Vücut geliştirme denince akla gelen ilk detaylardan biri, birbirinden etkili aletlerle dolu spor salonlarıdır. Ancak etkili bir vücut geliştirme programı uygulamak için spor salonuna gitmek bir zorunluluk değildir. Evde gerçekleştireceğiniz programlarla da son derece fit ve güçlü bir vücuda kavuşabilirsiniz. Vücut, sıcak havalarda ter atmaya ve yüksek bir metabolizma hızına ulaşmaya zaten hazır olduğu için, yaz aylarında evde gerçekleştirebileceğiniz spor hareketleri son derece etkili olur. Peki soğuk havalarda evde vücut geliştirirken nelere dikkat etmeniz gerekir? İşte karşınızda, soğuk havada evde vücut geliştirme tüyoları!

Soğuk Havada Spor Neden Zordur?

Soğuk havalarda sporcuların karşılaştığı en büyük zorluk, vücudun metabolizma hızını düşürmesi ve ter bezlerini adeta işlevsiz hale getirmesidir. Bu durum, aslında vücudun kendi dengesini ve sağlığını koruma yöntemidir. İnsan vücudu, soğuk havaları bir tehdit olarak algılaması nedeniyle ortam sıcaklığının düşmesiyle birlikte vücuttaki suyu, yağı, besin değerlerini depolama yoluna gider. Olağandan soğuk havalarda vücudun gösterdiği bu yaklaşım, soğuğun uzun süre devam etmesi durumunda vücudun öz kaynaklarıyla hayatta kalma refleksidir. Bu yüzden de soğuk havalar, vücudu elindeki değerleri harcama konusunda bir hayli cimrileştirir. Bu tavır ise vücut geliştirme aletleri ile yapılan sporun etkisini azaltan unsurların başında yer alır. Evde vücut geliştirirken bu sorunu aşmanın kilit noktası, oda sıcaklığına ve ısınma hareketlerine gereken önemi vermekten geçer.

Oda Sıcaklığına Dikkat!

Evde vücut geliştirme programı uyguluyorsanız, kış aylarında çalışma odanızın oda sıcaklığında hatta bir iki derece daha üstünde olmasına dikkat etmeniz gerekir. Yeterince sıcak bir oda, vücudunuzu dışarıdan gelen bir tehdit olmadığına ikna edecek ve sahip olduğu değerleri harcama konusunda cimrilik etmesini önleyecektir. Yalnız dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta, oda sıcaklığını çok da yüksek tutmamaktır. Zira gereğinden fazla ısı vücudu rehavete sokacağı için size uykulu ve spora karşı isteksiz bir ruh hali verir ve vücut geliştirme ekipmanları ile yeterli performansta çalışmanıza engel olur. Bu yüzden ideal oda sıcaklığını tutturmak ve vücudunuzu havanın aslında pek de soğuk olmadığına ikna etmek, spordan yüksek verim almanız konusunda son derece önemlidir.

lift strap 1.jpg[-1_-1xoxarxbg(white)]

Isınma Hareketlerini Artırın

Bilindiği üzere vücut ısısını artırmanın en etkili yollarından biri ısınma hareketleridir. Soğuk havaların olumsuz etkilerini artırmak için ise ısınma hareketlerinin süresini ve temposunu artırmak gerekir. Vücut geliştirme malzemeleri ile çalışmaya başlamadan önce yerinizde hızla koşabilir, squat ve jumping jack hareketleriyle metabolizma hızınızı artırabilirsiniz. Hatta aletli çalışmaya geçmeden önce basit ve etkili bir HIIT ya da CrossFit programı uygulayabilir ve vücudunuzu ter atmaya adeta zorlayabilirsiniz. Vücudunuzu yeterince ısıttıktan sonra her zamanki spor programınızı uyguladığınızda soğuk havanın olumsuz etkisini kırabilir ve spordan her zamanki kadar yüksek verim almaya devam edebilirsiniz.

Set ve Tekrar Sayılarınızı Artırın

Evde spor yaparken oda sıcaklığını değiştirme imkanı bulamadığınız ya da ısınma hareketleriyle vücudunuzu seferberlik modundan çıkaramadığınız durumlarla da karşılaşabilirsiniz. Bu gibi günlerde kas hafızanızı manipüle ederek istediğiniz verime ulaşabilirsiniz. Spor programınızdaki set ve tekrar sayılarınızı artırarak kas hafızanızı şaşırtabilir ve vücudunuzun savunma mekanizmasını aşabilirsiniz. 12 tekrarlı setlerinizi 15’e, 3 setlik programlarınızı 4 sete yükseltebilir ve savunma durumundan çıkan vücudunuzun spora uyum göstermesini sağlayabilirsiniz. Set ve tekrar sayılarını artırırken dikkat etmeniz gereken öncelikli nokta ise sağlığınıza zarar vermemek olmalıdır. Spor programınızı ağırlaştırırken kendinizi sakatlamamaya, kalbinize ve kaslarınıza olağandan fazla yük bindirmemeye özen göstermeniz sağlığınız açısından çok önemlidir.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.