Temelde koşmak ve bisiklete binmek farklı aktiviteler gibi görünse de aslında aynı kaslar kullanıldığı için birbiri ile bağlantılıdır ve birbirini destekler. Hem bisikletçilerin hem de koşucuların iyi gelişmiş alt vücut kaslarına sahip olmaları gerekir. Elbette üst vücut ve diğer çekirdek kaslar da bu aktiviteler için önem taşısa da her iki spor birbirini desteklemek zorundadır. Bisikletçiler için koşu, koşucular içinse bisiklet antrenmanını anlattığımız yazımız seninle!

Bisikletçiler İçin Koşunun Faydaları

Bisiklete binen sporcuların, verimli bir sürüş gerçekleştirmeleri için bazı kaslarını aktif şekilde kullanmaları ve dolayısıyla geliştirmeleri gerekir. Bu nedenle çapraz antrenman adı verilen farklı spor dallarından destek alınmalıdır. Bu konuda bir bisikletçi için en mükemmel çapraz spor dalı şüphesiz koşmak olacaktır. Çünkü koşmak uyluk adı verilen bacak bölgesinin önündeki quadriceps kasları ile uyluğun arka kısmındaki hamstring kaslarını geliştirir. Quadriceps kasları, yere basma esnasında âdeta birer amortisör görevi gören, dizlerin öne uzanması ile kalça fleksiyonunu sağlayan kaslardır. Buna karşın hamstring kasları ise diz fleksiyonunun yanı sıra kalça uzantısını sağlayan kas grubudur. Bisikletçiler, spor esnasında bu kasları farklı şekilde kullansa da diz ve kalça fleksiyonu ile ekstansiyonu bisiklet pedalı çevirme sırasında biyomekanik görev görür. Benzer şekilde pedal çevirme sırasında bu kasların güçlü olması, pedalı itme ve çekme kuvvetini artırır.

bisikletçiler için koşu

Bisikletçilerin koşu sırasında geliştirdiği diğer bir kas grubu da alt bacakların arkasında yer alan gastrocnemius ve soleus kaslarıdır. Baldır kasları olarak da bilinen bu kaslar denge, diz ve ayak fleksiyonu için son derece önemlidir. Baldır kasları, koşmak ya da bisiklete binmek dahil hemen her harekette aktif şekilde çalışır. Bununla birlikte bisikletçilerin koşu ile bu kasları geliştirmesi, pedal çevirme sırasında ayak fleksiyonu sağladığı için denge kuvvetini de artırır.

bisikletçiler için koşu

Koşucular İçin Bisiklete Binmenin Faydaları

Koşucular, vücut ağırlığını kullanarak başka bir ekipmana ihtiyaç duymaksızın aktivite yapabilen kişilerdir. Bazı zamanlarda ağır koşu antrenmanları sonrası vücut toparlanmak istese de istikrarlı antrenmanın sürdürülmesi gerektiğinden çapraz antrenmanların yapılması şarttır. Bu zamanlarda bisiklete binmek hem vücudun daha hızlı toparlanmasını sağlar hem de daha az yorulma olacağından bir sonraki koşu antrenmanına durmaksızın devam edilebilir. Özellikle zorlu bir yarıştan sonra bisiklete binilerek recovery antrenman denilen egzersize devam edilebilir. Böylece bacaklar darbe almayacak ve kan dolaşımına katkı sağlanacaktır.

bisikletçiler için koşu

Koşucuların interval antrenman yapabilmeleri için bisiklete binmeleri de muhtemel seçimlerden biri olabilir. Koşmak ile aynı şekilde yapılan interval egzersizi sırasında 1 ya da 2 dakika çok hızlı pedal çevirebilir ve daha sonra 2 ila 5 dakika arası normal tempoda bisiklet kullanabilirsin. Benzer şekilde üst bacak, hamstrings, quadriceps kasları ve kalflerdeki soleus’lar ile gastrocnemius kaslarını geliştirmek istersen bisiklet ile yüksek vites eşliğinde yokuş yukarı pedal çevirebilirsin.

bisikletçiler için koşu

Koşucuların bisiklete binmesi denge bakımından son derece faydalıdır. İki tekerlek üzerinde vücut ağırlığını dengelemeye çalışan sporcu, sele, pedal ve gidon arasında âdeta bir tripod konumundadır. Bu da pelvik taban, kalça kasları, karın, paraspinal kaslar ve diyafram için önemlidir.

Diğer koşu yazılarımız için buraya, bisiklet yazılarımız içinse hemen buraya tıkla!

Koşu ekipman ihtiyaçların içinse buraya, bisiklet ekipman ihtiyaçların içinse hemen buraya tıkla!

Sağlıkla ve sporla kal!