Okyanuslarda, denizlerde, kanallarda ve göllerde gerçekleştirilen açık suda yüzme, yüzme sporunun ilgi çeken branşlarından biridir. Yüzücüler, kapalı havuzlarda yüzmekten farklı olarak açık sularda kendileri dışındaki birçok faktörlere karşı da mücadele eder. Oldukça heyecan verici bu yarışlar yoğun efor, konsantrasyon ve güçlü bir irade gerektirir. “Açık suda yüzerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?” sorunun cevabına ve performansını artıracak tavsiyelere göz atmaya ne dersin?

Wetsuit Kullan

Açık sularda yüzmeyi seviyorsan mutlaka bir wetsuit’e sahip olmalısın. Wetsuit, yüzerken sıcak tutmanın yanı sıra suyun üzerinde kalmana da yardımcı olarak yüzmeyi kolaylaştırır. Bu kapsamda uzun veya kısa kollu modellerden birini tercih edebilirsin. Uzun kollu wetsuit’ler daha fazla kaldırma kuvveti sunar. Kısa kollu modeller ise genellikle uzun yıllardır açık suda yüzme tecrübesine sahip, yüzerken suyu doğal bir şekilde hissetmek isteyen sporcular tarafından tercih edilir. Eğer açık suda yüzmeye yeni başladıysan uzun kollu wetsuit modellerine yönelebilirsin. Ayrıca yarışmaya hazırlanıyorsan yarış gününden önce mutlaka birkaç kez deneme yapmayı unutma.

Doğru Gözlüğü Seç

Gözlük kullanmak da açık sularda yüzerken dikkat edilmesi gereken konular arasında yer alır. Açık sularda yüzerken kullanılan gözlük çeşitleri, kapalı havuzlarda kullanılanlardan farklıdır. Bu kapsamda gözlük seçerken göz önünde bulundurulması gerekenlerin başında hava şartları gelir. Yağmurlu ve bulutlu havalarda daha net bir görüş elde etmek için şeffaf, açık mavi veya sarı renkli cama sahip ürünleri kullanmalısın. Açık ve güneşli bir havada yüzerken ise güneş ışınlarının etkisini en aza indiren camlar ile tasarlanmış modelleri tercih edebilirsin.

Isınmayı Unutma

Ne tür egzersiz yapacağın fark etmez başlamadan önce kaslarını iyice ısındırmalısın. Bu önemli kural, açık denizlerde yüzme faaliyetlerinde de geçerlidir. Isınma periyodunu suya girmeden önce ve su içinde olarak toplamda 10-15 dakika planlayabilirsin. Suya girmeden önce özellikle kol ve omuz kaslarını iyice ısındır. Daha sonra suya girip kısa mesafe yüzerek ısınmanı tamamla. Isınmak antrenmana veya yarışa başlamadan önce kendini daha iyi hissetmene de yardımcı olur.

Yavaş Bir Başlangıç Yap

Özellikle müsabakalarda start verildikten sonra sporcular hızlı bir şekilde yüzmeye başlar. Ancak genellikle 200 metre sonra kalp atışları aşırı hızlandığından performanslarında düşüş gözlenir ve bitişe ulaşmakta zorlanırlar. Bu nedenle sert ve hızlı bir başlangıçtansa yavaş bir başlangıç yapmak ve zamanla yüzme hızını artırmak daha kolay ritim yakalamana yardımcı olur. Böylece son etaba da daha güçlü girebilirsin.

Ara Vermekten Kaçınma

Açık suda yüzme aktivitelerinde dikkat edilmesi gereken konulardan bir başkası da ihtiyaç hissettiğinde kısa ara vermektir. Özellikle açık su ile yeni tanışan bir yüzücü isen bazı durumlarda strese girebilir ve kendini kötü hissedebilirsin. Bu oldukça sık karşılaşılan bir durumdur. Böyle anlarda yüzmeye ara vermeli ve kendini toparlamalısın. Sırt üstü suyun üzerine uzanabilir, iyice sakinleştikten ve nabzını düşürdükten sonra devam edebilirsin.

Doğru Yerde Pozisyon Al

Açık suda düzenlenen uzun mesafeli yarışlara katılan bir sporcuysan yüzerken nerede pozisyon aldığın da oldukça önemlidir. Eğer tecrübeli ve güçlü bir yüzücü isen önde ve ortada yer alabilirsin. Ancak açık suya yeni alışıyorsan diğer yüzücülerin gerisinde başlamalısın. Bu kapsamda start verildiğinde yavaş davranıp büyük topluluğun 3-5 metre açığında kalarak başlangıçta meydana gelen kaostan kaçabilirsin. Zaman kaybettiğini sakın düşünme. Bu şekilde pozisyon alarak yarış boyunca kendini daha rahat hisseder ve daha iyi performans gösterebilirsin

Açık suda yüzerken kaliteli ekipmanlar kullanmak hem daha iyi performans göstermene yardımcı olur hem de yaptığın faaliyetten keyif almanı sağlar. Bu kapsamda ihtiyacın olan aksesuar ve ekipmanları mağazalarımıza gelerek veya decathlon.com.tr‘yi ziyaret ederek hemen ulaşabilirsin!

Su altı keşif maskemiz Easybreath 500’ü mercek altına aldığımız yazımızı okumak istersen hemen buraya tıkla!

Sağlıkla ve sporla kal!