Kendine özgü kıyafetleri, kuralları ve turnuvaları ile spor tutkunlarına hem eğlence hem de adrenalin sunan ve tüm dünyada oldukça popüler spor dallarından biri olan tenis her yaştan insan tarafından oynanabilir. 

Neden Tenis Oynamalısınız?

Tenis, spor olarak veya arkadaşlarına ve ailenle birlikte bir eğlence aktivitesi olarak oynanabilir. Her iki durumda da tenis oynamak sağlığını, zindeliğini, gücünü ve çevikliğini korumak için iyi bir spordur. Bir saatlik tek kişilik tenis oyunu ortalama olarak erkeklerin 600 kalori ve kadınların 420 kalori yakmasını sağlar. Fiziksel yararlarına ek olarak, tenis ayrıca sayısız sosyal ve zihinsel yararlar da sağlar. İşte neden tenis oynaman gerektiğine dair fikirler:

  • Daha uzun yaşayabilirsin. Bilim adamları, tenis oynayarak kazandığın fiziksel, zihinsel ve duygusal kazanımların daha uzun bir yaşamla korelasyonu olduğunu söyler.
  • Herkes tenis oynayabilir. Kaç yaşında olduğun, ne kadar iyi oynadığın veya ne kadar formda olduğun önemli değildir; herkes tenis oynamaya başlayabilir!
Tenis ürünlerimizi incelemek için hemen tıklayın!
  • Tenis seni zekileştirir. Tenis, beyninde sinirsel bağlantılar oluşturan hızlı problem çözme becerileri gerektirir. Çok fazla geometri, açı ve fizik içeren bir oyundur. Matematik ve bilim içeren bu spor sayesinde beynini daha çok çalıştırmak zorunda kalırsın.
  • Tüm vücudunun koordinasyonunu artırır. Kollarını, bacaklarını ve gövdeni doğru zamanda konumlandırman, maçı kazanmanı sağlayabilir ve günlük yaşamını kolaylaştırır.
  • Tenis sana iyi bir sportmen olmanın kurallarını öğretir. Herhangi bir normal tenis maçında, oyuncular hakem olmadan da kurallara uygun oynayabilir. Bu sana adil ve dürüst bir şekilde nasıl oynayacağını öğretir.

Tenis Oynamanın Faydaları?

Ömür boyu yapılabilen spor dallarından biri olan tenisin sağlık ve sosyal yaşam üzerinde pek çok paydası vardır. İşte tenis oynamanın faydaları:

  • Kemiklerin gelişimine yardımcı olan tenis, uzun süre ayakta durmaya ve oyuncunun dengesini sağlayabilmesine dayanır. Düzenli olarak tenis oynayanlarda hareketsizlikten kaynaklanan duruş bozuklukları önlenebilir.
  • Bazı sporların aksine, tenis oynamak tüm vücut kaslarını çalıştıran mükemmel bir egzersizdir. Alt vücudunu koşma, durdurma ve başlatma, atlama ve çömelme için kullanırsın. İster tek ister çift el olsun, tenis topuna vurma eylemi, hem kalçalarını hem de omuzlarını ve sırtının üst kısmını çalıştırır.
Tenis toplarımızı incelemek için hemen tıklayın!
  • Tenis oynamak oksijen alımı ile kalp atış hızını arttırır ve kanının tüm kaslarına oksijen ve besin dağıtmasına yardımcı olur. Böylece kasların daha büyük bir kan akışına sahip olabilir ve daha yüksek bir seviyede performans göstermesini destekler. Ayrıca kalp damar sağlığının korunmasında önemli rol oynar.
  • Tenis seni daha disiplinli yapar. Oyunda ustalaşmak için gereken beceriler sabır, zaman ve özveri gerektirir. Pratik yapmak ve daha iyi olmak için odaklanmaya daha fazla zaman harcaman gerekir.
  • Tenis oynamak için farklı oyuncularla etkileşim kurman gerektiğinden daha iyi bir sosyalleşme derecesi elde etmene yardımcı olur.

Tenis Oynamaya Başlamadan Önce Yapılması Gerekenler

Tenis oynamaya başlamadan önce tüm diğer spor dallarında olduğu gibi mutlaka doktor kontrolünden geçmelisin. Tenis oynamaya engel bir sağlık problemine sahip olabilirsin. Eğer herhangi bir sağlık engelin yoksa işte tenis oynamaya başlamadan önce yapman gerekenler;

  • Eline ve seviyene uygun raket seçmelisin. Raket seçerken dikkat etmen gereken en önemli nokta grip yani raketin sap kalınlığıdır. Raketi sapından avucunun içine al ve elin ile parmakların arasında 1 parmaklık boşluk olmasına dikkat et. Başlangıç seviyesindeysen hafif ve kontrolü sana bırakan raket seçimleri daha uygundur.
Artengo TR160 Graph – Graph modelini ve diğer tüm raket modellerimizi incelemek için hemen tıklayın!
  • Tenis oyunundan önce mutlaka ısınma ve sonra ise soğuma hareketleri yapılmalıdır. Vücudun hemen hemen tüm kaslarını çalıştıran spor dalında, ani manevralar sıklıkla yapılır. Bu manevralara hazır olabilmen için özellikle bel, bacak, sırt ve kol kaslarının ısınması ve maç sonrası gevşeme hareketleri ile soğuması önerilir.
  • Tenis için özel olarak tasarlanan terlemeyi önleyen spor giyim ürünleri ve ayakkabılar seçilmelidir.

Tenis oynamaya başlamadan önce ihtiyaç duyduğun ekipmanlara ve spor giyim ürünlerine Decathlon’un sunduğu ayrıcalıklarla sahip olabilirsin.

Sağlıkla ve sporla kal!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.