Vücudundaki kas hacmini genişletmek için atman gereken ilk adım, doğru beslenmektir. Özellikle, günlük antrenmandan önce ve sonra doğru gıdaları almalısın. Ayrıca, gün içerisindeki öğün sayılarını artırabilirsin. Böylelikle, metabolizman hızlandıkça vücudunda ki kas üretimi de artacaktır. Kas gelişiminde diğer adım, tabii ki yeteri kadar protein tüketmektir. Kaslar, proteinlerde ve aminoasitlerden oluşur. Bu nedenle kaslarının gelişmesini ve güçlenmesini istiyorsan doğru miktarda protein tüketmelisin. Bunun yanı sıra, kaslarını geliştirirken bol su içmemeyi ihmal etmemelisin.

Kas Gelişimi İçin Yapılacak Egzersizler

Kas geliştirme egzersizleri yaparken dikkat etmen gereken en önemli husus, önce büyük kasları daha sonra küçük kasları çalıştırmak olmalı. İlk etapta, büyük kasları çalıştırman enerji sarfiyatını minimum düzeye düşürerek senin daha az yorulmanı sağlayacaktır. Büyük kasları çalıştırmak için yapacağın egzersizler sırasıyla sehpaya sırt üstü yatar pozisyonda halter çubuğunu indirip kaldırarak yapılan en temel göğüs kası çalıştırma egzersizi olan Bench Press hareketidir.

Daha sonra, omuz ve traprez kaslarını çalıştırmak için oturur pozisyonda ya da ayakta halteri omuzlara kadar indirip kaldırılarak yapılan Over Head Press hareketidir.

Bacak kaslarını çalıştırmak için Leg Press hareketini, kanat ve sırt kaslarını çalıştırmak için ise Lat Pyll Down hareketini yapabilirsin.

Son olarak, kaslarının sağlıklı bir şekilde gelişmesini istiyorsan ağırlıklı Squat hareketlerini yapmalısın.

Küçük kasları çalıştırmak için yapacağın hareketler ise; kol kaslarını çalıştırmak için dambıllar ile ağırlık çalışmaları, Cable Crovser ile çalışabileceğin Trıceps Pull Down hareketi ve arka bacak kaslarını çalıştırmak için Leg Curl egzersizlerini yapmalısın.

Performans Sonrası Kas Hacminin Genişlemesi İçin Takviye Gıdalar

Kas hacmini geliştirebilmek için beslenmenin yanı sıra, takviye gıdalar tüketebilir, dilersen günlük protein ihtiyacını karşılamak için ek besin olarak protein tozu ve karbonhidrat tozu kullanabilirsin. Ayrıca; içerisinde multivitamin, Omega-3 yağ asitleri, Glutamin, Keratin ve BCAA bulunan takviye gıdalar da kullanabilirsin.

Performans Sırasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kaslarını doğru ve sağlıklı bir şekilde geliştirebilmen için bazı önemli noktalara dikkat etmelisin. Birincisi, başkasının yaptığı hareketleri uygulamaya kalkmamandır. Bacak egzersizlerine önem vermelisin. Antrenmanlar sırasında yapacağın sporları denge tahtası üzerinde yapmamalısın. Spor yaparken telefonunda uzak durmaya çalışmalısın. En önemlisi ise kas gelişimin en önemli uygulaması olan, periyodik ve düzenli artış göstereceğin ağırlıklar kaldırmandır.

Sporla kal!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.