Takvime baktığımızda bisiklet sezonu açılalı 3 ay oldu diyebiliriz. Fakat yaşadığımız pandemi sürecinden ötürü hepimiz indoor antrenmanlara yöneldik. Trainer veya roller üzerinde pedallayarak formumuzu kaybetmemeye çalışırken, zayıf yönlerimize de odaklanarak kendimizi geliştirmeye çalıştık. Ama artık yavaş yavaş yeni normale başlıyoruz. Caddeler, sokaklar ve doğa bizleri çağırıyor!

Ürün incelemesine başlamadan önce, tam bu noktada ufak bir kamu spotunda da bulunmak iyi olabilir. Her ne kadar yeni normale başladığımızı belirtsekte temkinli olmakta fayda var. Kalabalık grup sürüşlerinden kısa bir süre daha uzak kalmalıyız. Buna ek olarak; sürüş sırasında maske takmanın da oldukça zararlı olduğunu belirtmek isterim. Efor sırasında nabzımızın yükselmesine paralel olarak nefes alış verişimiz de hızlanır ve oksijen ihtiyacımız artar. Bu durumda ihtiyacımız olan oranda oksijen alamazsak ciğerlerimizde geri dönüşü olmayan hasarlara sebebiyet verebiliriz.

Şimdi bisikletimizi yakından inceleyelim! Bisikletimiz Van Rysel’in EDR AF 105 modeli. Hatırlatmakta fayda var; 2019 itibariyle bisiklet sporlarındaki marka adlarımız değişti ve yol bisikletlerimiz Van Rysel ve Triban, dağ bisikletlerimiz ise Rockrider olarak adlandırılmakta. Peki Van Rysel ne demek? Van Rysel eski Flemenkçe’de “Lille’den gelen” anlamına gelmektedir. “Rysel” Lille kentinin eski adı, “Van” ise –den, -dan anlamını taşımaktadır.

Bildiğiniz üzere Lille, Decathlon’un kurulduğu Fransız şehri. Evet hala bisikleti mercek altına alamadık (: Ama şimdi gerçekten başlıyoruz!

EDR AF 105 Decathlon Türkiye’deki en üst segment yol bisikleti modeli. “Bisikletin ilk dikkat çeken özelliği” gibi klişe bir cümleyle başlamayacağım çünkü dikkat çeken noktası oldukça fazla.

Kadro & Maşa

EDR AF 105 modelimizin kadro materyali alüminyum olup UCI (Uluslararası Bisiklet Federasyonu) standartlarına uygundur. M boy kadroda ağırlığı ise bir buçuk kilo ağırlığında. Açılarına baktığımızda rahatlıkla Endurance kategorisine sokabileceğimiz bir model. Peki endurance modeli nedir? Endurance bisikletler de yol bisiklet ailesine aittir ve alt disiplin olarak ayrılırlar. Ana farkları ise; üretimlerinde konforun daha ön planda tutulması ve uzun sürüşlere/dayanıklılığa göre şekillendirilmesidir. Daha agresif açılara sahip yol bisikletlerine göre aerodinamileri de daha azdır. Ki profesyonel bir yarışçı değilseniz aerodinami tamamen ticari anlam taşımaktadır.

Kadro tüm bisikletlerimizde olduğu gibi ömür boyu garanti altındadır. (Aynı şekilde gidon ve gidon boğazı da ömür boyu garantilidir.) Kabloların kadro içinden geçmemesi bir handikap olarak gözüksede, herhangi bir onarımda veya değişimde daha kolay ve hızlı işlem avantajlarını da beraberinde getiriyor.

Van Rysel EDR AF 105 – Ürünü yakından incelemek için hemen tıkla!

Maşaya baktığımızda materyalin karbon olduğunu görüyoruz. (%80 karbon, %20 alümünyum) Yol bisikletlerinde neden karbon maşa kullanıldığıyla alakalı yazım için buraya tıklayabilir ve ayrıntılı bilgi alabilirsiniz fakat kısaca izah etmemiz iyi olacaktır. Sanılanın aksine maşanın karbon olarak üretilmesinin birincil sebebi ağırlıktan kazanmak değildir. İlk amaç; darbeyi daha iyi bir şekilde absorbe edebilmesidir. Karbonun darbeyi emmesi, alüminyuma oranla çok daha başarılıdır ve sürüşlerde bilhassa soğuk asfalt yollarda size daha az vibrasyon ve konfor olarak yansır. Ardından ikinci amaç olarak hafiflik gelmektedir.

Maşa oldukça başarılı, darbeleri emişi oldukça iyi ve titreşimleri gidonda çok fazla hissetmiyorsunuz. Elbette bu asfaltın kalitesine göre değişkenlik gösterecektir. Ama ilk sürüşümü bu sabah tamamladım ve 20 km’lik kısa bir sürüş olsada yaklaşık 9 km’si soğuk asfalttı ve darbe emişi oldukça başarılıydı.

Grupset

Grupset olarak Shimano 105 var. 105’in son modeli R7000 bulunmakta. Grupset dedik ama biraz daha açalım; ruble, ön-arka aktarıcılar, vites kolları, aynakol, fren kolları ve pabuçları full 105 set. 105 set Shimano’nun yol bisikleti serisinin başarılı modellerinden bir tanesi. Gerek performans olarak gerekse de Ultegra veya Dura-ace’e göre fiyatının daha makul olması birçok yol bisikletçisinin tercihi haline getiriyor 105’i. Ki gerçekten performansı oldukça iyi olmasının yanı sıra ağırlık olarakta oldukça hafif bir grupset. Hafifliğe vurgu yapmamın nedeni; bisikletin ağırlığını belirleyen önemli faktörlerden bir tanesi de grupsetlerdir. Vites geçişleri, frenleme kalitesi, aynakolu ve rublenin hafifliği gerçekten başarılı.

Rubleye yakından baktığımızda dişli oranlarının 11-32 olduğunu görüyoruz. Yokuşlarda performansı oldukça başarılı. Aynakol oranları ise 50×34. Krank kolunun uzunluklarını belirtmem gerekirse;

S bedende: 170 mm

M bedende: 172,5 mm

L & XL bedende: 175 mm

Jant & Dış Lastik

EDR AF 105’in üzerinde Fulcrum Racing 6 jantlar var. İtalyan markası olan Fulcrum, jant üzerinde yoğunlaşan ve ar-ge kısmı oldukça başarılı bir dünya markası. Jantlar alüminyum malzeme ve üst segment jantlar değil. Ama alüminyum malzemeye göre oldukça hafif jantlar. (İkisi toplam 1,7 kg) 109 kg taşıma kapasitesi olan jantlar 23 mm genişliğe sahip. Göbek materyali de alüminyum.

Racig 6 jantların üretim teknolojisine daha yakından baktığımızda, Fulcrum’un ürettiği yeni bir teknolojiyi görüyoruz: Anti-rotasyon teknolojisi. Fulcrum bu teknolojiyi yol bisikleti jantlarında yeni bir performans seviyesi olarak adlandırıyor. Bu teknoloji ile tellerin ideal gerginliklerini koruması ve aerodinami amaçlanmıştır.

Görselin orijinali için tıklayın!

Rüzgar tüneli testlerinde test edilen bu jantlarda 25 mm’den 50 mm’ye kadar farklı genişliklerde dış lastik kullanabilirsiniz.

Dış lastiklere baktığımızda en iyi lastik üreticilerinden bir tanesini görüyoruz: Michelin! Lithion 2 modeli tercih edilmiş. Tek bir tanesi 220 gr olan bu model, sırt deseni ve kauçuk bileşeni sayesinde optimum yer tutuşu sağlıyor. Tasarımı sayesinde sürtünme direnci oldukça düşük ve bu özelliği ile yol altınızdan harika bir şekilde akıyor. Bilhassa virajlı yollarda yolu tutuşu ve verdiği güven hissiyatı açısından iyi bir puanı hak ediyor. İdeal hava basıncı 6-8 bar arasında, kullanıcının ve yolun durumuna göre değişkenlik gösterir.

Gidon & Gidon Boğazı & Sele Borusu & Sele

Kokpit kısmına baktığımızda tüm parçalar alüminyum materyal. Bisikleti alırsanız, hafiflik üzerinde oynamak için başlayacağınız ilk kısımlar, jantlarla beraber bu noktalar olabilir.

27,2 mm çapa sahip sele borusu da alüminyum materyal. Ağırlık olaraksa 240 gr ağırlığa sahip. Büyük markaların üst segment alüminyum sele borularının ağırlıklarına baktığımızda, 240 gr ağırlığın oldukça hafif olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Ama elbette karbon bir sele borusu ile ağırlığı daha da aşağı çekebilirsiniz.

EDR AF 105’e bir bütün olarak baktığımızda; her ne kadar göreceli olsada oldukça estetik bir görüntüye sahip. Gerek renginin tonu, gerek logonun konumu ve görünüşü, gerekse de kadro borularının açıları oldukça başarılı. Bir endurance bisiklete göre oldukça atik ve güç aktarımı çok başarılı. Bisiklete verdiğiniz güce tepkisi çok hızlı ve bu özelliği sahip olduğu konforla birleştiğinde harika bir sonuç çıkıyor.

Hepinize sağlıklı ve bol pedallı bir sezon diliyorum!

Bu yazımız İçerik Uzmanımız ve Ülke Bisiklet Ürünleri Eğitmenimiz Efe Subaşı tarafından yazılmıştır. Efe’nin diğer yazılarına buradan ulaşabilirsiniz!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.