Düzenli spor yapmanın yanı sıra ağırlık da çalışarak kaslarının gelişmesini isteyenlerin yaptıkları spordan daha iyi verim almaları ve sağlıklarını korumaları için aşağıdaki önerilere kulak vermesinde fayda var:

·       60 dakikadan fazla antrenman yapmayın ve antrenman sonrasında dinlenin. Vücudunuzu yormanız, enerjinizi düşüreceği gibi performansınızı da olumsuz yönde etkiler.

·       Bol bol su için ve yediklerinize dikkat edin.

·       İyi uyumaya özen gösterin. Uykunuzu alarak yaptığınız antrenmanlarda performansınızın arttığını göreceksiniz.

·       Ağırlık kaldırmadan önce ısınma hareketlerini mutlaka yapın. Bu hareketler, sizi antrenmanınıza alıştıracak ve kaslarınızı ağırlık kaldırmaya hazırlayacaktır.

Çocuklar Kaç Yaşında ve Kaç Kg ile Ağırlık Çalışmaya Başlamalı?

7 yaşından itibaren bütün çocuklar ağırlık çalışmaya başlayabilir. İleride duruş bozukluklarının yaşanmaması ve kemiklerin doğru gelişimi için kendi ağırlıklarından daha fazla ağırlık kaldırmamaları ve az sayıda setler ile çalışma yapmaları gerekir. Ağırlık çalışması, çocukların vücut gelişimine katkı sağladığı gibi dayanaklılıklarını da artırır.

Vücudumuzun Hangi Bölgeleri İçin Nasıl Çalışmalıyız?

Ağırlık kaldırırken yapılacak çeşitli hareketler, kullanılacak farklı aletler vardır. Göğüs kaslarınızı geliştirmek istiyorsanız “Bench Press” olarak bilinen sırt üstü yatma ve barı kendinize doğru indirip kaldırma hareketini yapabilirsiniz. Omuzlarınız için ağırlık kaldıracaksanız “Over Head Press” hareketini yapabilirsiniz. Bu harekette oturur pozisyonda ya da ayakta barı omuzlarınıza indirip kaldırabilirsiniz. Ön kol kaslarınız için dambıllar ile antrenman yapabileceğiniz gibi karın kası için mekik hareketini tercih edebilirsiniz.

Antrenman Sıklığı Nasıl Olmalı?

Kaslarınızı dinlendirmek ve toparlanmak için günaşırı antrenman yapmalısınız. Kendi programınızı oluşturabilir ya da profesyonellerden destek alarak daha sağlıklı bir çalışma programı hazırlayabilirsiniz.

Hangi Malzemeler ile İdeal Antrenmanı Gerçekleştirebiliriz?

Spor salonları bünyesinde olan aletler, her sporcuya özel hazırlanan farklı antrenman programlarına göre kullanılır. Halter barları, Lateral Pulldown, Peck Deck Fly, Triceps Pull Down, Leg Press, Leg Extension gibi aletler ile antrenmanlarınızı gerçekleştirebilirsiniz.

Ağırlık Çalışmamıza Engel Olan Rahatsızlıklar Nelerdir?

Bel fıtığı, kas yırtılması, omurga sorunları yaşayanların ağırlık kaldırmaması gerekir. Ağırlıklar ile vücudunuza daha fazla yük bineceğinden sorunlarınız daha da büyüyebileceği gibi vücut gelişiminizi de bozabilirsiniz. Bu tür rahatsızlıkların yanı sıra kalp rahatsızlığı bulunanların da antrenman sırasında dikkatli olması ve antrenörlerin gözetiminde spor yapması gerekir.

Ağırlık Çalışırken Sakatlanmamak İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

·       Kaldırabileceğinizden daha fazla ağırlık kaldırmayın.

·       Hareketlerinizi gerçekleştirirken doğru nefes alın.

·       Sırtınızı her zaman dik tutun.

·       Ağırlık kaldırırken ayaklarınızı omuz hizasında açın.

·       Halter barında ya da dambıllardaki ağırlıkların emniyet mandallarını takmayı unutmayın.

Sporla kalın!

 

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.