Snow hiking, Türkçe’deki ismiyle kar yürüyüşü, doğa ve outdoor etkinlik seven sporcuların en çok tercih ettiği kış sporları arasında yer alır. Hem kendi sınırlarına hem de zorlu doğa ve iklim koşullarına meydan okuyabileceğin kar yürüyüşü etkinliklerine katılırken pek çok noktaya dikkat etmende yarar bulunur. Bu noktalardan biri de beslenme şeklidir. Vücut ısını dengede tutmak, enerjini artırmak ve performansını yükseltmek için kar yürüyüşü programların esnasında özel bir beslenme programı takip etmende yarar bulunur. Peki, kar yürüyüşü yaparken ne tür gıdalar tüketmen gerektiğini biliyor musun? İşte, dikkat etmen gereken detaylar…

Kar Yürüyüşü Sırasında Çantamızda Sıvı ve Katı Ne Tür Gıdalar Yer Almalı? Neden?

Kar yürüyüşü etkinliklerine katılırken dengeli bir beslenme programı takip etmende ve tüm besin türlerinden tüketmeye özen göstermende yarar bulunur. Bu yiyecek çeşitlerinin birbirine oranı da göz önünde bulundurman gereken detaylar arasında yer alır. Kar yürüyüşü yaparken tükettiğin gıdaların yarısını temel şeker ve kompleks karbonhidrat türlerinin oluşturması önerilir. 

Temel şekerler, vücut tarafından hızlı bir şekilde yakılır ve tutuşturucu özellikleri sayesinde enerjini artırır. Kompleks karbonhidratlar ise sindiriminin kolay olması sayesinde seni mide ve sindirim sorunlarına karşı korur ve bu sayede performansını artırır. Kendini tok hissetmeni sağlayan kompleks karbonhidratlar, kan şekerini de dengeler ve böylece performans esnasında halsizlik yaşamanın önüne geçer. 

Kar yürüyüşü yaparken tüketmen gereken gıdalar arasında proteinler ve yağlar da bulunur. Günlük beslenme programının %20’sini proteinlere, %30’unu da yağlara ayırman önerilir. Proteinler, yavaş bir şekilde yakılması sayesinde sana uzun soluklu bir performans verir ve vücudundaki dokuların güçlenmesine yardımcı olarak kar yürüyüşü esnasındaki performansını artırır. Vücudunu küçük çaplı sakatlıklara karşı da koruyan proteinler, spor etkinliği boyunca ihtiyaç duyacağın dayanıklılığı sana sağlar. 

Yağlar ise yavaş bir şekilde yakılır ve vücut ısını dengede tutmana yardımcı olur. Hipotermi yaşama riskini azaltan yağlar, bu sayede kar yürüyüşü esnasında çeşitli sağlık sorunlarıyla karşılaşmanı önler. Kısa süreli kar yürüyüşleri için ekstra vitamin ve mineral takviyesine ihtiyaç duyulmaz, doğal beslenme yöntemleri, yeterince vitamin ve mineral alman yeterlidir. 

En az 7 ila 10 gün süren yürüyüşler için ise takviye vitamin ve mineraller almanda yarar bulunur. Ayrıca çantanda bol miktarda su ve sıvı bulundurman da gıdaların besin değerlerinden yararlanman için son derece önemlidir.

Aşağıdaki yiyecek ve içecek türlerini kar yürüyüşü çantanda bulundurarak spor etkinliği boyunca dengeli bir beslenme programı uygulayabilir ve böylece performansını kolayca artırabilirsin.

  • Ekmek
  • Mısır Gevreği
  • Şeker
  • Sporcu barı
  • Konserve et
  • Konserve balık
  • Süt
  • Yumurta
  • Fıstık
  • Tahıl
  • Kuru meyve
  • Kuru sebze
  • Doğal mineralli içecek
  • Su

Beslenme Sıklığında Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Kar yürüyüşü yaparken beslenme sıklığını da doğru bir şekilde düzenlemende yarar bulunur. Burada belirleyici olan nokta, vücudunun açlık ve tokluk sınırlarıdır. Herhangi bir kan şekeri problemi yaşamayan kişilerin ortalama 4 ila 6 saatte bir beslenmesi ve ana öğünler arasında ihtiyaç durumunda bir adet meyve ya da bir avuç yemişten oluşan ara öğünler tüketmesi yeterlidir. 

Kan şekeri problemi olan kişilerin ise herhangi bir halsizlik sorunu yaşamamaları için 3 ila 5 saatte bir ana öğün tüketmeleri önerilir. Kar yürüyüşü esnasında ana öğünlerde şişkinlik yaratacak kadar çok gıda tüketmekten kaçınman da son derece önemlidir. Aşırı gıda tüketiminden kaynaklanabilecek şişkinlik, yürüyüş esnasında performansını düşürebilir ve kalp ve damar sağlığı problemleriyle karşılaşmana sebep olabilir. 

Eğer karda yürüyüş performansını zirveye çıkarmak istiyorsan, Decathlon’un sana özel kar yürüyüşü kıyafetlerinden ve ekipmanlarından yararlanabilir ve benzersiz bir spor deneyimi yaşayabilirsin.

Sağlıkla ve sporla kal!