Masa başında uzun saatler boyunca çalışmak vücutta ciddi bir tahribat yaratır. Modern şehir yaşamının getirdiği en büyük sorunlardan olan hareketsizlik ve bilgisayar karşısında çalışma rutini; postür bozuklukları, fıtık ve eklem rahatsızlıklarının habercisidir. Eğer siz de bilgisayar başında çalışırken bel, boyun ya da omuz ağrılarından şikayet ediyor, hareketsiz kaldığınız için kendinizi kötü hissediyorsanız, ufak ofis yogası molalarıyla masa başı çalışmanın negatif etkilerinden kurtulabilirsiniz. Masa başında otururken yapılan basit yoga hareketlerini içeren ofis yogası, hem bedensel hem de ruhsal olarak çok daha iyi hissetmenize yardımcı olur. Peki ofiste çalışırken nasıl hareketler yapabilirsiniz? Hangi yoga hareketleri fiziksel olarak çok daha esnek ve güçlü olmanızı sağlar?

Urdhva Hastasana

er
Görselin orijinali için tıklayın!

Modern insanın hayatına mutlaka katması gereken yoga çeşitleri arasında olan ofis yogası ile hareketsizlikten kaynaklanan ağrıların ve tutulmaların önüne geçebilirsiniz. Ofis yogası hareketlerinin başında, otururken uygulayabileceğiniz ünlü urdha hastasana pozu gelir. Bu poz için, oturur pozisyonda iken avuç içleriniz birbirine bakacak şekilde ellerinizi tavana doğru uzatın. Yukarı doğru sakince uzarken omuzlarınızın aşağıda ve geride olmasına dikkat edin. Kollarınızı birkaç kere indirip kaldırarak hareketi tekrar etmenizde fayda var. Bu şekilde kollarınızın ve omuzlarınızın esnediğini ve rahatladığını hissedeceksiniz.

Bharadvajasana 

bh
Görselin orijinali için tıklayın!

Yine oturarak kolaylıkla yapabileceğiniz bharadvajasana hareketi ile sırt ağrılarınıza son verebilirsiniz. Bu amaçla sağ omzunuzu sandalyenize dayayın ve aynı anda sol elinizle sandalyenizin arka kısmını tutun. Kalçanızla birlikte aynı yöne dönerek kendinizi iyice esnetin. Doğru nefes alıp vererek hareketi tam tersi yönde de tekrar edin. Bu şekilde yanlış duruş pozisyonunuzu düzelterek çalışmaya devam edebilirsiniz.

Oturarak Öne Doğru Eğilme

Ofis koltuğunuzda otururken sırtınızı esnetmek için, oturarak öne doğru eğilme hareketini yapabilirsiniz. Bunun için öncelikle dik oturun ve arkanıza yaslanın. Ardından ellerinizi avuç içleriniz birbirine bakacak şekilde ileri doğru uzatın. Ayaklarınızı ellerinizle paralel hale getirin. Ardından kollarınızın pozisyonunu bozmadan tüm vücudunuzla aşağı doğru eğilin. Ellerinizle ayaklarınızın ucuna dokunmaya çalışırken düzenli olarak nefes alıp vermeyi unutmayın.

Garudasana (Kartal pozu)

kart
Görselin orijinali için tıklayın!

Otururken kartal pozunu denemek için, öncelikle sağ bacağınızı sol bacağınızın üstüne alarak bacak bacak üstüne atın. Dik pozisyonda sol dirseğinizi sağ dirsek içine yerleştirin. Bu haldeyken avuç içlerinizi birbirine bastırın. Omuz başlarınızı aşağıya ve geriye doğru çekin. Bu şekilde ellerinizi yavaşça yukarı doğru yükseltin. Birkaç nefes alarak anda kalın. Sonrasında diğer taraf için hareketi tekrar edin. Bu şekilde kol, bacak, sırt ve omuzlarda yer alan sıkışmaları açabilir, doğru nefes alışverişiyle kendinizi çok daha esnek ve rahat hissedebilirsiniz.

Sandalyede boyun egzersizi

Otururken boynunuzu rahatlatmak amacıyla basit esneme hareketlerinden faydalanabilirsiniz. Öncelikle dik oturun ve arkanıza yaslanın. Vücut dikliğinizi bozmadan başınızı göğsünüze doğru düşürün ve birkaç kez nefes alıp verin. Ardından elinizle sol şakağınıza bastırarak kafanızı hafifçe sağa doğru esnetin. Nefes alıp verirken aynı hareketi sola doğru yapın. Ardından kafanızı arkaya doğru düşürerek tavana doğru bakın. Hareketlerde nefes almaya özen gösterin. Bu şekilde boynunuzun arka kısmını ve aşağıya doğru uzanan sırt kaslarının rahatlamasını sağlayabilirsiniz.

Janu Sirsasana

son
Görselin orijinali için tıklayın!

Otururken bacaklarınızı da rahatlıkla esnetebilirsiniz. Bunun için, öncelikle dizlerinizi kırın ve üst gövdenizi bacaklarınızın üzerine yığın. Eğer dizleriniz kırıkken hareketi yapmakta zorlanıyorsanız, dizlerinizi düz hale de getirebilirsiniz. Bu şekilde birkaç nefes alıp verdikten sonra bacaklarınızın arasını açın ve bu kez de bacak aranızdan yere doğru eğilin. Bu temel hareketle üst ve iç bacaklarınızın rahatlıkla esnediğini göreceksiniz.

“Hem ofiste hem de evde, hayatın her alanında yoga günlük rutinimin bir parçası” diyorsanız, fiyat-performans açısından avantajlı Decathlon yoga ürünlerine göz atabilir, doğru ekipman ve kıyafet seçiminde güvenilir alışverişin keyfine varabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.