Yazın sıcak atmosferi, son derece keyifli günler geçirmene yardımcı olsa da sağlık açısından dikkatli olma zorunluluğunu da beraberinde getirir. Özellikle yazın spor performansı sergileyen kişilerin her zamankinden daha dikkatli ve özenli davranması tavsiye edilir. Peki, sen yaz aylarında spor yaparken nelere dikkat etmen gerektiğini biliyor musun? İşte, hem performansını zirveye çıkarmana hem de sağlığını korumana yardımcı olacak 3 altın kural!

İlk Kural: Spor Saatlerini Düzenleme

Yazın spor yaparken dikkat edilmesi gerekenler arasında ilk olarak saat gelir. Bildiğin üzere, yaz aylarında hava sıcaklığı öğle saatlerinde zirveye ulaşır ve bu saatlerde spor yapmak sağlık açısından çeşitli riskler barındırır. Özellikle 12:00 – 15:00 saatleri arasına dikkat! Bu saatler, havanın nefes almayı dahi zorlaştıracak bir sıcaklığa ulaşması sebebiyle performans göstermek için pek de uygun değildir. Eğer yürüyüş, koşu, bisiklet, yüzme, paten, doğa keşfi gibi açık alan sporlarıyla ilgileniyorsan, yaz ayları boyunca ya sabah ya da akşam üzeri saatlerini tercih etmende yarar bulunur.

Sabah 06:00 ila 11:00 saatleri arasında kalan dilim, güneş ışınlarının yeryüzüne henüz dik açıdan vurmaya başlamamış olması sebebiyle nispeten daha serin ve ferahtır. Saat 17:00’den sonra ise güneşin yavaş yavaş batmaya başlamasıyla sporcu sağlığı açısından daha ideal bir ısı dengesi oluşur. Dilersen, spor etkinliğini gece saatlerinde de gerçekleştirebilirsin. Gece serinliği sayesinde performansını daha kolay bir şekilde zirveye çıkarabilir ve aynı zamanda sıcağın olumsuz etkisinden zarar görme riskinden de kurtulabilirsin.

İkinci Kural: Doğru Beslenme

Yaz aylarında spor yapacak kişilerin beslenme programlarını da düzenlemelerinde yarar bulunur. Sıcak hava, spor yapsan dahi metabolizmanı yavaşlatabilir ve bu sebeple de sindirim hızını düşürebilir. Bu sebeple yaz aylarında tüketeceğin ağır ve hazmı zor gıdalar, hem performansını hem de sağlığını olumsuz yönde etkileyebilir. Üstelik sindirimde zorlanan bir mideyle spor yapmaya çalışmak, hem kaslarını hem de kalp ve damar sağlığını tehlikeye atabilir. 

Yaz ayları için doktorunla ya da diyetisyeninle görüşerek sindirimi kolay ve besin değeri yüksek gıdalardan oluşan yeni bir programa geçebilirsin. Meyve ve sebze ağırlıklı bir beslenme programını protein, vitamin ve mineral takviyeleriyle güçlendirebilir, öğünlerindeki lif oranını da artırarak sindirimini kolaylaştırabilirsin. Gaz ve şişkinlik yapan yiyecek ve içeceklerden uzak durarak mideni rahatlatabilir, bu sayede sıcak havada yaşanabilecek sindirim ve sağlık problemlerinin spor performansını etkilemesinin önüne geçebilirsin.

Üçüncü Kural: Giyime ve Spor Süresine Dikkat

Yaz sıcaklarında spor yaparken dikkat etmen gereken noktalar arasında, tercih edeceğin spor kıyafetleri de yer alır. Yazın yanlış spor kıyafeti seçiminde bulunmak, aşırı terleme ve kıyafetlerinin vücuduna yük oluşturması gibi sorunlara yol açarak performansını dibe çekebilir. Bu sebeple yaz için özel olarak üretilmiş spor kıyafetlerinden seçmen son derece önemlidir.

Özel tasarımları sayesinde oldukça hafif bir yapı sergileyen ve vücutta biriken teri emerek dışarı atan kıyafetler, yaz sıcaklarında dahi kendini ferah ve özgür hissetmene yardımcı olarak dilediğin seviyede spor yapabilmene olanak tanır. Sporun süresi de dikkat etmen gereken bir diğer önemli noktadır. Yaz sıcaklarında aralıksız spor yapmak; dehidrasyon, tansiyon düşüklüğü, baş dönmesi ve kas spazmı gibi sorunlara neden olabilir. Bu sebeple her 20 dakikada bir dinlenme arası vermen ve yanında taşıdığın su ya da sporcu içeceğinden tüketmen sağlığını korumana yardımcı olur.

Eğer sen de yaz boyunca spor aktivitelerinde yüksek performans göstermek istiyorsan, hemen Decathlon’un sana özel ürünlerinden yararlanabilir ve performansını zirveye taşırken aynı zamanda sağlığını da koruyabilirsin.

Sağlıkla ve sporla kal!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.