Yazımıza en baştan başlayalım yine. Yani Hibrit kelimesinin kökeninden. Hibrit kelimesi Latince “Hybrida” kelimesinden gelir ve “melez” anlamını taşımaktadır. Bisiklette de kullanımı aslında tam olarak bu anlamı karşılar. Hibrit olarak kategorize edilen bisikletler hem basit toprak yollarda gidebilmekte, hem de asfalt yol için ideal konforu sunmaktadır. Yani melezdir (:

Genellikle yanal dişleri olan dış lastikleri, standart olmasa da genelde 63-80 mm’lik ön amortisörleri, yine standartı olmamakla beraber tek arka vitesli veya ön/arka vitesli, zaman zaman barendli elcikleri ile karşımıza çıkarlar.

Riverside adıyla üretilen Hibrit bisikletlerimizi gelin yakından inceleyelim.

Riverside 100

Riverside 100 modeli siyah ve çelik kadrosu ile giriş seviyesi bir hibrit modeldir. 6 vitesli olan Riverside 100, çelik alaşımlı bir kadroya sahip. Çelik olması kullanıcıya ağırlık olarak geri dönmekte. M ve L kadro boylarında farklılık göstermekle beraber ortalama ağırlığı 15-15,5 kg arası değişkenlik göstermekte. Çelik kadronun geometrisine baktığımızda alçaltılmış bir form görüyoruz. Burada amaç; inip binmenin daha kolay olmasını sağlamak. Ayrıca kadro üzerinde port bagaj adapte edebilmeniz için vida yuvaları ve suluk kafesi için yer bulunmaktadır. Riverside 100, M bedende 1,66-1,82 boyundaki kullanıcılara, L bedende ise; 1,83-2,00 boyundaki kullanıcılara hitap etmektedir.

V-brake yani pabuç fren sistemine sahip olduğunu görüyoruz. Biraz daha açmak gerekirse; frenlemenin pabuçların jantı sıkıştırmasıyla sağlanması. Fren kollarının materyali ise plastik. Gidon boğazı ise kullanıcının hangi açıda kullanmak istediğine bağlı olarak yükseklik ayarı yapmaya müsade etmekte. 28 inç tekere sahip olan Riverside 100’ün jantları tek katmanlı olup alüminyum malzemeden üretilmiştir.

Sahil yollarında, şehir içinde asfalt yollarda hobi amaçlı kullanmak isteyen sürücüler için fiyat/performans oranına da baktığımızda oldukça ideal bir model olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Riverside 500

Kadro materyalinin alüminyum olduğu Riverside 500 modeli kullanıcısına çok daha hafif ve keyifli bir sürüş garantiliyor. Alüminyum kadro kullanıcıya yaklaşık 2 kg hafiflik getiriyor. Kadro materyalinden sonra dikkatleri çeken artılara bakalım:

Dış Lastikler: B’twin trekking lastiklere sahip Riverside 500 yine 28 inç ve lastiklerdeki yanal dişler hem manevralarda hem de genel sürüş güvenliğinde büyük artı sağlamakta. Asfalt yolların yanı sıra basit toprak yollarda da zemine meydan okuyabilecek bir lastik yapısına sahip.

Amortisör: Önde 80 mm’lik amortisör ile darbeyi absorbe etme özelliği önemli bir unsur. Basit toprak yollarda, patikalarda darbeyi emişi ile sürücüye çok daha konforlu bir sürüş sağlıyor. Amortisörün kilitleme özelliğinin olmadığını belirtmekte fayda var.

Fren Sistemi: Fren sisteminin disk fren olduğunu görüyoruz. Fakat fren tipleri yazımda da değindiğim gibi disk frenler, hidrolik ve mekanik olmak üzere ikiye ayrılır. Riverside 500’de mekanik disk fren kullanılmış. Yani telle çekim ile frenleme sağlanmakta. Pabuç frene göre daha güvenli ve daha kaliteli frenleme sağlarken, olası bir teknik problemde müdahele için usta eller isteyebilmekte.

Ayrıca; pabuç frenlerin, yağmurlu ve toprak yollarda, jant ile pabuç arasına giren toz, toprak, yabancı cisimlerden veya ıslaklıktan dolayı yaşanan frenleme kalitesindeki düşüş disk frenlerde yaşanmadığı için önemli bir iyileştirme olarak görmekte fayda var.

Sele: Seleye baktığımızda daha ergonomik modelimiz olan ergofit sport 500 model selenin kullanıldığını görmekteyiz. Uzun soluklu sürüşlerde çok daha rahat ve konforlu bir sele olduğu için önemli bir artı.

Vites: 9 vitese sahip Riverside 500’ün dişli oranı 11-36’dır. Zincir olarak KMC X9 zincirin tercih edilmesi hem performans anlamında hem de vites geçişlerinde farkını kesinlikle hissettiren bir özellik.

Riverside 500 modeli S, M ve L beden olarak karşımıza çıkmakta olup boy aralığı S bedende 1,50-1,65, M bedende 1,66-1,82 ve L bedende 1,83-2,00’dir.

Riverside 900

Ve en üst segment hibrit bisikletimiz: Riverside 900! Kadro materyali alüminyum olan Riverside 900’ün ağırlığı Riverside 500 ile aynı. Ama farklarına gelecek olursak bir hayli fazla. Gelin yine alt başlıklar halinde inceleyelim:

Vites: Vites sayısının 10’a yükseldiğini görüyoruz ve dişli oranı ise 11/40. Bu demek oluyorki; yokuşlu yollarda işiniz çok daha kolay. Yine KMC zincir tercih edilmiş.

Fren Sistemi: Yine disk fren görmekteyiz ama önemli bir farkla: hidrolik disk fren. Yani yağ pompalama ile frenleme sağlanan en kaliteli fren tipi. Üzerinde Promax marka hidrolik fren bulunmakta. Fren kolları ise Riverside 100’de plastik iken, Riverside 900’da alüminyum kollar kullanıldığını görüyoruz.

Gidon Boğazı: 5 mm yüksekliğinde 2 adet alüminyum ayarlama halkası var. Bu parçalar “spacer” olarakta adlandırılmakta.

Amortisör: Riverside 900’de Suntour marka hem sertliğini ayarlabilme hem de kilitlenebilme özelliği olan magnezyum bileşenli amortisör görmekteyiz. Kilitlenebilme özelliğiyle, asfalt, düz yollarda amortisörü kapatarak esnemez bir hale getirebilir böylelikle bacaklarınızdan fazla güç emilmesini engellemiş olursunuz. Sertlik ayarı ile de amortisörünüzün tepme seviyesini ayarlama imkanınız bulunmakta.

Jantlar: Jantlar çift katmanlı alüminyumdur. Çift katmanlı olması jantlarının direncinin yüksek olması anlamında gelir.

Dış Lastik: Dış lastiklerde özel zırhlı lastikler görmekteyiz. (Zırhların kalınlığı: 3 mm) Patlamaya karşı dirençli, patika/toprak yollarda rahatlıkla kullanılabilecek lastikler Riverside 900’ün en büyük artılarından şüphesiz.

Elcikler: Farklı açılardan tutma olanağı tanıyan elcikler görüyoruz. Bu özelliği ile uzun turlarda bileklerinizde yaşayacağınız ağrılara engel olup, sürekli aynı bilek/el pozisyonunda gidonu tutmak zorunda kalmazsınız.

Hibrit model bisikletlerimizi dilediğiniz mağazamızda görebileceğiniz ve test edebileceğiniz gibi decathlon.com.tr’den de detaylı araştırmayı yapabilir ve mutlu sona kavuşabilirsiniz (:

Bol pedallı günler diliyorum.

Bu yazımız Decathlon Blog İçerik Uzmanı & Ülke Bisiklet Eğitmeni Efe Subaşı tarafından yazılmıştır. Efe’nin diğer yazılarına buradan ulaşabilirsiniz!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.