Güç antrenmanı, sıkılaşma ve daha iyi bir performans: Eliptik bisiklet bunların hepsini yapmanı sağlayabilir!

ELİPTİK BİSİKLET GİDEREK POPÜLERLEŞEN BİR SPOR ALETİDİR. BUNUN NEDENİ KALBİ ÇALIŞTIRIRKEN VÜCUTTAKİ KASLARIN %80’İNİ SIKILAŞTIRMASI VE KALORİ YAKMASIDIR. 

eliptik bisiklet vücudun hangi bölgelerini çalıştırır

Peki sunduğu gerçek avantajlar nelerdir? Sizin için eliptik bisikletler hakkında en sık sorulan üç soruyu cevaplıyoruz.

ELİPTİK BİSİKLET HANGİ KASLARI ÇALIŞTIRIR? 

Genel itibarıyla eliptik bisiklet kol, bacak (kuadriseps, baldır, hamstring) ve kalça kaslarını çalıştırır. Eliptik bisikletle kas güçlendirme egzersizlerini bir araya getirerek tüm vücudunu sıkılaştırabilirsin. 

ELİPTİK BİSİKLETLE KALORİ YAKMA

Eliptik bisiklet antrenmanının ne kadar etkili olduğu genellikle yaktığın kalori miktarıyla ölçülebilir. Aklında bulundurman gereken ilk nokta şu: kaslarını ne kadar çalıştırırsan o kadar kalori yakarsın.

Ellerini gidonda sabit tutmaktansa hareketli kolları tutman daha etkili olacaktır. Çünkü bu şekilde pazı ve triseps kaslarını da çalıştırabilirsin.

Ayrıca eliptik bisikletini seçerken de dikkatli olmalısın. Çünkü egzersiz aletinin yaptığı eliptik hareket çalıştırdığı kas gruplarını ve dolayısıyla her antrenmanda yaktığın kalori miktarını etkiler.

eliptik bisiklet vücudun hangi bölgelerini çalıştırır

VÜCUDUN BELİRLİ BİR BÖLGESİNE ODAKLANMA 

Ne yazık ki vücudunun yalnızca memnun olmadığın belirli bir bölgesini çalıştıracak herhangi bir egzersiz yok.

Ancak geriye doğru pedal çevirmek gibi farklı yöntemleri deneyebilirsin. Bu şekilde özellikle kol ve triseps kaslarının daha çok çalıştığı kanıtlanmıştır.

Ayrıca eliptik bisiklet üzerindeyken doğru duruşun da önemi büyüktür. Sırtın ne kadar dik durur ve ne kadar çok kasın aktif olursa antrenman boyunca karın kaslarını da o kadar iyi çalıştırırsın.

İç karın kasları ve uyluklar için dizlerini 90° bükerek pedal çevirmeyi deneyebilirsin.

Artık eliptik bisiklet vücudun hangi bölgelerini çalıştırır biliyorsun. Ancak başarının anahtarının istikrar olduğunu unutma. Gerçekten sonuç elde etmek için haftada iki kez 45 dakikalık antrenmanlar yapman ve antrenmanlar arasında birkaç gün bırakman tavsiye edilir. Motivasyonunu yüksek tutmak için dört haftalık antrenman programımıza da bakabilirsin.

Eliptik bisiklet modellerimizi incelemek için hemen buraya tıkla!

Eliptik bisiklet ile dayanıklılık antrenmanı yapmak ister misin? Cevabın evetse hemen buraya tıkla!

Sağlıkla ve sporla kal!