Spor yapmaya başlamak, daha da önemlisi düzenli olarak devam ettirmek formda kalmak isteyen birçok kişinin önem verdiği konular arasında yer alıyor. Bahar ve yaz aylarının yarattığı enerjiyle spor yapmak çoğu zaman daha keyifli hale gelebiliyor. Havalar soğumaya başladığında ise spor yapan kişilerin sayısında gözle görülür bir düşüş yaşanıyor. Hatta spor yapmak bir kenara, üşüme korkusundan dolayı basit bir yürüyüşe çıkmak bile insanın gözünde büyüyebiliyor. Halbuki soğuk havada spor yapmak, daha fazla yağ yakımına ve vücudun daha zinde kalarak enerji depolamasına yardımcı oluyor.

Kış Sporlarının Sağlık Açısından Avantajları Nelerdir?

İnsanlar bahar ve yaz aylarının aksine soğuk havalarda çoğu zaman kapalı alanlarda ya da evde vakit geçirmeyi tercih ediyor. Bunun sonucunda ise çoğu kişi ihtiyacı olan D vitamininden uzak kalabiliyor. Eğlenceli vakit geçirmeyi sağlayan birçok kış sporu ise kış güneşinden faydalanmamıza ve ihtiyacımız olan D vitaminini depolamamıza yardımcı oluyor.

8545475_005.jpg[-1_-1xoxarxbg(white)].jpg

 

En çok tercih edilen kış sporlarından olan kayak ve benzeri sporlar, uzun süre hareketsiz kalan vücudun açılmasını ve kasların tekrar aktif hale gelmesini sağlıyor. Kapalı alanların ve şehrin kirli havasına maruz kalan bedenin oksijen ve temiz hava almasına imkan sağlarken zihnin daha berrak ve aktif olmasına yardımcı oluyor. Elbette adrenalinle birlikte salgılanan ve serotonin adı verilen mutluluk hormonları da kayak yapmanın ekstra getirileri arasında yer alıyor.

Çoğu kişi kışın spor yapmanın hastalığa sebep olduğu gibi genel bir kanıya sahip olsa da aksine soğuk havalarda spor yapmak vücudun direncini artırıyor ve beslenme ile desteklendiğinde bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Bu sebeple vücudu güçlendirmek ve hastalıklardan korumak için düzenli spor yapmak ve iyi beslenmek gerekiyor. Aynı zamanda kayak, snowboard gibi kış sporları vücuttaki kan akışının hızlanmasına ve toksinlerin vücuttan atılarak kalbin güçlenmesine yardımcı oluyor.

Soğuk Havada Yağ Yakımı Nasıl Gerçekleşir?

Genelde kilo olarak düşünülen fakat vücudun ihtiyacı olan ve gerekli enerjiyi sağlayan yağların asıl amacı vücudu sıcak tutmaktır. Bu durumda kış sporları yaparken veya soğuk havada basit bir yürüyüşe çıkıldığında bile, vücut otomatik olarak soğuktan kendini korumak ve sıcak kalmak isteyecektir. Dolayısıyla yağlar daha aktif bir hale gelir ve bu sırada yağ yakımı sıcak havalara göre daha hızlı bir şekilde gerçekleşir. Sonuç olarak soğuk havalarda hareket etmek daha fazla kalori yakılmasına ve kalorilerden hızlıca kurtulmaya yardımcı olur.

Vücudumuzda farklı görevler gören yağ çeşitleri vardır. Beyaz yağlar kalori anlamına gelirken, kahverengi yağlar ise ısı üretmek için kalori yakan yağlardır. Kış aylarında yapılan egzersizler sayesinde özellikle karın ve kalça bölgesinde bulunan beyaz yağlar, kahverengi yağlara dönüşerek kalori yakımını sağlar.

Kışın Spor Yaparken Alınması Gereken Tedbirler Nelerdir?

Soğuk havada egzersiz ve çeşitli kış sporları yapmak vücudu zinde tutarken kilo vermeye de yardımcı olur. Bununla birlikte insan vücudu sıcak havalara daha kolay adapte olurken değişkenlik gösterebilen soğuk havalarda, vücudun dengesini korumasına yardımcı olacak önlemler almak gerekir.

gloves winter 500 h[8396987,8315315,8396968,8396969,8396967]tci_scene_005.jpg[-1_-1xoxarxbg(white)].jpg

Soğuk havalarda vücut daha kolay titrer ve havaya olan adaptasyon daha uzun sürebilir. Bu sebeple spor yaparken giyilecek kıyafet seçimi soğuk havada spor yaparken daha büyük bir önem taşır. Buna göre kış aylarında üst üste giyilen kıyafet tabakaları havanın ısınması veya soğuması halinde avantaj sağlar. Hava soğuduğunda üstünüze bir kat daha giyebilir veya ısındığında üzerinizdekileri çıkarabilirsiniz. Ayrıca güneşin baskın olduğu kış günlerinde cildi tamamen kapatacak koruyucu kıyafetler olası güneş yanıklarından ve cilt kanseri riskinden korur.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.