Hepimizin bildiği gibi su tüm canlılar için en başta gelen yaşam kaynağı. İnsan vücudu besin maddeleri olmadan birkaç hafta kadar dayanabiliyorken, suyun yokluğuna yalnızca 3-5 gün kadar dayanabiliyor. Dünyada yaşamın devamlılığı için bu kadar kritik öneme sahip olan suyun hem kış aylarında hem de sportif faaliyetler özelinde önemini ve spor yaparken su tüketimi için dikkat edilmesi gereken noktaları birlikte inceleyelim.

Kış Aylarında Suyun Önemi

Birçok insan kışın sıvı tüketiminin yaz aylarındaki kadar önemli olmadığı yanılgısına düşebiliyor. Oysa ki vücudumuzun kış aylarında da bol su tüketmeye ihtiyacı var. Her şeyden önce bol su içmek kış aylarının soğuğunda cildin kurumasını engelliyor. Cilt kuruluğu birçok kişi için özellikle kış aylarında ciddi bir sorun. Sen de bol sıvı tüketerek bunun önüne geçebilirsin. Ayrıca soğuk havalarda vücudun ısı dengesini ayarlayabilmesi yine bol su tüketimine bağlı. Kış aylarında çay ve kahve gibi sıcak içeceklere rağbet artıyor ve su içmek unutuluyor. Fakat çay ve kahvenin içinde de su olduğu yanılgısına düşülmemeli. Bu içecekler aksine vücuttan su atılımını arttırıyor. Kış aylarında çay ve kahvenin sık içilmesinden dolayı, tıpkı yaz aylarındaki gibi bol su içmek önemli. Bir insanın günlük ortala su ihtiyacı ise 1,5-2 litre kadar. Suyun metabolizmaya faydalı olabilmesi için ise en az 20 derece sıcaklıkta olması gerekiyor. Hem yaz aylarında hem de kış aylarında vücut için ideal olanı aslında ılık su içmek.

Sporcu suluklarımızı yakından görmek ve satın almak için hemen tıkla!

Spor Yaparken Su Tüketimi Neden Önemli?

Öncelikle belirtmek gerekir ki, susadığında ve dilinde kuruluk hissedip su içme ihtiyacı duyduğunda, vücudun aslında artık alarm verme noktasına gelmiş oluyor. Yani su ihtiyacın yalnızca susadığın zamanlarda değil, gün içinde belirli aralıklarla hep var oluyor. Bu nedenle günlük ihtiyacın olan miktarda su tüketimi her zaman önceliğin olmalı. Su içmek için susamayı beklememeli, gün içinde belirli aralıklarla su tüketmeye çalışmalısın.

Terleme yoluyla su kaybı en çok spor yaparken yaşanıyor. Yalnızca yaz aylarında değil, kış aylarında da spor yaparken kaybettiğin suyu yerine koymak oldukça önemli. Aksi takdirde su kaybı böbreklerini, cildini ve vücudundaki diğer fonksiyonları etkileyeceği gibi, spor yapma performansını ve idrak yeteneğini de azaltıyor. Beynin susuz kaldığı zaman şiddetli baş ağrıları yaşama riskin de artıyor.

Matara çeşitlerimiz için hemen tıkla!

Spor Yaparken Su Tüketiminde Nelere Dikkat Etmelisin?

Spor yaparken kaybedilen su miktarı kişiden kişiye değişmekle birlikte, çok sıcak olmayan ve biraz serin bir ortamda yapılan hafif sportif faaliyetler saatte 100 ml kadar su kaybına yol açıyor. Ortamın sıcak olması ve ağır sportif faaliyetlerde bulunulması saatlik su kaybı ortalamasını yükseltiyor. Terleme oranı ortamın sıcaklığına ve yapılan sportif aktivitenin türüne göre farklılık gösterdiğinden, spor sırasında tüketilmesi gereken su miktarı kişiye göre değişkenlik göstermekle birlikte, uzmanlara göre 1 saatlik bir spor aktivitesinde ortalama 1 litre su içmek genel olarak yeterli oluyor. Bu noktada bir anda çok fazla su içmenin böbrekleri yoracağını da unutmamak gerek. Spor sırasında ihtiyacın olan miktarda suyu belirli aralıklarla içmelisin.

Kalenji 500 ml matara – Detaylı bilgi için hemen tıkla!

Spor yaparken yeterli miktarda su tüketimi yapmaya dikkat etmezsen kalp atışın hızlanır ve vücudunun iç sıcaklığı tehlikeli şekilde artar. Spor yapmaya başlamadan önce bir miktar su içerek, egzersiz sırasında su kaybı yaşama riskini erteleyebilirsin. Spor yaparken tükettiğin suyun temiz ve zararlı maddelerden arındırılmış olmasına da dikkat etmeyi unutma!

Spor sırasında ya da günlük kullanım için matara çeşitlerimiz için buraya, suluk modellerimizi içinse buraya tıklayabilirsin!

Sağlıkla ve sporla kal!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.