Kullanımı kolay olan ve az yer kaplayan kondisyon bisikletleri, kendini çok fazla zorlamadan forma girmeni sağlar. Kondisyon bisikletini gereğince kullanma alışkanlığı edinmek için antrenörlerimizin ipuçlarına bakabilirsin.

Bu kardiyo ekipmanının yararlarını keşfet ve yeni başlayanlar için verdiğimiz ipuçlarına göz at.

#1 NEDEN KONDİSYON BİSİKLETİ KULLANMALIYIM? 

Kondisyon bisikleti herkesin erişebileceği ve bütün ailenin kullanabileceği bir alettir. Uzun ömürlü, sağlam ve az yer kaplayan bir ekipmandır.

Hava nasıl olursa olsun yıl boyunca evde antrenman yapabilirsin! Kondisyon bisikletleri sayesinde:

Yeniden forma girersin: forma girmek ve formda kalmak, ayrıca performansını artırmak için ideal bir ekipmandır

Kilo verirsin: kondisyon bisikleti yağ yakmana yardımcı olur. Ek olarak düzenli beslenirsen daha fit bir görünüme kavuşabilirsin

Kalbini zorlamadan çalıştırırsın: kalp-damar dayanıklılığını artırır

– Fiziksel antrenman: eklemlerin için hiçbir risk oluşturmadan kuvvetlenirsin

HOW TO USE MY EXERCISE BIKE PROPERLY

Kondisyon bisikletleri alt gövdeye (uyluklar, baldırlar ve kalçalar) odaklanarak kardiyo egzersizi yapmanı sağlar. Oturma pozisyonunda olduğun için ayaktaki egzersizlerin tersine (eliptik bisiklet gibi) “vücut ağırlığının” tamamı yük olarak binmez. Bu sayede hareketler daha nazik olur ve eklemlerini zorlamaz.

HOW TO USE MY EXERCISE BIKE PROPERLY

#2 GEREKLİ AYARLAR

Kondisyon bisikleti egzersizi öncesinde gerekli ayarlamaları yapmak hayati önem taşır. Bunun için seleyi kalçanla aynı yüksekliğe ayarlamanı öneriyoruz. Ayağın pedalın en alçak noktasındayken bacağın hafif bükülü olmalı. Bazı modellerde vücut tipine göre uyumu kolaylaştırmak için sele derinliği ve gidon yüksekliği ayarı da mevcuttur.

#3 DOĞRU POZİSYON

Egzersize başlarken hedeflerine uygun 3 pozisyondan birini seç:

– (özellikle bel ağrın varsa) maksimum rahatlık için sırtını düz tut

– rahatlık ile pedal çevirme gücü arasında denge kurmak için hafif geriye eğik

– pedal çevirirken maksimum güç harcayabileceğin atletik bir pozisyon için geriye eğik.

HOW TO USE MY EXERCISE BIKE PROPERLY

#4 DOĞRU EGZERSİZ

Kondisyon bisikletinde temel egzersiz pedal çevirmektir. İşte, fit bir vücuda giden yola çıktın bile!

Sağlıkla ve sporla kal!