Anlaşılan koşu bandında koşmaya karar verdin. Peki, bu antrenmanları günlük rutinine nasıl ekleyecek ve rutinine nasıl uyacaksın? Bunu öğrenmek için rehberimizi takip et!

Bir koşu bandı aldın veya almayı planlıyorsun. Koşuya başlamak için can atıyorsun ve bunu programının ayrılmaz bir parçası haline getirmek istiyorsun. Peki, nasıl hedef belirleyecek ve bu hedeflere doğru nasıl ilerleyeceksin? Motivasyonunu nasıl koruyacaksın? Nasıl yeni alışkanlıklar edineceksin? Endişelenmene gerek yok. Aşağıda koşu bandı antrenmanlarından en iyi şekilde yararlanman için birkaç tavsiye sunuyoruz.

NET BİR HEDEF BELİRLE

Başlamadan önce hedefinin ne olduğunu bilmelisin. Koşu bandında ne sıklıkla koşmak istiyorsun? Her antrenmanda ne kadar süreyle koşacaksın? Ne kadar mesafe kat etmek istiyorsun? Başlamadan önce cevaplaman gereken pek çok soru var.

Bu makalede anlattığımız 5 adımlı yöntem, durumu netleştirmek ve hedefleri belirlemek için harika bir yoldur. Başarmak istediklerini belirlemene yardımcı olur. Hedefin aşağıdaki özellikleri taşımalıdır:

YOUR TREADMILL RUNNING GOAL

NET

Hedefini netleştir: koşuya başlamak.

ÖLÇÜLEBİLİR

Hedefini ölç: örneğin, saatte 10 km koşmak.

ULAŞILABİLİR

Ulaşılabilir hedefler seni motive edecektir.

GERÇEKÇİ

Günlük programını, sağlık durumunu vb. göz önünde bulundurduğunda mevcut koşullarda bu hedefe ulaşabilir misin?

ZAMANA BAĞLI

Kendine hedefine ulaşmak için ne kadar süre tanıyacaksın?

Her şeyi netleştirdiğine göre bir sonraki adım olan organizasyona geçebilirsin.

BİR PROGRAM OLUŞTUR

Her pazar günü bir sonraki haftanın antrenmanlarını planlamak için zaman ayır. Böylece programına ilişkin genel bir bakış elde edecek, hiçbir şeyi ertelemeyecek veya mazeret uydurmaya çalışmayacaksın. Sonunda kendine bir söz vermiş olacaksın. 

İşe gitmeden önce, öğle arasında veya akşam saatlerinde olmak üzere kendin için en uygun olan zaman dilimlerini belirlemelisin. Günün farklı saatlerini dene ve hangisini tercih ettiğini bul. Amaç, koşu bandında koşmayı bir alışkanlık haline getirmek ve eğlenmektir. Havanın rüzgârlı, karlı veya yağmurlu olması da önemli değil. Koşu bandı, hava kötü olduğu için koşuya çıkmama bahanesini ortadan kaldırır çünkü kapalı ve sıcak bir mekânda olursun.

DOĞRU KIYAFETLERİ SEÇ

Koşarken en iyi performansı göstermek için doğru kıyafetleri giymelisin. Koşu darbe temelli bir spordur, bu nedenle iyi bir çift ayakkabı edinmek hayati öneme sahiptir. Nötr, pronasyon veya supinasyon: Adım tipini anla ve doğru ayakkabıları edin.

Sporcu sütyeni, göğüs ölçülerine bakılmaksızın koşuya başlayan tüm kadınlar için vazgeçilmez bir giyim ürünüdür. Darbelere karşı yüksek destek sunan sütyenler en rahat olanlardır.

Renkli, eğlenceli ve her şeyden önemlisi rahat kıyafetler seç. Koşu kıyafetlerin, koşu bandında rahatça hareket etmene olanak tanımalıdır. Ayrıca teri emen ve cildini tahriş etmeyen bileşenler seçmelisin.

Kıyafetlerini seçtikten sonra denemek için sabırsızlanacaksın.

GEVŞEMEK İÇİN KOŞ

Zor bir gün mü geçirdin? Moralin mi bozuk? Bitkin misin? Koşu, stresi azaltmak ve neşeni yerine getirmek için harika bir yöntemdir. Koşu bandı antrenmanını stres atmak ve enerji toplamak için bir fırsat olarak görmelisin. Fiziksel aktivite sonucunda beynin endorfin salgılar. Ruh halinin iyileşmesini sağlayan bu kimyasallar, antrenmandan sonra rahatlamış ve canlanmış hissetmene yardımcı olur. Bunu sevmemek mümkün mü? 🙂

İSTİKRAR KİLİT ÖNEME SAHİPTİR

En zor kısmı, başlamak ve programa bağlı kalmaktır. 30 dakika boyunca koşmanın özel bir sırrı yoktur. Tek yapman gereken, istikrarlı olmaktır. 

Decathlon Coach uygulaması, takip edeceğin antrenman planını seçmene yardımcı olur, sana ipuçları sunar ve kaydettiğin ilerlemeyi takip edebilmeni sağlar. 

Bir nabız ölçerin kullanılması da kendin hakkında daha fazla bilgi edinmen ve antrenmanlarını takip etmen için faydalı olacaktır.

Tüm bu ipuçları sayesinde, hayat karşına ne çıkarırsa çıkarsın motivasyonunu korumak için ihtiyacın olan her şeye sahip olacaksın. Şimdi tek yapman gereken koşu bandını çalıştırmak ve koşuya başlamak. Haydi başlayalım!

Koşu bandı modellerimizi incelemek için hemen buraya tıkla!

Koşu bandında hangi antrenman programını yapman konusunda sana yardımcı olacak yazımız için hemen buraya tıkla!

Sağlıkla ve sporla kal!