Soğuk suda yüzmenin yapmayı hayal edeceğin son şeylerden biri olduğunu düşünebilirsin. Fakat sağlık üzerindeki önemli etkilerini öğrendiğinde kışın denizde yüzmeyi denemek isteyebilirsin. İşte soğuk havada denize girmenin insan vücudu ve bağışıklığı üzerindeki etkileri:

1. Bağışıklık sistemini güçlendirir

Soğuk su, vücudu değişen koşullara tepki vermeye zorlandığı için beyaz kan hücresi sayısını artırmaya yardımcı olur. Beyaz kan hücrelerindeki bu artış vücudun savunmasını daha etkin hale getirmesini sağlar. Hastalıklara karşı direncin artar ve kendini daha canlı hissedebilirsin.

2. Ağrı eşiğini artırır

Soğuk suda yüzmek endorfinleri harekete geçirir. Endorfin, aktiviteler sırasında seni iyi hissettirmek için beynin ürettiği bir çeşit kimyasaldır. Yüzmek, çok iyi bir kardiyo egzersizidir ve depresyon üzerinde olumlu etkilere sahiptir. Ayrıca soğuk suda yüzmek ağrı eşiğini artırır ve salgılanan endorfin, acı ile baş etmene yardımcı olur.

3. Kan dolaşımını iyileştirir

Soğuk suda yüzmek arterlerini ve kılcal damarlarını temizler. Kanı yüzeye iter ve vücudun ısınmasına yardımcı olur. Tekrar tekrar maruz kalmak kişiyi soğuğa adapte eder.

4. Benlik saygısını artırır

Soğuk suda kalmaya zorlama süreci zihinsel gücünü artırıcı etkiye sahip olabilir. Konfor alanından çıkmak, bir başarı duygusu vermesinin yanı sıra güven ve cesareti geliştirir, yaşamın diğer alanlarındaki dayanıklılığını artırabilir.

5. Farkındalığı artırır

Soğuk suya girdiğinde, sinir sistemini aşırı yüke sokarsın. Sinir uçları, vücudunun ne kadar soğuk olduğunu beynine iletir. Beynin sınırlı bant genişliği vardır ve yoğun su hissi ile beyninin yapılacaklar listeni gözden geçirmesi veya soğuktan başka bir şey için endişelenmesi için yer kalmaz. Soğuk suda yüzme, farkındalık egzersizleriyle pek çok ortak noktaya sahiptir ve günlük düşüncelerden uzaklaşılabilmesi için bir mola sunar.

6. Libidoyu artırır

Soğuk suda yüzme, östrojen ve testosteron üretimini artırarak doğurganlığa ve libidoya bir avantaj sağlar. Artan libido ile birlikte kendine güven, benlik saygısı ve ruh halinde iyileşmeler gözlenebilir.

7. İltihaplanmayı azaltır

Buz banyoları, performans sonrası toparlanmaya yardımcı olmak için dünyanın her yerindeki seçkin sporcular tarafından uygulanır. Vücudun, organları korumak için kanı ekstremitelerden uzaklaştırarak soğuğa tepki verir. Uzuvlara giden kan akışının düşük olması iltihabı azaltır ve kasların çok daha hızlı iyileşmesini sağlar. Soğuk suda yüzmek, bir buz banyosunun tüm faydalarını sağlayabilir.

8. Metabolizma hızını artırır

Kalp, soğuk suda daha hızlı kan pompaları ve vücudu yüzerken sıcak tutmak için daha çok çalışır. Kalbin daha fazla kan pompalaması ve hücrelerin vücudu sıcak tutmak için daha çok çalışması metabolizma hızını ve günlük kalori harcamasını artırır.

Soğuk havada denize girerken ihtiyaç duyacağın ekipmanlara Decathlon’nun sunduğu ayrıcalıklı imkânlar ile sahip olabilirsin.

Sağlıkla ve sporla kal!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.