Pilates topu, fitness ve kardiyo antrenmanları sırasında yaptığın hareketleri çeşitlendirmene ve daha keyifli hale getirmene yardımcı olan bir spor ekipmanıdır. Özellikle evde, sınırlı malzeme ile gerçekleştirdiğin antrenmanlar sırasında pilates topunu kullanarak birçok farklı egzersiz yapabilir ve değişik kas gruplarını etkili bir şekilde çalıştırabilirsin. İşte evde pilates topu kullanarak uygulayabileceğin etkili hareketler…

Köprü Hareketi

Köprü hareketi, pilates topu ile ev ortamında kolaylıkla gerçekleştirebileceğin hareketler arasında yer alır. Bu egzersiz sayesinde karın ve kalça kaslarını çalıştırabilirsin. Pilates topu ile köprü hareketine başlamak için matın üzerine sırt üs yat ve ellerini yanlara koy. Ardından ayaklarını pilates topunun üzerine yerleştir ve köprü pozisyonu oluşturacak şekilde kalçanı kaldır. Pozisyon aldıktan sonra 3 saniye kadar bekle ve tekrar başlangıç pozisyonuna geri dön. Pilates topu ile köprü hareketnii en az 12 tekrar yapabilirsin.

Pilates Topu ile Mekik

Pilates topu ile yapacağın mekik hareketi, karın kaslarını etkili bir şekilde çalıştıran bir egzersizdir. Harekete başlamak için sırtüstü uzan ve pilates topunu bacaklarının arasına yerleştir. Pilates topunu dizlerini kırmadan yukarı kaldırırken gövdeni de aynı anda kaldırmaya başla. Daha sonra ellerin ile bacaklarının arasındaki topu alıp kontrollü bir şekilde sırtüstü pozisyonuna geri dön. Ardından pilates topu ellerinde iken gövdeni kaldır, topu bu kez bacaklarının arasına yerleştir ve yavaşça başlangıç pozisyonuna geri dön. 10-12 tekrar boyunca topu, ellerin ve bacakların arasında sürekli yer değiştir.

Pilates Topu ile Squat

Evde pilates topu ile yapabileceğin egzersizlerden bir diğeri ise squat hareketidir. Pilates topu ile squat hareketine başlamak için bacakların kalça genişliğinde açık, pilates topu ise ellerinin arasında olacak şekilde pozisyon al. Daha sonra pilates topunu başının üzerine kaldır ve kollarını kulaklarına yakın olarak tut. Ardından yavaşça kalçanı yere indirerek çömelmeye başla. Ağrılığının topuklarında olduğundan emin ol ve kollarının konumu koru. Dizlerinin 90 derece olduğu pozisyonda birkaç saniye bekledikten sonra kalkarak tekrar başlangıç konumuna geri dön ve kollarını indir. Evde antrenman yaparken pilates topu ile squat hareketini 12 ile 15 tekrar arasında uygulayabilirsin.

Pilates Topu ile Şınav

Pilates topu kullanarak uygulayabileceğin hareketlerden bir diğeri de şınav egzersizidir. Hareket sırasında ağırlıklı olarak omuz ve triceps kaslarını, ikincil olarak da göğüs ve karın kaslarını çalıştırabilirsin. Harekete başlamak için pilates topu baldırlarının altında, ellerin ise yerde olacak şekilde pozisyon al. Ardından karın kasların sıkılı iken dirseklerini bükerek göğsünü yere doğru indir. Başının yere en yakın olduğu noktada 3 saniye kadar bekle. Daha sonra ellerin ile yeri iterek gövdeni yukarı doğru kaldır ve başlangıç konumuna geri dön. Pilates topu ile şınav hareketini ilk kez deniyorsan egzersizi 5 tekrar yapabilirsin. Zaman içerisinde kondisyon kazandıkça tekrar sayısını 15’e kadar rahatlıkla çıkarabilirsin.

Pilates Topu ile Yapılan Hareketler Ne İşe Yarar?

Pilates topu normalde vücut ağırlığı ile uygulanan birçok egzersizi çeşitlendirmene yardımcı olur. Aynı zamanda pilates topu ile yapılan hareketler denge konusunda kendini geliştirmene de katkı sağlar. Pilates topu ile gerçekleştirdiğin egzersizler, kaslarını daha sıkı çalıştırır ve normal egzersizlerden daha iyi sonuç almanı sağlar. Ayrıca, pilates topu ile yapılan egzersizler koordinasyon yeteneğini geliştirmene de yardım eder. Bununla birlikte pilates topu sabit durmayan bir spor ekipmanı olduğundan hareketler sırasında farklı kas gruplarını da harekete geçirir.

Evde antrenman yaparken farklı hareketler denemek istersen Decathlon ayrıcalığı ile hemen bir pilates topuna sahip olabilirsin.

Sağlıkla ve sporla kal!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.