Son zamanlarda birçoğumuz bütün gün evdeyiz ve yine çoğumuz kilo aldığımızdan şikayet ediyoruz. Kilo almanın en temel nedeni evde kaldığın için fiziksel aktivitenin azalmış olması. Tabii stresli hissettiğin için de normalde yediğinden daha fazla yemek yiyor olabilirsin. Bunun çözümü ise egzersiz yapmak ve sağlıklı beslenmek! Evde yapabileceğin pek çok egzersiz var. Egzersiz yaparak ve sağlıklı beslenerek hem fiziksel hem de mental olarak iyi hissetmek senin elinde!

Önce Sağlıklı ve Dengeli Beslen!

Bu süreçte kilomuzu korumak ya da kilo vermek istiyorsak enerji alımımıza dikkat etmemiz gerekir. Enerji alımının yanı sıra besin ögelerini dengeli almak da çok önemli. Tamamen yağ ve karbonhidrattan oluşan bir beslenme planı vücudun için sağlıklı değil. Karbonhidrat, yağ ve proteini dengeli bir şekilde tüketmeliyiz. Aynı zamanda vitamin ve mineral alımımıza da dikkat etmemiz gerek. Yeterli ve dengeli olan bir beslenme planı kilonu kontrol etmende ve fiziksel aktivite yapabilmen için gerekli olan enerjiyi sağlayabilmen açısından oldukça gerekli.

Evde Egzersiz Yapanlar İçin Beslenme Önerileri

Kas kütlemizi korumak ya da geliştirmek için beslenmenin ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Kas kütleni korumak istiyorsan protein tüketimine dikkat etmelisin. Yeterli protein tüketmezsen kas kaybı yaşayabilirsin. Proteinin yanında karbonhidrat tüketimi de spor yapan insanlar için oldukça önemlidir. Çoğumuzun doğru bildiği yanlışların başında kilo vermek için karbonhidratın çok kısıtlanması gerektiği geliyor. Karbonhidratlar vücudumuzun ilk tercih ettiği enerji kaynağıdır. Kaslarımızda bulunan glikojen depoları bize egzersiz esnasında ihtiyacımız olan enerjiyi sağlar.

Bu depolar karbonhidrat tüketimi ile dolar. Depolarımız boş bir şekilde egzersiz yaparsak egzersiz için gerekli enerjiyi bulamayız ve yorgun hissederiz. Tahıllar ve tahıllardan yapılan ürünler (ekmek, makarna vs.), pilav, sebzeler, kurubaklagiller ve meyveler karbonhidrat kaynaklarıdır. Süt ve yoğurt da hem protein hem de karbonhidrat kaynağıdır. Bu gıdalar dengeli bir şekilde tüketildiği sürece diyette ‘’yasak’’ denilen gıdalardan değiller, önemli olan porsiyon kontrolü yapabilmek. Evde egzersiz yaptığımız sürece besin ögelerini dengeli bir şekilde tüketmek yaşamımızın bir parçası haline gelmeli.

Et, süt, yumurta ve peynir protein açısından zengin kaynaklardır ve kaliteli protein içerirler. Bu kaynaklardan alınan proteinin büyük bir kısmı sindirilerek kullanılır. Kurubaklagiller de proteinden zengindir fakat kullanımı konusunda dikkat edilmesi gerekir, aksi halde gaz problemi yaşanabilir. Eğer vejetaryen isen süt, yumurta, peynir ve bitkisel proteinler senin için en iyi seçim olacaktır. Vegan isen kurubaklagiller, tahıllar, tofu ve soya gibi bitkisel protein kaynakları protein dengesini sağlamanda sana yardımcı olacaktır.

Bir diğer konumuz ise su tüketimi. Evdeyken su tüketmek pek aklımıza gelmiyor. Evde spor yaparken aynı spor salonundaki gibi yanına bir şişe su alırsan, su içmen gerektiğini hatırlarsın. Sporcu beslenmesinde su ve elektrolitlerin öneminden bahsetmiştik. Buraya tıklayarak yazımıza ulaşabilirsin!

Evde olduğun süre boyunca sağlıklı tarifler araştırarak mutfakta hepsini deneyebilirsin. Dengeli beslenmeye ve egzersiz yapmaya gerekli önemi verirsen hem bağışıklık sistemini korumuş olursun hem de evde geçirdiğin zamanı daha kaliteli bir hale getirmiş olursun.

Sağlıkla ve sporla kal!

Bu yazımız değerli arkadaşımız diyetisyen İrem Merve Türk tarafından yazılmış olup kendisinin izniyle  yayınlanmıştır. İrem’in diğer yazılarını ulaşmak için buraya tıklayabilirsin!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.