Spor yaparken vücutta meydana gelen değişimlerin en önemlilerinden bir tanesi olan su kaybı, spor sırasında ve sonrasında çeşitli sağlık problemlerine yol açabilir. Spor yaparken oluşan su kaybını telafi etmek için yeterli düzeyde ve doğru zamanlamayla su tüketimi yapılması gerekir. Spor kaynaklı su kaybı yaşanması kişisel performansını da olumsuz yönde etkileyebilir. Yaz aylarındaki sıcak havalarda yaşanan su kaybı daha fazla olsa da, kışın performans sırasında da su içmek büyük önem taşır. Spor yaparken bilinçli bir şekilde su içerek oluşabilecek riskleri azaltabilir ve performansını yukarı çekme şansı yakalayabilirsin. 

Spor Yaparken Su İçmenin Önemi

Vücutta yer alan tüm sistemler, işlevlerini sağlıklı bir şekilde yerine getirebilmek için suya ihtiyaç duyar. Spor yaparken metabolizmanın hızlanması ve vücut ısısının yükselmesi su kaybına neden olur. Spor sırasında oluşan su kaybının yeterince karşılanmaması vücudun iç ısısının tehlikeli derece yükselmesi ve dolayısıyla çeşitli rahatsızlıklarla sonuçlanabilir. Yaz sıcaklarında su kaybı soğuk havalara oranla biraz daha fazla olsa da kış aylarında da su içmeyi aksatmamak gerekir. Su içmek spor yaparken oluşabilecek kuvvet kaybını minimum düzeyde tutar. Böylece spor yaparken düzenli bir şekilde su içerek bireysel performansını yüksek tutarak istediğin sonuçlara daha kolay bir şekilde ulaşabilirsin. Spor sırasında su içmek aşırı terlemenin de önüne geçer. Spor yaparken su içmek kaybedilen suyun telafi edilmesini sağlar ve bu sayede metabolizma düzenli bir şekilde çalışmaya devam eder. Böylece aşırı terlemeye bağlı olarak görülen kas ağrıları, mide bulantısı ve baş ağrısı gibi olumsuz durumların olasılığı düşer. Kısacası vücudunun spor sırasında kaybettiği suyu telafi etmek için su içerek etkili bir performans gösterebilir ve birçok problemin önüne geçebilirsin.

Spor Yaparken Ne Kadar Su Tüketilmeli?

Spor yaparken tüketilmesi gereken su miktarı kişisel özelliklere, beslenme programına, çevresel koşullara ve egzersizlerin yoğunluğuna bağlı olarak değişiklik gösterir. Düşük tempoda gerçekleştirilen antrenmanlar ile yüksek tempolu bir spor seansı sırasında oluşan su kaybı eşit olmadığı için bu duruma uygun olarak su tüketmek gerekir. Spor yaparken su tüketiminde eksik ya da aşırı su tüketimi yapmamaya özen göstermelisin. Su kaybını telafi etmek için yeterli olan miktardan fazla su içmek de bazı sağlık sorunlarına yol açabilir. Uzmanlar spor yapmadan önce 1-2 bardak ılık su tüketimi önerir. Bu durum vücuttaki yağların kolay bir şekilde parçalanmasına da yardımcı olur. Egzersiz sırasında içilen su miktarı sporun türüne ve performansın yoğunluğuna bağlı olarak değişse de yaklaşık 15-20 dakika içerisinde ortalama bir bardak su içilmesi tavsiye edilir. Spor yaparken tüketmen gereken doğru su miktarı için bir uzmanla görüşerek net bilgiler elde edebilirsin.

Spor Sırasında Susuz Kalmanın Sağlığa Etkileri Nelerdir?

Spor yaparken vücudun kaybettiği suyu telafi etmek son derece önemlidir. Birçok kişi yaz aylarında su tüketimine dikkat ederken kış aylarında bu durumu daha az önemser. Fakat yılın her döneminde yeterli su tüketimi yapmamak çeşitli sağlık problemlerine neden olabilir. Susuz kalan vücuttaki sistemler işlevlerini yeterli düzeyde yerine getiremeyerek öncelikle performansta düşüklüğe yol açabilir. Spor sırasında vücudun iç ısısının artması ve ihtiyaç duyulan su miktarının tüketilmemesi kan basıncının yükselmesine ve kaslara kan akışının azalmasına neden olabilir. Bununla birlikte sıcak çarpması gibi hayati tehlike yaratabilecek durumlar da susuz kalmanın etkileri arasında yer alır. Susuz kalmanın yanı sıra spor yaparken aşırı su tüketmek de bazı riskler barındırır. Bu nedenle spor yaparken doğru miktarda su tüketimi yaparak sağlıklı ve verimli egzersizler yapmaya devam edebilirsin.

Tüm matara çeşitlerimizi görmek için hemen buraya tıkla!

BCAA nedir ve ne işe yarar sorularına cevap arıyorsan hemen buraya tıklayarak ilgili yazımızı okumalısın!

Sağlıkla ve sporla kal!