Spor, düzen ve disiplin isteyen bir eylemdir. Bazı insanlar spor salonuna düzenli olarak gidebilirken; bazıları da çeşitli sebeplerden dolayı sürekliliği sağlayamaz. Spor yapmayı, vücudunuzu şekillendirmeyi, kaslarınıza güç kazandırmayı istediğiniz halde imkânsızlıklardan dolayı spor salonuna gidemiyor olabilirsiniz. O halde sizin için bambaşka bir yol mevcut. İş stresinizi, yorgunluğunuzu atmanın en güzel yollarından biri de evde spor yapmaktır. Çeşitli ev egzersizleri ile etkili bir vücuda sahip olmak mümkündür. Kendinize bir program yapıp ihtiyacınız olan bölgelerinizi düzenli olarak çalıştırarak hayalinizdeki vücuda kavuşabilirsiniz.

Evde Fitness

Aletli ya da aletsiz yapılabilen bir spor çeşidi olan fitness, fiziksel olarak vücudunuzu geliştirmenizi sağlar. Kasların kütlesel ve hacimsel gelişimine dayalı olan fitness, tüm vücudunuzun sağlıklı ve zinde kalması için tercih edebileceğiniz bir spordur. Fitness’ın önde gelen egzersiz çeşitleri arasında yürüyüş, kürek çekme, tırmanma, koşma ve kardiyovasküler egzersizler yer alır. Spor salonlarında aletli olarak yapılan fitness, evde yapacağınız egzersizlerle de gerçekleştirilir.

8242904,8572854,8573749,8527051,8527982,8336570,8336571,8336572,8336573,8336581,8336580_001.jpg[-1_-1xoxarxbg(white)].jpg

Kendi vücut ağırlığınızı kullanarak yapacağınız pek çok evde fitness hareketi mevcuttur. Ayrıca çalıştırmak istediğiniz bölgeye göre hareketlerinizi programlayabilirsiniz. Karın kaslarını geliştiren crunch hareketi ile bölgesel yağlarınızı da yakarak vücudunuzun estetik bir görünüme kavuşmasına destek olur. Bridge egzersizi bir kalça kaldırma hareketidir. Hareket sayesinde basen, karın ve kalça bölgelerinizi etkili bir şekilde çalıştırarak sıkılaşmasını sağlayabilirsiniz. Evde fitness hareketleri içerisinde push up, plank, squat, lunge gibi pek çok egzersiz çeşidi yer alır.

Home Trainer

Evde spor yaparak yorgunluğunuzu atmayı seviyorsanız home trainer tercih ederek evde antreman yapmanın ilk avantajını yaşayabilirsiniz. Kötü hava koşullarında enerjinizi boşa harcamak yerine kar, sis, yağmur ya da gece fark etmeden size uyan saatlerde pedal çevirerek gelişiminizi sağlayabilirsiniz. En sevdiğiniz filmi izlerken ya da yazın balkonda pedal çevirerek antremanınızı devam ettirebilirsiniz. Home trainer ile performans takibinizi sürüşünüzü istediğiniz gibi programlayarak yapabilirsiniz. Böylece tutarlı sonuçlar elde ederek gelişiminizi daha doğru bir şekilde sağlayabilirsiniz. Direnç ayarını yapabileceğiniz, tekerleğinizin temas ettiği direnç ünitesinin yapısı sportif aktivitenizin sağlayacağı faydayı artırır.

trainer
Home Trainer modellerimiz için tıklayın!

Kapalı alan ve rüzgârın yokluğu antreman yaparken daha fazla efor harcamanıza ve kalori yakmanıza sebep olur. Ancak home trainer‘ı vücudunuzdan akan terden korumak için örtü kullanmak, zemine mat sermek cihazınızın uzun ömürlü kullanımını sağlar. Çeşitleri arasında fanla rüzgar direnci yapanlar, manyetik yolla metal diske direnç sağlayanlar, sıvıyla direnç uygulayanlar ve şekil olarak ayrılan roller’lar yer alır. İhtiyacınıza ve bütçenize göre tercih edeceğiniz home trainer’lardan birini seçerek evde antreman yapmanın keyfini yaşayabilirsiniz.

Home trainer çeşitleriyle alakalı yazımızı incelemek isterseniz tıklayın!

Eliptik

Eliptik, kardiyovasküler sağlığınızı korumak için gerekli olan fitness egzersizlerinde kullanabileceğiniz bir alettir. Sportif hedeflerinize hızlı bir şekilde ulaşabilmek için kullanabileceğiniz eliptik, kilo verme ve yağ yakma sürecinizi de hızlandırır. Bilinen sürüş tekniğinden farkı ayakta durmanızdır. Eliptik bisiklet tırmanışı, yürüyüşü ve koşmayı aynı anda bünyesinde toplayarak farklı aktiviteler ile tanışmanızı sağlar.

ELİPTİK.gif
Eliptik Bisiklet Modellerimiz içi tıklayın!

Ağırlıksız bir spor olduğu için eklem ağrılarınıza son verir ve yaralanmaları önler. Eliptik bisiklet, alt ve üst vücut kaslarınızı çalıştırmanızı sağlar. Ayağınızı pedaldan ayırmadan sürüş yapacağınız için kas ve tendom stresini azaltır. Bisiklet kullanırken, koşarken ya da yürürken yaptığınız doğal hareketleri yaptığınız için eklemlerinizdeki gerginliği azaltırsınız. Fazla kas grubunu kullanarak kısa zamanda daha çok kalori yakmanızı sağlar. İnterval egzersiz, tepe ve tırmanış gibi modları ile kendinize meydan okumanıza yardımcı olurken daha iyi ölçümleme yapmanıza da imkan verir.

Koşu Bandı

Evde yapabileceğiniz en önemli aktivitelerden biri de koşu bandı egzersizleridir. Zaman sorunu olanların sıklıkla tercih ettiği koşu bantları, birçok kası aynı anda çalıştırır. Düzenli yaptığınızda, kol, göğüs ve kalça kaslarınızın güçlendiğini fark eder ve aynı zamanda yüksek miktarda kalori yakarsınız. Koşarken kondisyonunuzu da dengeler ve sağlığınızı olumlu yönde gelişimini sağlarsınız.

big_1547382
Domyos T520B Koşu Bandı – Detaylı bilgi için tıklayın!

Ter atımı ile yağlarınız hızlı bir şekilde yakıldığı için kendinizi daha zinde ve fit hissedersiniz. Günlük stresinizi azaltan koşu bantları kaslarınızı çalıştırdığı için rahat bir uyku uyumanızı da sağlar. Ayrıca, kalp krizi riskiniz azaltan koşu bandı egzersizleri kolestrol ve yüksek tansiyon riskini de en aza indirir. Düzenli koşu bandı egzersizi ile yaşam kalitenizi yükseltebilir ve daha sağlıklı bir hayata adım atabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.