Vücudun sıcaklık seviyesini dengeleyen ve vücut hücrelerinin yarıdan fazlasını oluşturan su en önemli yaşam maddesidir. Vücut fonksiyonlarının yerine getirilebilmesi, yaşamsal faaliyetlerin sürdürülebilmesi için günlük su tüketimine dikkat edilmesi önemlidir. Normal bir insanın günlük su ihtiyacı, yaşına, yaşam şekline, cinsiyetine, kilosuna ve sağlık durumuna göre değişir. Sporcuların su ihtiyacı ise normalden %5-10 daha fazladır. Yeterli su tüketmeyen sporcularda performans düşüklüğü gözlenir

Son günlerin en önemli tedavi şekillerinden biri olan aynı zamanda Watsu olarak bilinen su terapisi, hem spor yapanlar için hem de bazı rahatsızlıklara sahip olanlar için farklı yöntemler sunuyor. Su terapisi, belli bir sıcaklığa sahip havuzda terapistinizin vücudunuzu destekleyerek yaptırdığı hareketlerdir. Spor sonrasında su terapisi ile yorgun bedenini ve kaslarını dinlendirerek daha dinç ve sağlıklı hissedebilirsin. Eğer böyle bir imkânın yoksa egzersiz sonrası kaslarının toparlanmasını sağlamak için önce soğuk ardından da sıcak su kullanarak duş alabilirsin. Soğuk su kan akışını azaltarak infllamasyonu engeller, kasların ve eklemlerin sertleşmesini sağlar ve böylece kas ağrılarını azaltır. Daha sonra sıcak su ile duş alarak kaslarınızın gevşemesine yardımcı olabilirsiniz. 

Suyun Hem Gıda Olarak Hem de Terapi Olarak Büyüsü

Sağlıklı bir insan bedeni standart işlevselliğini koruyabilmesi için günde ortalama bir buçuk litre suya ihtiyaç duyar. Beynin ve bedenin tam fonksiyonel çalışabilmesi için iyi bir sporcu olarak günlük yeteri miktarda su içmelisin. Ayrıca su, vücutta ki zararlı maddelerin atılmasını sağlar ve sindirim sistemini çalıştırır buna bağlı olarak metabolizman daha hızlı çalışır ve çok daha kısa bir süre içerisinde daha fit bir bedene sahip olabilirsin. Kas ağrısı ve sertliği sporcuların sahip olduğu iki yaygın şikâyettir. Çoğu sporcu, egzersiz yaptıktan sonraki gün ağrı ve sertlik yaşar. Sıcak su terapisi kan damarlarınızın genişlemesini sağlar. Kaslara ve cilde kan akışını artırır, ağrı ve sertliği önlemeye yardımcı olabilir.

 Spor Sonrası Suyun Dinlendirici Etkisi

Bedeninde bulunan kasların yüzde yetmiş beşi sudan oluşur. Spor yaparken terle birlikte vücuttan atılan suyun bir kısmı kaslarda bulunan su miktarından gider. Bu nedenle spor sonrasında su içtiğinde kaslarında kaybettiğin su yerine gelir. Bedeninin spor sonrası kaybettiği su miktarı yerine gelmezse kendini çok yorgun hissedebilir üstelik şiddetli kas ağrıları yaşayabilirsin. Sıcak bir banyo nefes almayı iyileştirebilir Suyun sıcaklığı ve göğsünüzdeki basınç akciğer kapasitenizi ve oksijen alımınızı artırır. Suda esneme hareketleri yapmak kaslarda, eklemlerde ve kemiklerdeki rahatsızlıkları engelleyici düşük etkili bir egzersiz sağlar. Yapılan araştırmalarda banyo küvetine eklenen deniz suyunun kas ağrısı ve stresin engellemesine daha fazla destek olarak ekstra rahatlık sağladığı kanıtlanmıştır. Egzersiz sonrası ekstra rahatlamak istiyorsanız küvetinize biraz deniz tuzu eklemenizde fayda var. 

 Termal Suların Sporcular İçin Faydaları Nelerdir? 

Termal sular genel olarak sıcaktır ve cilt tarafından emilebilen mineraller içerir. Analjezik ve kas gevşetici etkisi sayesinde yumuşak dokuların uzama kabiliyetini artırarak eklem kısıtlanması problemlerini azaltır. Ağrı kesici etki sağlayan termal sular antrenman sonrası sporcuların kas ve eklemlerini dinlendirici etki gösterir. Egzersiz yapmadan önce termal su banyosu kaslarınızı gevşetmeye yardımcı olabilir, egzersiz yapmanızı kolaylaştırır ve yaralanma olasılığınızı azaltır. Sporunuza veya aktivitenize bağlı olarak, egzersiz yapmadan önce spa küvetinde 30 dakika geçirmek performansınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Kaslar gevşek ve hazır olduğunda çevikliğiniz ve hızınız artabilir. Termal suların cildi yatıştırıcı etkisi de vardır. Vücut ılık suya tepki olarak endorfin hormonu salınımını artırır. Mutluluk hormonu olarak da bilinen endorfin, kişinin kendini daha canlı ve huzurlu hissetmesini sağlar. 

Sporla kalın ama susuz kalmayın (:

1 YORUM

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.