Denge tahtası evde farklı egzersizler yapmana yardımcı olan oldukça fonksiyonel bir spor ekipmanıdır. Vücudunun tamamını sıkılaştırmanı sağlayan denge tahtası ile birçok farklı hareket deneyebilirsin. Bu egzersizler sayesinde karın kaslarını, baldırlarını, göğüs kaslarını ve kalça kaslarını etkili bir şekilde çalıştırabilirsin. Evde denge tahtası kullanarak yapabileceğin egzersiz çeşitlerine ve bu egzersizlerin sağladıkları faydalara daha yakından göz atmaya ne dersin?

Dengede Durma

Evde denge tahtası kullanarak yapabileceğin en etkili hareketlerden birisi dengede durmadır. Bu egzersiz sayesinde karın, kalça ve baldır kaslarını sıkılaştırabilirsin. Harekete başlamak için önce sağ, daha sonra da sol ayağını denge tahtasının üzerine konumlandır ve ekipmanın kenarları yere değmeyecek şekilde dengede durmaya çalış. Hareket boyunca sırtının tam olarak dik olduğunda emin ol ve düzenli nefes alışverişine devam et. Ayrıca egzersiz sırasında dengeni bulmana yardımcı olması açısından ellerini kalçanın üzerine konumlandırabilirsin. Dengede durma hareketini 15’er saniyelik setler halinde 2 veya 3 seri tekrarlayabilirsin.

Şınav

Denge tahtası ile uygulayabileceğin bir başka egzersiz ise şınav hareketidir. Göğüs kaslarının yanı sıra omuz ve triceps kaslarını da güçlendiren bu egzersizi evde kolaylıkla yapabilirsin. Harekete başlamak için ellerinle denge tahtasının kenarlarından tutarak şınav pozisyonu al. Daha sonra karın, bacak ve kalça kasların sıkılı bir şekilde, dirseklerini kırarak göğsünü denge tahtasına yaklaştır. Göğsünün denge tahtasına en yakın olduğu konumda birkaç saniye bekledikten sonra denge tahtasını ellerin ile iterek gövdeni yukarı kaldır ve başlangıç pozisyonuna geri dön. Egzersiz sırasında aşağı inerken nefes almayı, vücudunu yukarı kaldırırken ise nefes vermeyi unutma. Denge tahtası ile şınav hareketini kondisyon seviyene göre her set 11 ile 15 tekrar olacak şekilde 3 seri yapabilirsin.

Lunge

Evde yaptığın antrenmanlarına ekleyebileceğin bir diğer egzersiz de denge tahtası ile lunge hareketidir. Baldır, karın ve kalça kaslarını güçlendirmene yardımcı olan bu hareketin başlangıç pozisyonu için denge tahtasını üzerine sağ ayağını konumlandır. Denge tahtasının kenarlarının yere dokunmasına izin vermeden sağ ayağını dengede tut. Daha sonra sol ayağını bir adım geri al ve sol bacağın gerili olacak şekilde lunge pozisyonu al. Lunge pozisyonunu 15 saniye korumaya çalış. Ardından hareketi sol ayağın önde olacak şekilde tekrarla. Ayrıca egzersiz boyunca düzenli nefes alıp vermeye devam etmelisin.

Squat

Denge tahtası ile squat hareketi için ayakta ve bacakların omuz genişliğinden açık olacak şekilde başlangıç pozisyonu al. Daha sonra denge tahtasını sağ tarafına konumlandır. Sağ ayağını denge tahtasının üzerine koy ve kenarlarının yere değmesine izin vermeden dengeni sağla. Ardından dizlerini kırarak yavaşça kalçanı yere yaklaştır ve squat pozisyonu al. Bu pozisyonda 3 saniye bekledikten sonra dengeni koruyarak tekrar başlangıç konumuna geri dön. Egzersiz sırasında dizlerini kırarken nefes ver ve yukarı çıkarken de nefes al. Hareketi her iki bacak ile 3’er set uygulayabilirsin. Setlerdeki tekrar sayısını 11 ile 15 arasında belirleyebilirsin.

Denge Tahtası ile Yanlara Dönme

Denge tahtası ile yanlara dönme hareketi karın kaslarını etkili bir şekilde sıkılaştırmana yardımcı olur. Hareket başlamak için dizlerin denge tahtasının üzerinde ellerin ise önde yerde olacak şekilde pozisyon al. Daha sonra ayaklarını yerden keserek ve önce sağa, ardında da sola doğru vücudunu denge tahtası ile birlikte döndür. Egzersiz sırasında konforun için denge tahtasının üzerine ince bir minder koyabilirsin. Hareketi her iki tarafa 12’şer kez uygulayabilirsin. Egzersiz boyunca nefesini tutmadan düzenli nefes alışverişine devam etmeyi de unutma.

Dengeli bir kas gelişimi sağlamak için evde gerçekleştirdiğin antrenmanları denge tahtası kullanarak çeşitlendirebilirsin. İhtiyacın olan denge tahtasına Decathlon aracılığı ile kolaylıkla sahip olabilirsin.

Sağlıkla ve sporla kal!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.