Eliptik bisiklet aldın ve motivasyonun düşmeye mi başladı? Peki, nasıl hem egzersiz yapmaya devam edip hem de eğlenebilirsin? Düzenli antrenman yapmaya dönmeni sağlayacak gerçekten çok basit beş ipucumuz var.

Dilediğinde egzersiz yapmak için eliptik bisiklet mi aldın? Kilo vermek mi yoksa sadece aktif kalmak mı istiyorsun? 

Amacın kaslarını güçlendirmek ve dayanıklılığını artırmak mı? 

Programına bağlı kalmanın her zaman kolay olmadığını biliyoruz. İşte, bu yüzden antrenmanlarına devam etmeni sağlayacak beş ipucu ile karşındayız. Haydi, onlara bir göz atalım.

cross trainer objective

[1/] BİR SAĞLIK VEYA SPOR HEDEFİ BELİRLE

Öncelikle neden bir eliptik bisiklet aldın? Kilo vermek mi istedin? Yoksa düzenli olarak spor yapmak mı istiyordun? Belki de bir yaz sporu yapıyorsun ve yıl boyunca dayanıklılığını korumak için eliptik bisiklet almaya karar verdin. 

Böyle net bir hedefin varsa motivasyonunu koruman daha kolay olacaktır. 

Kilo vermeye çalışıyorsan hedefinden uzaklaşmamak ve motivasyonunu yüksek tutmak için bir diyete de ihtiyacın var. Bu sayede çalışmaların etkisini daha hızlı görebilir ve kendini iki kat daha iyi hissedebilirsin.

ELİPTİK BİSİKLETLE KİLO VERME

İlerleme durumunu takip etmek için antrenmanlarını, yaktığın kalori miktarını, kilometreni, kalp atış hızını ve çalışmalarının ne kadar sürdüğünü kaydetmek için dahili veya kablosuz ekranını kullan. 

Her hedef için ayrı bir program vardır. Egzersiz aletinde yüklü olan programı takip ederek antrenmanlarına daha fazla odaklanabilir ve rahatlayabilirsin.

Egzersiz aletinde önceden belirlenmiş programlar yoksa antrenmanlarını düzenlemek için akıllı telefonuna ya da tabletine indireceğin programları kullanabilirsin (örneğin, akıllı Domyos uygulaması eliptik bisiklet için mükemmeldir).

DOMYOS E-CONNECTED HAKKINDA DAHA FAZLA BİLGİ

THE SMART CROSS TRAINER
CROSS TRAINER SESSION

[2/] GÜNLÜK KULLANARAK ANTRENMANLARINI PLANLA

Planlamadığın veya düzenlemediğin etkinlikleri sürdürmek zordur. Çalışmalarının etkili olması için eliptik bisikletine zaman ayırmalısın. 

Zamanın olmadığı veya koltuktan kalkmak istemediğin için çalışmanı ertelemektense 30 dakikalık antrenmanlar yapmak her zaman daha iyidir.

Antrenmanlarını haftalar, hatta aylar önceden planlayıp her gün 45 dakika ayırarak planlarsan zihninde her şey netleşir ve motivasyonunu kaybetmezsin. 

Gündelik tempona en uygun zamanı seçebilirsin. Sabah insanıysan erken saatlerde yapacağın antrenmanlar günün geri kalanında gerçekten enerjik kalmanı sağlayabilir. Öğleden sonraları enerjik hissediyorsan öğle arasından en iyi şekilde faydalanabilir ve kalan zamanda evinde bir duş alabilirsin. En uygun zaman akşamları diyorsan antrenmanlar işten eve geldiğinde stres atmanın mükemmel bir yoludur.

[3 /] ANTRENMAN SIRASINDA DİNLENECEK VE İZLENECEK DİZİ, PODCAST VE ÇALMA LİSTELERİNİ PLANLA

İyi bir eliptik bisiklet antrenmanı en az 45 dakika sürmelidir. Bir dizi izleyerek, iyi bir podcast dinleyerek veya canlandırıcı bir çalma listesi oluşturarak bu süreyi daha eğlenceli hale getirebilirsin. Kendi listeni oluşturacak vaktin yoksa antrenmanlar için özel olarak hazırlanmış pek çok çalma listesi vardır. Bu, zihnini ne kadar çaba sarf ettiğinden uzaklaştırmana ve kafanı dağıtmana yardımcı olacaktır.

[DOSSIER-TEXTE-LIENS]

[4/] KENDİNİ İYİ HİSSETTİĞİN BİR YERDE ÇALIŞ

Egzersiz yapmanın vücuda ve ruha iyi geldiği biliniyor. Evindeki eliptik bisiklet, günün her saatinde antrenman yapmanın güvenli ve mükemmel bir yoludur. Ancak motivasyonunu yüksek tutmak için egzersiz aletini düzenli olarak çalışmak isteyeceğin bir yere yerleştirmelisin. 

Bu, mümkünse doğal ışık alan, sakin bir yer olmalıdır. İdeal olarak güzel bir ortamda çalışmalısın. Temiz ve iyi döşenmiş bir ortam seni de motive edecektir. Seçtiğin yer çok soğuksa sonunda seni de egzersiz yapmaktan soğutabilir.

CROSS TRAINING OUTSIDE
CROSS TRAINING STRETCHING

[5/] HER ANTRENMANDAN SONRA KENDİNE BİRAZ ZAMAN AYIR

Her antrenmandan sonra kendine rahatlamak ve gevşemek için biraz zaman ayırmalısın. Yalnızca antrenmanına odaklanmamalısın. 

Ne kadar zamanın olduğuna bağlı olarak biraz esnemek, yoga veya meditasyon yapmak için kendine on dakika ayırabilirsin (seçebileceğin pek çok meditasyon uygulaması olduğunu da unutma).

Biraz daha fazla vaktin varsa daha uzun süre esneyip meditasyon ya da banyo yaparak gerçekten kafanı dağıtabilirsin.

Son bir öneri: Toksinleri atmak ve güç toplamak için her antrenmanda ve antrenmandan sonra bol su iç (500 ml).

Eliptik bisiklet ile kilo verme programımızı incelemek istersen hemen buraya tıkla!

Eliptik bisiklet modellerimiz içinse hemen buraya tıkla!

Sağlıkla ve sporla kal!