Barfiks barı, evde spor yaparken kullanabileceğin oldukça etkili ve fonksiyonel spor ekipmanlarından biridir. Barfiks barı ile gerçekleştireceğin egzersizlerle hem kalori yakabilir hem de sırt, kol ve karın kaslarını yoğun bir şekilde çalıştırabilirsin. Ancak her spor malzemesinde olduğu gibi barfiks barlarını kullanırken de dikkat etmen gereken bazı noktalar var.

Barfiks Barı Çeşitleri Nelerdir?

Barfiks barları tasarımlarına göre birbirinden ayrılır. Kapıya monte edilebilen çok fonksiyonlu barfiks barları, saniyeler içerisinde kullanıma hazır hale gelebilen dizaynları ile ön plana çıkar. Üst kapı çerçevesine takılan bu ekipmanı antrenmanını bitirdikten sonra hemen bulunduğu yerden çıkarıp kaldırabilirsin. Bununla birlikte çok fonksiyonlu barfiks barları, sağladığı farklı tutuş açıları ile hareketlerini çeşitlendirmeni mümkün kılar. Kapı veya koridor aralığında kullanılabilen, aynı zamanda barfiks demiri olarak da isimlendirilen barfiks barı çeşitlerinde ise uzunluğu takmak istediğin yere göre ayarlayabilirsin. Genellikle 90 santimetre ile 120 santimetre arasında değişen bu barları herhangi bir sabitleme vidasına gereksinim duymadan da monte edebilirsin. Barfiks bar çeşitleri ile yapılan idmanlar sırasında yüksek seviyede enerji harcayabilir ve ciddi miktarda kalori yakabilirsin. Barfiks çekerken bu kadar fazla enerji harcanmasının nedeni hareket sırasında oldukça büyük kas grubunun çalışmasıdır. Bu nedenle belirli bir program dahilinde gerçekleştireceğin barfiks antrenmanları sayesinde evde kolaylıkla form tutabilirsin.

Barfiks barlarımızı incelemek için hemen tıkla!

Evde Barfiks Barı ile Yapılabilecek Hareketler

Evde barfiks barı kullanarak yapacağın hareket serileri sayesinde güçlü sırt ve kol kaslarına sahip olabilirsin. İşte hedeflediğin kas gelişimine ulaşmak için yapabileceğin bazı egzersizler:

  • Chin Up

Barfiks barıyla en çok yapılan egzersizlerden biri chin up hareketidir. Egzersize başlamak için ellerin omuz genişliğinde açık olsun. Avuç içlerinle vücudunu gösterecek şekilde barı sıkıca kavra. Ardından el bileklerini kırmadan gövdeni, çenen bar seviyesinin üzerine çıkana kadar yukarı doğru çek. Vücudunu yukarı doğru çekerken göğsünü bara mümkün olduğunca yaklaştır. Hareket sırasında sırt ve karın kaslarını kullanmaya özen göster.

Görselin orijinali için tıklayın!
  • Pull Up

Barfiks ekipmanları ile evde uygulayabileceğin bir diğer hareket ise pull up egzersizidir. Pull up hareketinin başlangıcı için ellerin omuz genişliğinden biraz fazla açık olsun. Avuç içlerin karşıyı gösterecek şekilde barı sıkıca tut. Daha sonra nefes vererek vücudunu yukarı doğru çek. Hareketi yaparken çene ve baş bölgesinden ziyade gövdenin bara yakın olmasına dikkat et. Pull up egzersizini ellerin arasındaki mesafeyi iyice daraltarak veya açarak çeşitlendirebilir ve farklı kas gruplarını çalıştırabilirsin.

Görselin orijinali için tıklayın!
  • Cliffhanger Barfiks

Sürekli aynı egzersizleri yapmaktansa değişik hareketler yaparak hem farklı kaslarını güçlendirebilir hem de antrenman motivasyonunu arttırabilirsin. Bu kapsamda deneyebileceğin bir başka egzersiz ise cliffhanger hareketidir. Üst gövdedeki tüm kasları çalıştıran bu egzersize başlamak için barı avuç içlerin birbirine bakacak şekilde tut. Daha sonra sağ omzun bara gelecek şekilde kendini yavaşça yukarı doğru çek. Ardından hareketi sol omzun bara değecek şekilde tekrarla.

Görselin orijinali için tıklayın!
  • Beklemeli Barfiks

Beklemeli barfiks egzersizi, kaslarını daha yoğun olarak çalıştırmana imkân veren bir diğer harekettir. Beklemeli barfikste yapman gereken vücudunu yukarı doğru çektikten sonra tepe noktasında 5 saniye kadar beklemek ve daha sonra yavaşça başlangıç noktasına dönmektir.

Barfiks Barı Kullanırken Bunlara Dikkat!

Forma girmene yardımcı olan barfiks barları ile çalışırken gerekli güvenlik tedbirlerini alman ve doğru teknikleri uygulaman hayati öneme sahiptir. Barfiks barı ile yapacağın hareketlere başlamadan önce ekipmanın doğru ve sağlam bir şekilde kurulduğundan emin olmalısın. Bu nedenle barfiks barını kurulum talimatında belirtilen esaslara göre kurduktan sonra barı ellerinde hafifçe aşağıya çekerek kontrol edebilirsin. Bununla birlikte barfiks barlarının üzerinde her ne kadar tutmayı kolaylaştırıcı sünger malzemeler kullanılsa da, uzun süreli hareket serilerini yaparken fitness eldiveni takarak ellerini koruyabilirsin. Bununla birlikte barfiks hareketlerine başlamadan önce mutlaka yeteri kadar ısınmalısın. Ayrıca barfiks egzersizlerini yaparken en sık yapılan hatalardan biri de çenenin yukarı doğru uzatılmaya çalışılmasıdır. Doğru hareket, boyun ve çenenin normal doğal pozisyonunun korunmasıdır.

Sağlıkla ve sporla kal!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.