Bu yazımızda konumuz; yürüyüşün çocuk gelişimine katkıları! Çocuklar genel olarak 12-13 aylıkken ilk adımlarını atmaya başlar. İlk adım bazı çocuklarda daha geç (18-19 ay civarında da yürümeye başlayan birçok çocuk vardır) olabilir. Zira her çocuğun gelişim evresi aynı şekilde işlemez. İlk adımından itibaren çocukların yürüyüşlerini destekleyecek ayakkabılar ve kıyafetler tercih edilmelidir. Ayağa uyan, çocukların rahatlığını ön planda tutan ayakkabı modelleri, yürüyüş ve basma eylemlerini en doğru şekilde gerçekleştirmelerini sağlar. 

Yürüyüş çocukluktan başlar ancak hayatımızın her döneminde bize eşlik eder. Son nefesimize kadar sürdürdüğümüz bu eylem için ayaklarımıza, bacaklarımıza ve vücudumuza iyi bakmamız gerekir. Vücudumuza iyi bakmamızın yolu da yine yürüyüşten geçer. Daha sağlıklı bir ömür sürebilmek adına gün içinde belli sürelerde yürüyüş yapmamız gerekir. Bu alışkanlığı kazanabileceğimiz en iyi dönem ise elbette ki çocukluk yıllarıdır. 

Yürüyüşün Çocuk Gelişimine Katkıları

Bebeklik Çağında Yürüyüşe Teşvik

Yürüyüşün çocuk gelişimine katkıları yadsınamaz. Bu nedenle çocuklarımızı bebeklik çağından itibaren yürüyüşe teşvik etmeliyiz. Yürüyüşe çıkmak bebeklikten itibaren çocuklarda özgüvenin gelişmesini sağlar. Güvenli yollarda, çocuğunuzun elini bırakarak özgürlük hissini tatmasını sağlayabilirsiniz. Gideceği yönü seçmesine izin vererek karar verme mekanizmasının gelişmesine olanak tanıyabilirsiniz. Özellikle bebeklikten itibaren çocuğunuzu ayağını yormayacak ayakkabılar ile yürüyüşe çıkarmak kaslarının doğru gelişmesi ve basma bozuklukları yaşamaması için önemlidir. Çocuklarınızı her gün yürüyüşe çıkararak enerjilerini atmalarını ve böylece günün kalanını daha sakin geçirmelerini sağlayabilirsiniz. Çocuğunuzu parka çıkardığınız zaman kucağınızda taşımak veya bebek arabasına oturtmak yerine yürümeye teşvik edebilirsiniz. Kısa mesafede bulunan marketlere kadar onun temposuna uygun şekilde yürüyebilirsiniz. Bir yetişkinin kendisiyle aynı tempoda yürüdüğünü görmek çocuklar için önemlidir. Böylece kendilerini daha iyi hissedeceklerdir. Üstelik yürüyüşün çocuklar üzerindeki etkisi yalnızca bunlardan ibaret değildir. Yürüyüşün sağlık üzerinde de pek çok etkisi bulunur.

Yürüyüşün Çocuk Gelişimine Katkıları

Okul Çağında Yürüyüşe Teşvik

Çocuğun okulu yakınsa servis veya özel araba kullanmak yerine yürümeye teşvik edilebilir. Böylece çocuğun yer yön bilgileri de gelişir, çevreye olan farkındalığı artar. Dikkat ve odaklanma süreçlerinde olumlu gelişmeler meydana gelir. Yollarda karşılaşabileceği tehlikelere karşı (karşıdan karşıya geçmek, bozuk yollarda yürüyebilmek vs.) çözüm üretme becerisi gelişir. Tüm bu gelişmeler sayesinde çocuğun kendine duyduğu güven artar. Çocuklardaki özgüven artışı ise ruhsal gelişim için oldukça önemlidir. Çocukların yürürken elde ettikleri çözüm becerisi hayatlarının ileri dönemlerinde de karşılaşabilecekleri sorunları çözmelerine temel atmış olur. 

Yürüyüşün Çocuk Gelişimine Katkıları

Yürüyüşün Sağlığa Katkıları

Yürüyüş çocuk gelişimine katkıları dedik fakat çocukluktan yetişkinliğe kadar her dönemde sağlıklı bir hayatın vazgeçilmezidir. 6 ile 12 yaş arası çocuklar için tavsiye edilen günlük adım sayısı on iki bin ile on beş bin arasıdır. Yürüyüş, vücut kaslarımız için en iyi antremanlardan bir tanesidir. Yürüyüşün sağlığa katkıları arasında kas gelişiminin yanı sıra vücut kitle endeksine de yer verilebilir. Çocukların ideal kilolarında kalabilmesi için gün içinde fiziksel aktiviteler yapması gerekir. Bu aktiviteler içerisinde en ulaşılabilir olanı şüphesiz ki yürüyüşe çıkmaktır. 6-12 yaş arasındaki çocuklarda hedef adıma ulaşabilmek için çocuğun yürüyüşe teşvik edilmesi gerekir. 

Yürüyüşün Ruhsal Gelişimdeki Rolü

Yürüyüş yalnızca beden sağlığına değil, ruh sağlığına da etki eder. Çocuklarda sağlıklı ruhsal gelişim için yürüyüş olmazsa olmazdır. Yürüyüşün ruhsal gelişimdeki rolü çocuk yaşlardan itibaren başlar. Çocuklar yürümeyi öğrendikten sonra her gün düzenli olarak yürüyüşe çıkarılmalıdır. Böylece her gün temiz hava eşliğinde kaslarını geliştirme imkanına sahip olurlar. Yürüyüş yalnızca iskelet kas gelişiminde değil, kalp ve ciğer kapasitemizi geliştirerek nefes alış verişlerimizi düzenler. İleride karşılaşılabilecek kalp ve ciğer hastalıkları riskini azaltır. 

Yemek sonrası yürüyüş yapmanın faydalarına dair yazımız için hemen buraya tıkla!

Tüm yürüyüş ihtiyaçların için mağazalarımıza gelebilir ya da decathlon.com.tr‘yi ziyaret edebilirsin!

Sağlıkla ve sporla kal!