İnsanların tarihin eski zamanlarından bu yana yaptıkları meditasyon, dünyanın her noktasında birçok kişinin uyguladığı bir odaklanma ve zihin dinlendirme etkinliğidir. Etkisi kanıtlanan meditasyonun vücut üzerinde zihinsel ve fiziksel pek çok faydası mevcuttur. Zihinsel olarak rahatlamak ve odaklanmayı kolaylaştırmak için yapılan meditasyonlar uzun yıllardır tedavi amaçlı da kullanılır. Vücudun rahat ve sağlıklı bir şekilde çalışmasını sağlayan meditasyon uygulamaları farklı biçimlerde uygulanabilir. Bu biçimler kişisel tercihlerin yanı sıra inanç sistemi, coğrafi konum ve düşünce yapılarına göre farklılık gösterir. Meditasyon uygulamaları ile gün içerisinde stres ve endişe seviyenin düşük kalmasını sağlayabilir ve pek çok olumlu etkiye sen de ulaşabilirsin.   

Meditasyon Nedir?

Temel olarak zihin dinlendirme etkinliklerine verilen genel bir isimdir. Çok eski zamanlardan günümüze ulaşan uygulamalar oldukça etkili sonuçlar sunar. Dünya genelinde her geçen gün daha fazla ilgi duyulan meditasyon uygulamaları gün içerisinde rahat ve sakin hissetmeni sağlar. Böylece işlerine çok daha kolay bir şekilde odaklanabilir ve pratik bir şekilde istediğin sonuçlara ulaşabilirsin. 

meditasyon

Günün yorgunluğunu atarak zihinsel olarak dinlenmeni sağlayan kısa süreli meditasyon uygulamaları, aynı zamanda vücudunun fiziksel olarak da rahatlamasına katkıda bulunur. Kısa sürede beyin yorgunluğunu azaltan bu uygulamalar, vücudun diğer organlarının da daha rahat bir şekilde çalışmasını sağlar. Böylece vücut zihinsel ve fiziksel olarak çok daha verimli ve pozitif bir duruma bürünür. Bu sayede işte, okulda veya günlük hayatta daha rahat bir şekilde odaklanabilir ve daha enerjik bir vücuda kavuşabilirsin.  

Nasıl Yapılır?

Kişinin iç huzura ulaşmasına yardımcı olan ve birçok açıdan olumlu etkiler sağlayan meditasyon uygulamalarında dikkat edilmesi gereken belirli noktalar bulunur. Bu noktaların göz önünde bulundurulması deneyimin etkilerinin de yüksek olmasını sağlar. Meditasyona başlamadan önceki ön hazırlıklardan bir tanesi, kişinin fiziksel olarak rahat ve konforlu hissetmesidir. Kıyafetler, ortam ve fiziksel durumun için ideal olması gerekir. 

meditasyon

Gerekli hazırlıklar tamamlandıktan sonra meditasyon öncesinde doğru bir şekilde nefes alınmalıdır. Diyaframdan doğru biçimde nefes almak fiziksel olarak rahatlamanı sağlar. Bu noktadan sonra pozisyona karar verilmelidir. Oturarak veya yatarak meditasyon yapılabilir. Oturarak yaparken dik bir şekilde durmak gerekir. Nefesin doğru kullanılması meditasyon sırasında da oldukça önemlidir. Aynı zamanda teknikler arasından senin için ideal olanları inceleyebilir ve bunlara odaklanabilirsin. Meditasyonların süresi genel olarak kişiye bağlıdır. Belirli noktalara dikkat ederek, kendin için uygun olan meditasyonu yaparak sonuçları sen de görebilirsin. 

Meditasyonun Zihne ve Bedene Faydaları

Etkileri bilimsel olarak da kanıtlanan meditasyonun zihne ve bedene birçok açıdan faydası bulunur. Bedenin ve zihnin eş zamanlı olarak rahatlamasını sağlayan uygulamalar her açıdan verimli bir dinlenme sürecine olanak tanır. Kısa süreli de olsa meditasyon yapmak beynin dinlenmesini ve yorgunluğa neden olan beta dalgalarının azalmasını sağlar. Stresten uzaklaşmana yardımcı olan uygulamalar günlük hayatın düzenlenmesini kolaylaştırır. Stresin düşük seviyelerde kalması sayesinde işlerine daha kolay ve verimli bir şekilde odaklanabilirsin. 

meditasyon

Hayatın her alanında olumsuz etkiler yaratan stresten uzak kalmak fiziksel olarak da enerjik ve sağlıklı olmana katkı sağlar. Stresin ve endişenin neden olduğu rahatsızlıklardan uzak kalmak da kolaylaşır. Aynı zamanda meditasyon sayesinde yaratıcılık seviyesinin de yükseldiği yapılan çalışmalarda ortaya konmuştur. Kendine vakit ayırarak zihnini boşaltmanı sağlayan meditasyon, günün her anında rahatça odaklanmanı sağlar ve yaratıcı fikirler geliştirmene olumlu etkiler yaratır. Meditasyonu düzenli olarak uygulayan kişilerde bu faydalar günün ve hayatın her alanında etkilerini göstermeye devam eder. 

Migreni alt etmenin en etkili yollarının yoga ve meditasyon olduğunu biliyor muydun? Yazımızı okumak için hemen buraya tıkla!

Sağlıkla ve sporla kal!