En sık kullanılan egzersiz aletlerinden birisi olan eliptik bisiklet, pek çok kası çalıştırmasının yanı sıra yüksek miktarda kalori yaktırması ile ön plana çıkar. Yoğun çalışma temponuz arasında ufak molalar vererek kullanabileceğiniz eliptik bisiklet, metabolizmanızı hızlandırarak gün içerisinde daha enerjik olmanıza da yardımcı olur.

Eliptik Bisiklet Nedir?

1990’lı yılların başlarında icat edilen eliptik bisiklet, üç hareketi tek alette birleştirir. Koşu bandı, kondisyon bisiklet ve tırmanma aletinde yapabileceğiniz egzersizleri eliptik bisiklette yapabilir, böylece vücudunuzun normalde çalışmayan farklı noktalarını çalıştırabilirsiniz. Üstelik tasarımı sayesinde kaslarınıza gereksiz ağırlık bindirmez, sakatlanma riskini de en aza indirirsiniz.

big_1750159
Motorlu Eliptik Bisiklet EL520 – Detaylı bilgi için tıklayın!

Eliptik Bisikletin Faydaları

Eliptik bisiklet modelleri, faklı özellik ve opsiyonları ile sağlıklı ve zinde bir yaşam sürmeniz için oldukça faydalıdır. Evinizde fazla yer kaplamayan ve düzenli egzersiz alışkanlığı kazanmanıza yardımcı olan eliptik bisiklet iki pedalı ve iki kolu ile etkili bir antrenman alternatifi olarak karşınıza çıkar.

  • Eliptik bisiklet, kalp atış hızını arttırırken kalbin güçlenmesine yardımcı olur. Vücudun alabileceği oksijen kapasitesini arttıran bu egzersiz aleti, etkili bir kardiyo antrenmanı yapmanızı sağlar. Böylece ağır egzersizler öncesinde ısınabilir, daha fazla yağ ve kalori yakabilirsiniz.
  • Sakatlanma riskinin düşük olduğu bir egzersiz aletidir. Vücudunuzu zorlamaz ve bacaklarınıza fazla baskı yüklemediği gibi bacaklarınızın gerginliğini de azaltır.
  • Eliptik bisiklet, bir kardiyo antrenmanından daha fazlasını sunar. Aletin tasarımı vücudunuzun belli bir ağırlığın altına girmesini sağlar ve hafif bir ağırlık antrenmanı yapmış olursunuz.
  • Düzenli eliptik bisiklet kullanmak ciğerlerinizin ve kaslarınızın güçlenmesini sağlar. Böylece dayanıklılığınız artar ve koşu, yüzme gibi yüksek efor gereken sporlarda da daha başarılı olabilirsiniz.
  • Eliptik bisiklet, vücudun hem alt hem de üst kaslarını çalıştıran nadir egzersiz aletleri arasındadır. Kaslarınızın tamamının çalışmasını, direncinizin eşit ve dengeli olarak gelişmesini sağlar.
  • Denge geliştirmek ve vücudunu disipline etmek için oldukça faydalıdır. Aleti kullanırken zaman zaman ellerinizi kullanmayarak denge kabiliyetinizi yükseltecek egzersizler deneyebilirsiniz.

Eliptik bisiklet fiyatları, ürünün modeli ve özelliklerine göre değişiklik gösterir. Eğimi ayarlanabilen, ekstra programları bulunan ve antrenör özelliği ile motivasyonunuzu yükselten Decathlon eliptik bisikletler arasında her bütçe ve beklentiye uygun model vardır.

8503081_004.jpg[-1_-1xoxarxbg(white)]

Eliptik Bisiklet Kilo Verdirir Mi?

Saatte 500-600 kalori yakmanızı sağlayan eliptik bisiklet, metabolizma hızınızı yükseltir ve günlük yaktığınız kalori miktarını arttırır. Düzenli olarak eliptik bisikletle antrenman yapar ve beslenme düzeninize dikkat ederseniz kısa süre içerisinde gözle görülür şekilde kilo kaybı yaşarsınız. Üstelik antrenmanlar esnasında serotonin salgılanır ve salgılanan hormon, gereksiz atıştırma isteğinin önüne geçerek daha az kalori almanızı sağlar.

Eliptik Bisiklet Hangi Kasları Çalıştırır?

En etkili egzersiz aletlerinden olan eliptik bisiklet, aynı anda pek çok kasınızın beraber çalışmasına yardımcı olur. Antrenman esnasında en çok çalışan kaslar kalça ve bacak kaslarıdır. Üst bacakta bulunan kuadriseps kaslarını çalıştırır. Ayrıca hamstring ve gastrocnemius kaslarını da güçlendirerek bacaklarınızın daha sıkı görünmesini sağlar.

Kalçaların daha sıkı ve biçimli görünmesini sağlayan gluteus maximus kasları ise, eliptik bisiklet ile öne doğru adım atarken çalışır. Bisikletin eğim ayarı varsa bu ayarı yükselterek gluteus maximus kaslarının daha fazla çalışmasını sağlayabilirsiniz. Bu esnada karnınızı da sıkarsanız aynı anda abs kasları da çalışır.

Her ne kadar eliptik bisiklet ağırlıklı olarak vücudun alt kısmındaki kasları çalıştırsa da üst vücut kaslarının gelişmesine de yardımcı olur. Eliptik bisikleti kullanırken kollarınızı kullanırsanız triceps kasları gelişir. Göğüs kaslarının daha fazla çalışması için bisikleti ters olarak da kullanabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.