Evde ya da açık havada rahatlıkla kullanabileceğin fitness ipleri, zamandan ve mekândan bağımsız olarak spor yapmana imkân sağlıyor. Her seviyedeki antrenman düzeyine uygun olarak yapılabilen ipli egzersizler, tüm vücut kaslarını çalıştırıyor. İp atlamak, ilerleyen seviyelerde vücut ritmini düzenliyor, konsantrasyonu arttırıyor ve kas kütlesinin gelişimine yardımcı oluyor. Eğer spora yeni başladıysan, sadece ip atlayarak bile fit ve sağlıklı bir bedene kavuşabilir ve bu ipler sayesinde, spor yapmanın ne kadar kolay ve eğlenceli olduğunu fark edebilirsin. Üstelik fitness iplerini sadece atlamak için değil, farklı egzersizler yapmak için de kullanabilirsin. Bölgesel olarak ağırlık vermek istediğin kas gruplarına uygun egzersiz planları hazırlayarak vücudunu istediğin gibi şekillendirebilirsin. Peki sadece bir iple bunu nasıl yapacaksın? 

Fitness İpi Nedir?

Alt beden kasları başta olmak üzere sırt, karın ve kol kaslarına da etki ederek tüm vücudu çalıştıran fitness ipleri, genellikle atlama ipi olarak biliniyor. Ancak atlama iplerinden başka, cross training çekme kayışları da çok farklı antrenmanları tek bir aksesuarla yapabilmene olanak sağlayan fitness iplerinin başında geliyor. 50’den fazla hareketi tek bir iple yapabileceğin çekme kayışları tüm vücudunu çalıştırıyor. Çekme kayışları, pratik ve kolay kullanım avantajının yanı sıra taşıma ya da saklama gibi bir problemi olmadığı için, özellikle ev içi sporlarda fitness ipi olarak çok daha fazla kullanılıyor. Zorluk seviyesini kendine göre ayarlayabileceğin fitness ipleri ile kendi seviyene en uygun antrenman düzeyini bulabilir ve zaman içinde, çok daha güçlü ve fit bir bedene sahip olabilirsin. Tek yapman gereken, ipi bir duvara ya da kapıya sabitlemek ve sonrasında çalışmaya başlamak.

Sırt Kaslarını Çalıştır

İpi duvara ya da kapıya asarak uzunluğunu boyuna göre ayarla. Tüm vücudunun dik ve gergin, boynunun rahat olduğundan emin ol. İki eline geçirdiğin tutma saplarını iyice kavra ve kollarını gergin bir şekilde öne uzatarak bedenini olabildiğince geriye doğru yatır. Şimdi, bedeninin gergin duruşunu bozmadan sadece dirseklerini bükerek tüm bedenini öne çek. Set bitimine kadar hareketi tekrarla. Bu hareket üst kol kasların ve kanat kasların başta olmak üzere tüm sırtını çalıştıracaktır. Başlangıç seviyesi için 15’er tekrarlı 3 set yapabilirsin.

Kol Kaslarını Geliştir

Yine bir önceki gergin pozisyonunu koru ve ipleri yine aynı şekilde tut. Bu kez kollarını hiç kıvırmadan ve birbirine yakın tutarak başının iki yanından yukarı doğru kaldırabildiğin kadar kaldır ve tekrar başlangıç pozisyonuna geri dön. Üst kol kaslarını, omuzlarını ve pazularını bu hareketle geliştirebilirsin. Hareketler esnasında düzenli nefes alıp vermeyi ve bedenini gergin tutmayı unutma.

Göğüs ve Omuz Kaslarını Güçlendir

Bu kez ipe arkanı dön ve iplerin tutma yerlerini avuçlarına yerleştir. Bedenini dik tut ve kollarını dirseklerden bükülü olacak şekilde açarak öne doğru eğil, kollarını kapatarak ilk pozisyona geri dön. Özellikle göğüs ve kol kaslarını çalıştıran bu hareket ile göğüs yağlanmalarından ya da sarkmalarından kısa sürede kurtulabilirsin.

Bacak ve Karın Kasların da Çalışsın

İpe yüzün dönük, ellerin tutma saplarını tam kavramış halde, hareket pozisyonunu al. Kollarını öne doğru gergin olarak uzatırken bedenini geriye yatır ve sağ bacağını dizden bükerek göğsüne doğru kaldır. Kollarını dirseklerden bükerek bedenini dik pozisyona getir. Bu hareketi her tekrarda ayak değiştirerek ya da her seti tek bir ayağını çalıştırarak tamamlayabilirsin. Başlangıç aşamasında hareketi uyarlayabilir ve ayağını dizden hiç bükmeden, hafifçe yukarı kaldırarak başlayabilirsin.

İhtiyacın olan tüm fitness iplerini ve fitness ekipmanlarını Decathlon’da rahatlıkla bulabilir, evde spor yapma konforunu en üst seviyeye çıkarabilirsin.

Sağlıkla ve sporla kal!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.