijinali için tıklayın!

1 YORUM

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.