Dayanıklılığını artırmak mı istiyorsun? Kilo vermek mi istiyorsun? Sınırlarını zorlamak mı istiyorsun? Hedefin ne olursa olsun, koşu bandında koşmak bu hedefe ulaşmana yardımcı olabilir.

Neredeyse tüm spor salonlarında fitliğini ve dayanıklılığını geliştirmeni sağlayacak temel bir alet bulunuyor: koşu bandı. Ancak bu alet, bundan çok daha fazlasını da sunuyor. Koşu, vücudunun çoğu bölümünü çalıştırır ve pek çok fayda sunar. Kasları güçlendirmesi, kilo vermeyi kolaylaştırması, stresi azaltması ve kişinin kendine güvenini artırması, sunduğu faydalardan bazılarıdır. Kişiye uyarlanabilen bir alet olan koşu bandı, yetenek düzeyine bakılmaksızın herkes tarafından kullanılabilir. Hedefin ne olursa olsun, bu hedefe kolayca ulaşabilmeni sağlar.

SPORA BAŞLAMAK VEYA GERİ DÖNMEK

Demek bir süredir herhangi bir fiziksel aktivite yapmadın ve bunun olumsuz etkilerini görmeye başladın. Bundan hiç memnun değilsin ve kendini toplayıp sporu tekrar günlük rutininin bir parçası haline getirmek istiyorsun. 

Koşu bandında koşmak, spora dönmek için harika bir yoldur ve seni yürüyüş ve koşu gibi son derece doğal olan iki aktiviteyle yeniden tanıştırır. Koşu bandında koşmaya doğru şekilde başlamak için aşağıdaki tavsiyelerimize göz at.

Evde bir koşu bandın varsa kendi hızında adım adım ilerleyebilirsin. Çalışmaya yürüyerek başla, ardından eğimi artır. Daha sonra koşuya geç ve her defasında biraz daha fazla mesafe kat et. Koşu bandı, stressiz bir şekilde ilerleme kaydedebilmeni sağlar. Tekrar forma girmenin zor olduğunu kim söylemiş?

KİLO VERMEK

Vücudundan memnun değilsin ve birkaç kilo vererek kendini kıyafetlerinin içinde daha rahat hissetmek istiyorsun. Koşu, kilo verme hedefine ulaşmak için en iyi sporlardan biridir. Neden mi? Koşu, uzun süreli ve sürekli bir efor gerektirir ve vücudunu derinlerindeki kaynakları kullanmaya zorlar. Düzenli olarak koştuğunda bazal metabolizmanı da hızlandırmış olursun. Sonuç olarak, vücudun dinlenirken daha fazla enerji tüketir.

Tempon ne kadar istikrarlı olursa o kadar enerji harcayacağını ve antrenmanlarının o kadar etkili olacağını söylemeye gerek bile yok. Koşarak kilo vermenin en iyi yolu, antrenmanları birbirine karıştırmak ve aralıklı antrenmanlar yapmaktır. Ayrıca her hafta zorluk düzeyini de (hız, eğim ve koşu süresi) artırabilirsin.

Sağlıklı yaşam ile kaliteli antrenmanları bir araya getirdiğinde istemediğin tüm o kiloları kolaylıkla ve kısa süre içinde vereceksin.

DAYANIKLILIĞINI ARTIR

Hareketsiz yaşam tarzı, vücudunu etkiler. Tüm gün arabada veya bilgisayarın başında oturduğunda ve arada dışarı çıkıp dolaşmadığında bunun olumsuz sonuçlarıyla karşılaşırsın.

Fiziksel aktiviteler sırasında nefesin kesiliyor ve kendini kötü mü hissediyorsun? Öyleyse vücudunu dinlemeli ve “Bu kadar yeter” demelisin. Dayanıklılığını artırarak hayatı doyasıya yaşamak için harekete geçme zamanın geldi. Koşu bandı, sağlığını korumak ve formunu geri kazanmak için idealdir.

Öte yandan, acele etmene hiç gerek yok. Adım adım gitmek en iyisidir. Koşu bandında istediğin tempoya ulaşmak için kendini zorlayamazsın. Önemli olan, koşuya mümkün olduğunca devam etmektir. Dayanıklılığını artırmanın en iyi yolu, düzenli olarak ve sabit bir tempoda koşmaktır. Antrenmanlarının uzunluğunu istikrarlı olarak artırarak dayanıklılığını geliştirebilir ve enerji seviyelerini yükseltebilirsin.

İki dayanıklılık programımız, sonuna kadar gitmene yardımcı olacak: 

SINIRLARINI ZORLA

Seni cesaretlendiren meydan okumaları ve yeni hedefleri seviyorsun. Koşu, doğuştan rekabetçi olan kişiler için mükemmel bir spordur. Mesafe ne olursa olsun (5 km, 10 km, yarı maraton, maraton veya patikalar), sınırlarını zorlayabileceğin pek çok hedef mevcuttur. 

Bunu başarmak için herhangi bir sır yok: İradeli ve kararlıysan amacına ulaşırsın. Zaman ayırman gereken pek çok farklı konu mu var? Koşu bandında koşmanın güzel yanı, bunu evde de yapabilmendir. Ayrıca hızını ve eğimi de yalnızca birkaç saniyede değiştirebilirsin. Hazırlanman gereken yarışlar olduğunda bu, oldukça kullanışlıdır.

ANTRENMANINA SON DOKUNUŞLARI YAP

Koşu, diğer pek çok sporla mükemmel uyum sağlar. Yüzme, yoga, yelken, ağırlık antrenmanı, Kuzey disiplini yürüyüşü, kürek ve daha pek çoğu bu uzun listeye dâhildir. Bu sporlar birbirlerinden farklı faydalar sunsa da birbirlerini tamamlar. Aynı anda farklı sporlar yapmak tüm vücudunu çalıştırmana yardımcı olur. Üstelik daha çok eğlenmeni, daha fazla spor yapmanı ve her sporda becerilerini geliştirmeni sağlar.

Elbette bu hedeflere yenilerini ekleyebilirsin. Bu liste yalnızca bir başlangıç ve koşu bandında koşmaya başlamak veya koşuya geri dönmek için ihtiyaç duyabileceğin motivasyonu sana sunacak şekilde tasarlandı. 🙂 Öyleyse önümüzdeki aylar için hedefin nedir?

Koşu bandını en verimli şekilde kullanmayla alakalı yazımız için hemen buraya tıkla!

Tüm sportif ihtiyaçların için mağazalarımıza gelebilir veya decathlon.com.tr‘yi ziyaret edebilirsin!

Sağlıkla ve sporla kal!