Atlama ipleri, olukça basit ancak çok işlevli bir egzersiz ekipmanıdır. Zayıflamak isteyenlerin ve kısa sürede form tutmayı planlayanların en çok kullandığı spor malzemelerinden olan atlama ipi sayesinde sen de hedeflediğin görünüme kavuşabilirsin. Daha önce atlama ipi hiç kullanmadıysan endişelenmene gerek yok. Atlama ipleri hakkında ihtiyacın olan tüm bilgilerini senin için hazırladık.

Atlama İpi Ne işe Yarar?

Atlama ipleri, çeviklik ve hızın artırmak için antrenman yapmana yarayan spor ekipmanlarıdır. Atlama ipi ile yapacağın egzersizler, daha fazla kalori yakarak kilo vermene yardımcı olurken aynı zamanda denge ve dayanıklılık konularında da kendini geliştirme katkı sağlar.

Faydaları Nelerdir?

Atlama ipi kullanarak yaptığın antrenmanlar sırasında tüm kasların çalıştığı için vücudun esnekliğini kaybetmeden dengeli bir şekilde sıkılaşır. Bununla birlikte ip atlama hareketi dokuları harekete geçirdiğinden selülit oluşumunu engellemeye yardımcı olur. Atlama ipinin sağladığı faydalardan bir diğeri ise el ayak koordinasyonunu geliştirmesidir. Ayrıca, atlama ipleri oldukça hafif ve taşınması kolay spor ekipmanları olduğundan çantanın içine koyup dilediğin yere kolaylıkla götürebilirsin.

Yeni Başlayanlar Neye Dikkat Etmeli?

Atlama ipi ile çalışmaya ilk defa başlayacaksan dikkat etmek gereken konuların başında ipin uzunluğunun ayarlanması gelir. İpin boyunu doğru bir şekilde ayarlamak için bir ayağını ipin ortasına koy ve tutamakları göğsüne hizalayarak uzunluğunu ayarla. Bu uzunluk atlama ipi ile çalışmak için ideal olan ip uzunluğudur. Atlama ipini kendine göre ayarladıktan sonra egzersize başlamadan önce yeterli alana sahip olduğundan emin olmalısın. Egzersize başlamadan önce ısınmayı da unutma. İp atlarken ayak parmak uçlarında sıçramaya özen göster ve ipi başının üzerinden geçirmek için kollarını değil, dairesel hareket yaparak bileklerini kullan. Ayrıca satın aldığın atlama ipinden uzun süreli performans elde etmek istiyorsan egzersiz sonrasında ipin bakımını yapman gerekli. Antrenmanın bitiminde nemli bir bez ile ipini silip kurulayarak gerekli bakım işlemini birkaç dakika içerisinde tamamlayabilirsin.

İp Türleri?

Atlama ipleri, ipin üretiminde kullanılan materyale, uzunluğuna ve tasarımına göre farklılık gösterir. Üretildiği malzemeye göre atlama ipleri genellikle deri, plastik ve PVC ipler olarak üçe ayrılır. Deri ipler, özellikle koordinasyon ve hız antrenmanlarında tercih edilirken açık alanlarda kullanıma uygun değildir. Plastik ve PVC atlama ipleri ise en yaygın kullanılan ip türleridir. Dayanıklı yapıları ile ön plana çıkan bu modeller, dış mekanlarda rahatlıkla kullanılabilir. Ayarlanabilir tasarıma sahip atlama ipi modellerinin uzunluğunu kendine göre belirleyebilirsin. Ayrıca tutma kısımlarında çelik rulmanlar kullanılan atlama ipleri, pürüzsüz ve tutarlı bir salınımın elde etmene imkân verir. Bununla birlikte Decathlon ürün gamı içerisinde üzerinde ne kadar süre ve kaç kez ip atladığını bildiren dijital göstergeye sahip atlama ipi dizaynları da bulunur.

Evde Yapılabilecek Egzersiz Çeşitleri

Eğer spor için ayırdığın boş bir odan varsa atlama iplerini ev ortamında kolaylıkla kullanabilirsin. Evde atlama ipi kullanarak gerçekleştirdiğin egzersizler sırasında karnının içeri çekili ve sıkılmış olduğundan emin olmalısın. Ayrıca ip atlarken kalça kaslarını da sıkmalısın ki antrenman sonrasında herhangi bir bel ağrısı yaşama. Tüm bunlara değindikten sonra sıra geldi atlama ipi ile evde yapabileceğin egzersizlere;

  • Çift Ayak İp Atlama

Çift ayak ip atlama, atlama ipi kullanılarak yapılan en temel egzersizdir. Bu hareket özellikle ip atlamaya yeni başlıyorsan ipi sallama ve zıplama hareketlerini senkronize bir şekilde gerçekleştirmeye yardımcı olur. Egzersiz sırasında ipin üzerinden iki ayağını aynı anda yerden keserek atlaman gerekli. Başlarda takılmalar olması gayet normal. Bu nedenle temponu biraz yavaş tutabilirsin. Kondisyon kazandıkça daha akıcı ve daha uzun süre takılmadan atlayabildiğini göreceksin.

  • Koşu Adımı İp Atlama

Koşu adımı ile ip atlama tekniğini, normal koşu hareketinin ipin üzerinden atlanarak yapılması olarak düşünebilirsin. İp her yere değdiğinde koşu adımıyla ipin üzerinden atlaman ve duraksamadan bu harekete devam etmen gerekir. Koşu adımı ile ip atlarken ayakların arasındaki uyuma ve ipi sallama hızına dikkat etmelisin. Bu egzersizi sol veya sağ adımı tekrarlayarak ya da tek ayak üzerinde atlayarak çeşitlendirebilirsin.

  • Çapraz İp Atlama

Çapraz ip atlama, diğer tekniklere göre biraz daha ileri seviye bir egzersizdir. Ancak sıkı çalışarak bu seviyeye rahatlıkla gelebileceğinden şüphen olmasın. Ayrıca çapraz ip atlama hareketi iki elini ayrı ayrı kontrol etmen gereken bir egzersiz olduğundan koordinasyon yeteneğinin gelişimine de önemli ölçüde katkı sağlar. Çapraz ip atlamak için her iki tutamağı da sağ elin ile tut ve ipi vücudunun sağına doğru kaydır, ardından hiç durmadan ipi sol eline alarak hareketi bu kez sol tarafa aktar. Harekette ustalaştıkça ve kondisyonun arttıkça atlama ipi kullanmanın oldukça keyifli ve faydalı olduğunu göreceksin.

Vücudunu forma sokmak, kondisyonunu artırmak ve dengeli bir vücut gelişimi elde etmek istiyorsan atlama ipi ile çalışmaya hemen başlayabilirsin. İhtiyacın olan atlama ipine Decathlon ürün yelpazesinde bulunan kaliteli ve fonksiyonel atlama ipi modellerini inceleyerek karar verebilirsin.

Sağlıkla ve sporla kal!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.