Kilo vermek ya da sağlıklı yaşamak için egzersiz yapıyor olabilirsin. Fakat egzersize süreklilik kazandırma konusu için biraz çaba sarf etmen gerekebilir.

Spor yapmayı bir alışkanlık haline getirememek başka bir deyişle egzersize süreklilik kazandırma konusunda zorluk yaşamak hemen herkesin yaşadığı bir problemdir. Bunun temel nedenlerinden biri egzersiz yapmaya başladığın ilk günlerde motivasyonunun yüksek olması, sonrasında ise bu motivasyonun hızlı bir şekilde düşmesidir. Bunu önlemek için ilk başta kısa süreli antrenmanlar yaparak başlamalısın. En az 30 gün boyunca belli seviyede düzenli antrenman yaptığında egzersizi sürekli hale getirebilirsin. Ayrıca, sporu rutin bir alışkanlık haline getirmeni sağlayacak antrenman önerileri ile yeni bir egzersiz planı yapabilirsin. İşte, pratik egzersiz önerileri:

Egzersiz Zamanını Belirle

Egzersize süreklilik kazandırma konusunda önemli bir adım atmak istiyorsan mutlaka gün içerisinde egzersiz yapacağın zamanı belirlemelisin. Eğer kesin bir saat belirlemezsen o günkü antrenmanı büyük ihtimalle ertelersin. Örneğin, her sabah ya da her akşam aynı saatte antrenman yapmaya karar ver ve bu karara bağlı kal.

Egzersize Süreklilik Kazandırma

Antrenman İçin Hatırlatıcı Ayarla

Çoğu bilgiyi unutmak artık neredeyse imkansız. Akıllı telefonlar ve not uygulamaları yardımıyla  günlük antrenmanlarını daha kolay hatırlayabilirsin. Böylece egzersiz rutinini sürdürmekte zorluk yaşamazsın.

Egzersize Süreklilik Kazandırma

İlk Başta Zorlu Egzersizlerden Uzak Dur

Çoğu kimse egzersiz yapmaya başladığında fazlasıyla enerjik, coşkulu ve hırslı olabilir. Ancak ilk başta çok fazla egzersiz yapmak yorucu gelebilir. Bu yüzden ilk başlarda sadece 15-20 dakika egzersiz yapman yeterlidir. Asıl amacın o günkü egzersizi yapmak ve vücuduna yavaş yavaş günlük egzersiz rutini kazandırmak olmalıdır.

Egzersize Süreklilik Kazandırma

Egzersizi Rutin Haline Getirip Hızlanmalısın

Vücudun günlük egzersize alıştıktan sonra, egzersiz miktarını ve yoğunluğunu yavaş yavaş artırabilirsin. Başlangıçta 15-20 dakika olan antrenman sürelerini ilk önce 30-40 dakikaya, daha sonra ise 1 saate çıkarabilirsin. Ayrıca antrenman yoğunluğunu da kademeli olarak arttırmalısın. Örneğin, koşu egzersizi için aynı anda hem mesafeyi hem de yoğunluğu artırmak yanlış olur.

Egzersize Süreklilik Kazandırma

Egzersizi Keyifli Hale Getir

Bazı alışkanlıkları amacıyla ilişkilendirmek ondan uzaklaşmaya yol açar. Ama onları eğlenceli hale getirdiğinde ondan vazgeçmen çok zor olur. Aynı şekilde, sporla eğlenceyi bir araya getirerek egzersize süreklilik kazandırabilirsin. Örneğin, antrenman esnasında müzik dinlemeyi ya da sevdiğin biriyle beraber spor yapmayı deneyebilirsin. 

Egzersize Süreklilik Kazandırma

Sadece Başla

Antrenman yapmanın en zor yanlarından biri başlamaktır. Bu zorluğun üstesinden gelmek için spor çantanı bir gün önceden hazırlamayı deneyebilirsin. Ayrıca, egzersiz saatin geldiğinde çok fazla kararsızlık yaşamadan ayakkabılarını giyip evden dışarı çıkabilirsin. Evden çıkıp egzersiz yapmaya başladığında bu zorluğu kolayca yendiğini görebilirsin. 

Egzersize Süreklilik Kazandırma

Farklı Egzersizler Dene

Her gün aynı egzersizi yapmak bazen sıkıcı olabilir. Bu yüzden her gün koşmak, yürüyüş yapmak, yüzmek ya da bisiklete binmek yerine farklı egzersizler deneyebilirsin. Bu yöntem aynı zamanda vücudundaki farklı kasların çalışmasını sağlayacağı için egzersizlerden daha fazla verim almanı sağlar.

Egzersize Süreklilik Kazandırma

Haftada Bir Gün Egzersize Ara Ver

Her gün egzersiz yapmak vücudunu yorabilir. Bu yüzden haftada bir gün egzersize mutlaka ara vermelisin. Ancak egzersiz alışkanlığını sürdürmek için o günü tamamen boş geçirmek yerine yürüyüş yapmak ya da bisiklete binmek gibi hafif antrenmanlar yapabilirsin.

Egzersize Süreklilik Kazandırma

Tutarlı Olmalısın!

Egzersiz yaparken tutarlı olmak gerekir. Bu yüzden haftada 6 gün egzersiz yapmaya kendini adamalısın. Egzersiz yapmanı engelleyecek planlamalardan kaçınmalısın. Fakat bazen istem dışı nedenlerle programın aksayabilir. Böyle zamanlarda bir sonraki egzersiz zamanını ihmal etmemek adına daha fazla çaba sarf etmelisin.

Yukarıdaki antrenman önerileri sayesinde kolayca spor yapma alışkanlığı kazanabilirsin. Böylece egzersizi ve sağlıklı bir hayat sürmeyi hayatında daha önemli bir yere koyabilirsin.

Antrenman önerileriyle alakalı diğer yaızılarımız için hemen buraya tıkla! Tüm sportif ihtiyaçların için mağazalarımızı ve decathlon.com.tr‘yi ziyaret edebileceğini unutma!

Sağlıkla ve sporla kal!