Taoist Yin ve Yang kavramı doğadaki karşıt ve tamamlayıcı prensiplere dayanır. Yin, varlıkların kararlı, değişmeyen, gizli yönüdür; Yang, değişen, hareket eden, ortaya çıkaran yönüdür. Soğuk-sıcak, aşağı-yukarı, boş-dolu… Evrendeki her şey karşıtların zıtlığıyla var olur. Gün olmadan gece, gece olmadan gün olmayacağı gibi. Vücüdumuzda bağ dokular (tendonlar, fasya ve ligamentler) nispeten daha yin ve katıyken; kaslar ve kan yang, daha yumuşak ve hareketlidir.

Yoga beden, kalp ve zihni geliştiren bir dizi davranışlar serisi ile yolculuktur. Hatha Yoga’nın bir tarzı olarak “Yin Yoga” bu içe yolculukta metodlardan sadece birisidir.  Batı’da uygulanan yoga çoğunlukla yang veya kas odaklı olmasına rağmen, yoganın daha az bilinen yin yoga tarzı fiziksel ve zihinsel sağlığa dengeli bir yaklaşım için önemlidir.
Çin Tıbbı’ndaki enerji kanalları (meridyenler) temel alınır, bağ dokulara odaklanılarak, kaslar pasif tutulur. Her duruş kendi benzersiz “deneyimini” sunar, bu yüzden keşfedilecek sürekli değişen bir deneyim şeklidir, kendimize ve hayatımıza daha yakın bakma şansımız olur.
Yin Yoganın bilinen ve sizin önceden tahmin etmediğiniz faydalarına örnekler:
Yin Yoga, * Zihni, duyguları, bedeni sakinleştirir ve dengeler * Stresi ve kaygıyı azaltır * Dolaşımı arttırır * Esnekliği artırır * Fasyayı serbest bırakır ve eklem hareketliliğini arttırır * İç organları dengeler ve chi veya prana akışını iyileştirir
Yin Yoga; zihni meşgul tutmak için yeteri kadar hareket verirken içe dönüşü kolaylaştırır. Hislerin değişmesiyle birlikte beş dakikalık kısa meditasyonlar gibi hissedebilir. Yeni Yıla girdiğimiz bugünlerde belki de tam ihtiyacınız olan da budur. Eriyen kalp/Anahatasana/Melting heart Pozu

Poza Giriş:

  • Ellerinizin ve dizlerinizin üzerinde dört ayak üstüne gelin. Ellerinizle matın ilerisine doğru yürüyün, bunu yaparken kalçaları diz hizasında tutun.Göğsünüzü yere doğru alçaltın. Mümkün olduğu kadar ellerin arasındaki mesafeyi omuz hizasında tutun.

Alternatifler ve Seçenekler:

  • Eğer omuzdaki acı kolların ileriye doğru uzanmasını engelliyorsa, kolların arasındaki mesafeyi arttırmayı deneyin.
  • Eğer göğsünüz yere değiyorsa, ve boynunuz rahatsa, çenenizi yere getirip karşıya doğru bakabilirsiniz.
  • Göğüs kafesi değmiyorsa, göğüs altına bir yastık koyarak bedeni rahatlatabilirsiniz.
  • Dizleriniz rahatsızsa altına bir battaniye katlayıp koyabilirsiniz
  • Bu asana tek kol ileriye uzatılarak yapılabilir, başı diğer önkolun üzerinde dinlendirebilirsiniz. 1-2 dakika sonra öteki kol uzatılarak 1-2 dakika da bu kolda kalabilirsiniz.

Pozdan çıkış:

  • Yavaşça dört ayak üzerine geri gelin ve çocuk pozuna geçebilirsiniz ya da yüzüstü yere uzanabilirsiniz.

    Dengeleyici Pozlar:
  • Yüzüstü uzanmak veya çocuk pozu dengeleyici asana olarak uygulanabilir. Eriyen kalp bir geri bükülme olduğundan ve çocuk pozu öne katlanma olduğundan yüzüstü uzanmaya göre daha dengeleyici bir seçim olacaktır.

Faydaları:

  • Omuzları açar
  • Göğüs kafesini açar
  • Üst ve orta sırt bölgesi için güzel bir geri bükülme pozudur.

Kontraendikasyonları:

  • Omuz, sırt, bel ağrınız varsa bu asana zorlayıcı olabilir
  • Ellerde veya parmaklarda karıncalanma hissederseniz, kolların ve ellerin pozisyonunu değiştirin, karıncalanma devam ederse asanadan çıkın. Uyuşma varsa uyuşmada kalmayın, asanadan çıkın.

Etkilenen Meridyenler ve organlar

  • Omurgadaki germe hissi idrar kesesini meridyenini etkiler
  • Eğer göğüs kafesi bölgesinde bir açılma hissederseniz, mide ve dalak meridyenlerini etkiler.
  • Kolları kullandığımız için burdan geçen kalp ve akciğer meridyenlerini de etkiler

Etkilenen eklemler:

  • Üst sırt
  • Alt omurga
  • Omuz

Tavsiye edilen süre:

  • 3-5 dakika
  • Çene yerdeyse daha kısa kalabilirsiniz, ensedeki hisleri gözlemlemelisiniz, rahatsızsa alnı yere koyun ya da asanadan çıkın.

Notlar:

  • Eriyen kalp pozu geri bükülmelerden sonra iyi gelebilir.
  • Derin geri bükülmelerden önce yumuşak bir geçiş olarak kullanılabilir
  • Eğer omuzların arkasında bir sıkışma (kompresyon) hissediyorsanız kemiğin kemiğe değdiği eşiğe ulaşmış olabilirsiniz. Kolları abdüksiyon (birbirinden uzaklaştırma) sokarak bu hissi azaltmayı deneyin, sıkışma hissinde kalmayın.

“Yin Yogayı neden seviyorsunuz? “ sorusuna yin yoga yapanlardan yanıtlar:

“Fiziksel ağrılarımda azalma var yin yoga ruhsal olarak stresime çok iyi geliyor. Vücudum esneklik kazandı, zihnen ve bedenen sağlıklı hissediyorum. Pozların yerde olmasını, gerilmeden ve açılmadan kaynaklı kaslarımdaki rahatlamayı, bitimindeki huzuru seviyorum” -M.G.   “Yin yoga bende stres dengesi için zihni susturmak kendi beden öz farkındalığım için iyi geldi. Yin yoganın sakinliği ve zihni kontrol yeteneğini arttırıp bedensel ve zihinsel huzur verişini seviyorum” -N.A.

“Haşimato hastalığım var, kendimi  kolay ifade edemediğimi düşünüyorum. Yin yogada gevşiyorum ve güvende hissediyorum. Bırakma hissini, bedensel mücadeleden uzak olmasını, zihinsel ve bedensel rahatlama sağlıyor olmasını seviyorum. Kök çakra ile ilgili ilk açılma ve rahatlamayı yin yogada yaşadığımı anımsıyorum.” B.Ş.  

Kişisel Yolculuğum:
Bugün dönüp baktığımda 17 yılı aşkın bir süredir yoga uygulamaları öğreniyorum ve yogaya olan sevgim, her adımda daha güçleniyor. Genç bir yetişkinken anlamlı bir yaşamı neyin oluşturduğuna cevap ararken yüksek lisans yaptığım okulda yoga karşıma çıkmıştı. İlerde ne olcağımı bilmediğim zamanlarda, yabancı bir ülkede okumanın ve çalışmanın getirdiği yoğun tempoda yoga beni sadece fiziksel değil ruhsal olarak da hep dengeye getirdi. Öğrenmenin sonu yoktu Hatha, Bikram, Sivananda, Yin, Restoratif, Mindfulness ve Meditasyon uygulamaları deneyerek ruhumu beslemeye devam ettim. 2014te Hariom Yoga Merkezinden sevgili hocam Bora Ercan’dan ilk Hatha Yoga eğitimimi aldım. 2015 yılında Om Yoga Merkezinin Sahibi Efe Erdinç’in teşvik etmesiyle Yin Yogaya başladım. 2015 yılında Yin Yoga öğretmek istediğime karar verip Derya Demirdere, Berivan Aslan Sungur’un düzenlediği eğitimlere katıldım. 2018 yılında sevgili öğretmenim Sarah Powers’la tanışmam şu an verdiğim Yin Yoga derslerini en çok şekillendiren deneyimdir. Mindfulness unsurlarını taşımaya çalıştığım yin yoga derslerimde, öğrencilerimin fiziksel bir pratikten çok içsel bir yolculuk yaptıklarını hissetmeleri en büyük temennim. – Sanem Önder

Bu yazımız değerli yoga hocamız Sanem Önder tarafından kendisinin izniyle yayınlanmıştır. Sanem Önder’i Instagramdan takip etmek için tık tık! 

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.