Spora başlamak (ve geri dönmek) güzeldir, uzun süre boyunca devam etmek ise daha da güzeldir! İşte motivasyonunu kaybetmemen için 4 ipucu 🙂

Formda kalmak için bir kondisyon bisikleti edindin. Çok düzenli bir şekilde başlayıp uzun vadede istikrarı koruyamamak ve bir yerde bırakmaktan korkuyorsun. Yoğun programlar, yorgunluk, öngörülemeyen engeller… gündelik hayatın koşuşturması bir anda kontrolü eline alıp hedeflerimizden uzaklaşmamıza sebep olabiliyor. Neyse ki yıl boyu motive kalıp enerjini kaybetmemenin bazı yolları var: işte o ipuçları!

FIRM THIGHS AND GLUTES

ANTRENMANLARINI PLANLA

Günlük düzeninize yeni bir alışkanlık katmak istiyorsan önce ona yer açman gerekir! Özellikle de şimdiden çok hevesliysen. İyi organize olursan her şey mümkün. Endişelenme, iyi organize olmak da öğrenilen bir şeydir.

Günlerini en iyi şekilde kullanmak için önce nerelerde zaman “kaybettiğinin” bir dökümünü çıkar. Sonra bazı şeyleri değiştirip değiştiremeyeceğini kendine sor. Örneğin, markete gitmek yerine online sipariş verilebilir, pazar günleri ertesi günler için birkaç çeşit yemek hazırlanabilir, trafikte kendi arabanla beklemek yerine toplu taşıma kullanılabilir… İşte bunun gibi şeyler. Haftanı verimli hale getirmenin ve gerçekten sevdiğin aktiviteler için zaman yaratmanın birçok yolu var. 

Bu sorunu çözdükten sonra kondisyon bisikleti egzersizlerini önceden planla. Salı akşamı, perşembe akşamı ve pazar sabahı gibi… Böylelikle bu saatler hayatındaki her program kadar önemli olacak ve sporu yaşamına dahil etmek için hiçbirini kaçırmaman gerekecek. Hatta bazen kendini biraz zorlamak zorunda kalacaksın; o zaman egzersiz sırasındaki ve sonrasındaki zindelik hissi seni motive edecek! Düzenli egzersiz hem zihinsel hem de fiziksel anlamda senin için hemen olmazsa olmaz haline gelecek 🙂

SOMUT HEDEFLER BELİRLE

Somut hedeflerden daha iyi bir motivasyon kaynağı yoktur! Forma girmek, bisikletle dolaşmak, selüliti azaltmak, kilo vermek veya yarış yapmak… Sporda, özellikle de kondisyon bisikletinde yeni mücadeleler hiç bitmez. Peki, seninkiler hangileri? 

Hedeflerini bir kez tanımladıktan sonra daha da özelleştirmen mümkün. “Bisiklet gezintisi” yerine ” arkadaşlarla hafta sonu turu”, “kilo vermek” yerine “3 kilo vermek”, “uzun mesafe sürmek” yerine “haftada 60 km” gibi spesifik hedefler koyabilirsin. Açık ve somut hedefler seni sınırlarını zorlamaya ve özen göstermeye iter; çünkü nereye varacağını bilirsin! 

Bu şekilde enerjinin ve isteğinin daha düşük olduğu günlerde, bitiş çizgisinde seni neyin beklediğini unutmazsın 🙂

KONDİSYON BİSİKLETİNDEN NE GİBİ SONUÇLAR ELDE EDİLEBİLİR?

exercise bike workouts

KONDİSYON BİSİKLETİNİN ARTILARINA ODAKLAN

Kim sağlığına dikkat etmek istemez ki? Giderek daha hareketsiz bir yaşam sürdüğümüz bu dönemde, bunun bedelini ilk ödeyen vücudumuz oluyor.

Kondisyon bisikleti bu sorunla mücadele etmek ve evden çıkmadan dinamik kalmak için güzel bir seçenek sunuyor. Yeniden fiziksel aktiviteye başlayıp formunu korumak istiyorsan haftada 3 kez 30 dakikalık orta yoğunlukta egzersiz yeter de artar bile. Antrenman yaptıkça dinamizm ve enerjini yeniden keşfedeceksin; vücudun sana teşekkür edecek!

Spor sadece vücuduna değil, zihnine de iyi gelecek. Egzersiz sırasında stres atıp deşarj olacaksın. Sakinlik ve enerji veren antrenmanların bitiminde kendini bir savaşçı gibi hissedeceksin!

GÜÇ TOPLAMAYI UNUTMA

Son önemli nokta ise güç toplama. Bazen kimi işleri kusursuz bir şekilde yapmaya çalışarak aslında kendimize engeller koyuyoruz. “Her gün antrenman yaparsam hedeflerime daha çabuk ulaşırım” diye düşünmek büyük bir hata. Kondisyon bisikletlerini bir 100 metre yarışı olarak değil, maraton olarak görmelisin. Bir ay boyunca çok yoğun antrenman yapıp ardından durmak hiçbir anlam ifade etmez. 

Aşırı antrenman yaparsan spordan yorulup bıkar, kaslarının gelişimine de olumsuz müdahalede bulunmuş olursun. Güç toplama aşaması her sporcu için hayati öneme sahiptir. Vücudun uyum sağlamasına ve gelişmesine imkan verirken, sakatlık riskini de azaltır. Kısacası her gün tekrarlanan egzersizleri unut ve kondisyon bisikletini uzun vadeli bir planın parçası olarak gör.

Tavsiyeye mi ihtiyacın var? Programlarımızdan birini takip et!

KONDİSYON BİSİKLETİYLE KARDİYO/GÜÇ ANTRENMANI PROGRAMI

KONDİSYON BİSİKLETİ: 4 HAFTALIK KALORİ YAKMA PROGRAMI

EXERCISE BIKE PROGRAMME

Tüm bu ipuçları sayesinde motivasyon kaybı tarih olacak! Peki, kondisyon bisikletine ne zaman biniyorsun? 🙂

Modellerimizi yakından incelemek için hemen buraya tıkla!

Sağlıkla ve sporla kal!