Sağlığına özen gösteriyor ancak şehir yaşamının yoğunluğu içinde kendine zaman ayırmakta zorlanıyor, spor salonunda vakit kaybetmek istemiyor musun? Senin için tüm o koşuşturmanın arasında sağlığını, gücünü ve dinamizmini korurken, istediğin vücuda kavuşmanı ve tüm bunları ev konforunda gerçekleştirmeni sağlayacak ipuçları hazırladık. Sıraladığımız ipuçlarına göz atarken bir yandan da evde spor konforuna ulaşmanı sağlayacak egzersiz önerilerimizi değerlendirmeye ne dersin? Bu yazımızda evde spora konfor kazandıran pilates çemberi hakkında bilmen gerekenlerle, pilates çemberi ile evde yapılabilecek egzersizleri senin için derledik.

Pilates Nedir?

Uzun yıllara dayanan köklü geçmişinin yanı sıra son yılların yükselen spor trendi olma özelliğini hala koruyan pilates, farklı uygulama biçimleri ve popülaritesi ile dikkat çekiyor. Zihinle bedenin dengesini kurmayı hedefleyen ve bunu yaparken omurgayı dengede tutan, temel kasları güçlendirip uzatan pilates, sporcularına esneklik ve güç kazandırma özelliğiyle de göz dolduruyor. Pilates çemberi başta olmak üzere birçok ekipmanı ile ev konforunda spor yapma imkanı da sunan pilates, ev egzersizlerinin parlayan yıldızı olma özelliği taşıyor.

Pilates Çemberi Nedir?

Ortalama 40 cm çapında esnek malzemeden üretilmiş bir çember olarak tanımlanabilen pilates çemberi, genellikle birbirine paralel iki tutma aparatına sahip olarak üretiliyor. Çemberin, pilatesin mucidi Joseph Pilates tarafından icat edildiği biliniyor. Çember, disiplinin hayata geçtiği günden bugüne pilates egzersizlerinin vazgeçilmez aparatlarından biri  olma özelliğini koruyor.

Hafif yapısı ve az yer kaplayan tasarımıyla kolay taşınabilir hale gelen pilates çemberi, bu özelliğiyle evde, spor salonunda ya da açık havada kolaylıkla spor yapma imkanı sağlıyor. Egzersiz rutinlerine kolaylıkla adapte edilebilen çember, ev sporlarının konforunu katbekat artırma özelliğiyle kusursuz bir antrenman aparatı olma özelliği taşıyor.

Pilates Çemberi Nasıl Kullanılır?

Kollar, bacaklar, sırt, göğüs, kalça ve hatta karın kaslarını çalıştıran egzersizlere kolaylıkla adapte edebileceğin pilates çemberi, genellikle tutma aparatlarına yanlardan baskı uygulayarak kullanılıyor. Bu yöntemde çember, kendisini içe doğru iten kas gruplarına direnç göstererek kaslara belirli miktarda ağırlık uyguluyor ve kas grubu bu yöntemle aktive oluyor.

Aktive olan kas grupları kasılıp gevşeyerek egzersize tam olarak adapte oluyor. Bu yolla yoğun ve sıkı bir egzersiz yapma imkanı sağlayan pilates çemberi, ekstra bir cihaza gereksinim duymadan ev ortamında hemen hemen tüm ana kas gruplarını kolaylıkla çalıştırmayı sağlıyor.

Pilates Çemberi ile Evde Yapılabilecek Egzersizler Nelerdir?

Pilates çemberi birden fazla büyük kas grubunun yanı sıra küçük kas gruplarının da çalıştırılmasına yardımcı olacak egzersizlerin ev konforunda gerçekleştirilebilmesini sağlıyor. Düzenli yapıldığında özellikle sorunlu bölgelerinde ciddi sıkılaşma sağlayan pilates çemberi egzersizleri, sağlıklı ve fit bir vücuda kavuşmayı da kolaylaştırıyor.

Egzersiz içinde hareketlerin tekrar edilmesi ile istenen bölgenin sıkılaşmasını sağlayan pilates çemberi, bu yolla bölgesel olarak incelmeye de yardımcı oluyor. Senin için hazırladığımız, haftada birkaç tekrarla sağlıklı ve fit bir görünüme kavuşmanı sağlayacak pilates çemberi egzersizlerinden bazıları aşağıda yer alıyor.

Pilates Çemberi Göğüs Kaslarını Toparlıyor!

Göğüs kaslarının çalıştırılmasını hedefleyen bu egzersiz oturarak ya da ayakta yapılabiliyor. Bu egzersizde sırtını dik tutarken kollarını omuz hizasında öne doğru uzatman önem taşıyor. Avuç içlerin düz ve kolların gergin olacak şekilde çembere baskı uygulayıp bırakarak gerçekleştireceğin egzersizi 3 set ve 12 tekrar olarak gerçekleştirmen gerekiyor. Bu egzersiz, göğüs kaslarının yanı sıra kol kaslarını da çalıştırmaya yarıyor.

Kolların Çemberle Sıkılaşsın!

Göğüs egzersizinin bir benzerinin de kollarının sıkılaşması için yapılabileceğini belirtmek gerekiyor. Omuzlarını ve kollarını aşağıda tutup avuçlarının arasına pilates çemberini yerleştirerek gerçekleştireceğin egzersizde, kollarını birbirine yaklaştırmaya çalışarak 10-12 tekrar ve 3-4 setle egzersizi tamamlaman önem taşıyor. Aynı hareket omuzları zorlamadan kolları yukarı kaldırarak yapıldığında arka kol kaslarını da çalıştırıyor.

Çemberle Kalça Egzersizi

Yere yüzüstü uzanarak yapacağın bu egzersizde sağ bacağını bükerek çemberi topuğunla kalçanın arasına tutturman gerekiyor. Topuğunla kalçan arasında yer alan çemberi zorlamadan tekrarlayan şekilde sıkıştırman, aynı hareketi diğer bacağınla da tekrar etmen önem taşıyor. Her bacak için 10 tekrar ve 3 set olarak yapacağın egzersiz kalça kaslarının yanı sıra arka bacak için de sıkı bir çalışma sağlıyor.

Ayrıca aşağıdaki hareketler ile de egzersizini zenginleştirebilirsin:

Sağlıkla ve sporla kal!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.