Formda kalmak isteyenler ya da forma girmek isteyenler. Size harika önerilerimiz var! Eliptik bisikleti sadece bir kardiyo egzersiz aleti olarak biliyorsunuz belki ama biz size onun 5 büyük avantajından bahsedeceğiz. Bu yazımızda eliptik bisikletin faydalarını keşfederek odanızda belki de ona bir yer açmak istersiniz 🙂

Eliptik Bisiklet Kilo Vermenizi Sağlar

“Kilo vermek istiyorum!” diyorsanız eliptik bisikletler tam size göre. Her gün yapacağınız yarım saatlik antrenmanlar sayesinde fazla kilolarınızdan kurtulabilir ve forma girebilirsiniz. Bu egzersizleri yaparken hem kaslarınızı çalıştırır hem de yağ yakarsınız. Vücudunuzun sadece bir bölümünü çalıştırmakla kalmaz, yükü genele dağıtabilirsiniz. Sonucunda da motive edici sonuçları görebilirsiniz.

Eliptik Bisiklet %80 Oranında Sıkılaşma Sağlar

Eliptik bisiklet vücudunuzdaki kasları aynı anda çalıştırmanıza yardımcı olur. Pedalları çevirirken baldır ve kalçalarınızı; tutma kolları ile de kollarınızı, omuz ve göğüs kaslarınızı çalıştırmış olursunuz. Eliptik bisiklet egzersizi sırasında dik durmanız gerekir bu şekilde sırt ağrınız varsa o ağrılara iyi gelir, hem de dik durmak karın kaslarınızı doğal bir şekilde güçlendirir.

Eliptik Bisiklet Egzersizi Kalp İçin Faydalıdır

Kardiyo egzersizleri, motor kaslarının rehabilitasyonu için tavsiye edilir. Bunun yanında da formunuzu ve kardiyovasküler durumunuzu da korumanız için gerçekten önemlidir. Düzenli yapılan antrenmanların kalbi güçlendirme, kan dolaşımını arttırma ve kolestrolü dengeleme gibi yararları bulunmaktadır. Eliptik bisiklet aynı zamanda solunumunuzu düzenlemek gibi ek bir fayda da sağlar.

Eliptik Bisikletler Eklemlere Zarar Vermez

Eliptik bisikletlerin önemli özelliklerinden biri eklemlerinize zarar verme riskinin neredeyse hiç olmamasıdır. Elips şeklindeki hareketleri sayesinde vücudun doğal adım atma / koşma hareketi yapmasını sağlar ve kaslarınız kolayca çalışırken vücut ağırlığınız iki bacağınız arasında eşit dağılır.

Eliptik Bisikletler Stresten Kurtulmanıza Yardımcı Olur

Eliptik bisikletin faydaları Elipitk bisiklet size fiziksel olarak formda kalma desteği verirken psikolojik olarak da güzel bir destek olur 🙂 Antrenman yapmak hem vücuda hem de ruha ve mental sağlığa faydası olan bir aktivitedir. Spor yaparak ve hareket ederek stres atar ve üzerinizdeki fazla enerjiden kurtulursunuz. Eliptik bisikletinizle yapacağınız aktivite saatini seçmek size kalmış: İster sabah kalkınca, ister akşam, ister öğle molasında!

Antrenman Tavsiyeleri

Eliptik bisikletle nasıl bir antrenmana başlayacağınızı bilemiyorsanız, size güzel bir öneri 🙂 30 dakikalık bir antrenmanla başlayın.

  • Öncelikle 10 dakika boyunca, düşük hızda yürüyüş yaparak ısının
  • Hızınızı yavaş yavaş artırın: Dayanıklılığınıza bağlı olarak 15 dakikalık antrenman yapın. (örneğin, nefesiniz kesilmeden konuşabiliyor ya da yüksek sesle okuma yapabiliyorsanız doğru hızda antrenman yapıyorsunuz demektir)
  • Yaklaşık 5 dakikalık sürede temponuzu düşürüp soğuyun

Eliptik bisiket kullanmak için 5 sebep artık elinizde! Verimli ve belirgin sonuç alabilmek için haftada en az 2 kez 45 dakikalık antrenmanlar yapmanız önerilir. Sağlık durumunuzu takip etmeniz gerektiğini ve sağlıksal bir sorununuz varsa mutlaka doktorunuza danışarak spor yapmanız gerektiğini hatırlatmak isteriz.

Decathlon’da sizlere 2 adet güzel önerimiz var. EL120 Eliptik Bisiklet kalori, süre, mesafe, hız ve kalp ritminizi ölçümleyebilir ve buna göre kendinize program çıkarabilirsiniz. EL520 Motorlu Eliptik Bisiklet ise motorlu yapısı sayesinde kullanımı kolaylaştırır.

EL520 Motorlu Eliptik Bisiklet videosunu izle!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.