Kondisyon bisikletleri evde egzersiz için mükemmel bir araçtır. Bu çok amaçlı alet hedefine ulaşmana yardımcı olur. Peki senin hedefin ne?

Kilo vermek, formunu korumak, dayanıklılığını güçlendirmek, selüliti azaltmak… Kondisyon bisikletinin faydaları saymakla bitmez! Hedeflerine en iyi şekilde ulaşman için bazı antrenman ipuçları bu yazıda seni bekliyor. Peki senin hedefin ne?

FIRM THIGHS AND GLUTES

ARALIKLI ANTRENMANLA KİLO VER

Birçoğumuz, yıllar içinde fark etmeden aldığımız fazla kiloları vermek istiyoruz. Ancak gündelik hayat içinde kilo verme işini hep ertesi güne erteliyoruz. Halbuki biraz irade ve uygun ekipman ile bunu herkes yapabilir! 

Evden çıkmadan egzersiz yaparak yeniden forma girmek için en iyi seçeneklerden biri kondisyon bisikletidir. Peki bunun yolu nedir? Yağları eritmek için en iyi yol aralıklı antrenmandır. Baştan sona aynı hızda devam ettiğin uzun egzersizleri unut; işin sırrı hız ve süreyi çeşitlendirmekte yatıyor.

Kilo vermek için haftada üç veya en kararlılar için dört antrenman öneriyoruz. Haftada üç antrenmandan oluşan programda, iki adet aralıklı antrenman ve bir temel kardiyo antrenmanı yer alıyor.

Aralıklı antrenmanda toplamda 20 ila 30 dakika boyunca yoğun antrenman ve güç toplama arasında değişimli olarak ilerlersin. Çoğu kondisyon bisikleti sabit programlar içerir. Yani dilediğin programa tıklayıp hemen başlayabilirsin!

Kardiyo egzersizin için kondisyon bisikletini en az 45 dakika boyunca orta yoğunlukta kullanman gerekir. Bu egzersizde bel ağrısı çekmeden, nefesin kesilmeden güzelce ter atabilirsin.

Bu programı dengeli beslenmeyle birleştirdiğinde bir ay içinde sonuç almaya başlayacaksın. İşte çalışmaya devam etmeni sağlayacak bir motivasyon faktörü daha 🙂

KONDİSYON BİSİKLETİYLE FORMDA KAL

Günlük koşuşturma içinde sağlığımızı düşünemediğimiz oluyor. Kolay yorulup nefessiz, enerjisiz kalıyoruz… Formda hissetmiyoruz. Eğer bu durumdan rahatsızsan sorunu çözmek için bazı yeni alışkanlıklar edinmekte yarar var.

Pratik ve etkili bir araç olan kondisyon bisikleti, evden çıkmadan enerjini geri kazanmanı sağlar. İster sabah uyanınca, ister öğle arasında, ister akşam yemeği pişerken; kendine birkaç dakikalık zaman yaratıp biraz egzersiz yapabilirsin.

Sıklık konusunda ise haftada iki ila üç antrenmanla başlamanı öneririz. İlk deneme 20 dakika sürse bile paniğe gerek yok; antrenmana alışmak için vücuduna biraz zaman tanı. Ardından her antrenmanda üzerine 5 dakika daha koymaya çalış. Ne kadar antrenman yaparsan o kadar kolaylaşır.

FORMUNU ARTIRMAK İÇİN EKSTRA ENERJİ!

exercise bike fitness

SINIRLARI ZORLA, DAYANIKLILIĞINI ARTIR

Yüksek dayanıklılığa ve performansa giden yolda ilk şart düzenli antrenmandır. Bu olmadan çabalarının sonuçlarını görmen mümkün değil, o yüzden motivasyonunu koru! 😉

Ayrıca kalp atış hızına dikkat et: Bu iyi bir göstergedir. Endişelenme, kalp atış hızını ölçmek hiç de zor değil. 220 sayısından yaşını çıkararak maksimum kalp atış hızını (MHR) hesaplayabilirsin. İdeal egzersiz için maks. KH’nin %70’ini hedeflemeni öneriyoruz. Antrenmanlarını takip etmek ve en iyi hale getirmek için kalp atış hızı takibi en iyi dostun olacak. Böylelikle her zaman kondisyon bisikletinde en iyi performansı gösterdiğinden emin olabileceksin.

Ve dayanıklılığı artırmak için son bir ipucu: Kalbini çalıştır! Bunun en iyi yöntemiyse aralıklı antrenmandır. Kısacası, değişken yoğunlukta egzersizler planlamalısın. Çok yoğun bir aşamadan güç toplama aşamasına geçerek, patlayıcı gücünü artırabilir, sınırlarını zorlayabilirsin.

exercise bike workouts

VÜCUDUNU SIKILAŞTIR, SELÜLİTİ AZALT

Birçoğumuzun korkulu rüyası olsa da, selülit hemen her kadının yaşadığı doğal bir sorun. Kadınların %90’ında olduğu tahmin ediliyor! Sebebi mi? Östrojen olarak bildiğimiz kadınlık hormonu. Yani, bizi biz yapan hormon bu olduğuna göre, elden fazla bir şey gelmiyor. Bu yüzden önce konuya daha doğru bir perspektiften bakmaya çalışalım 🙂

Selülit doğal bir durum; ama kötü beslenme, kan dolaşımı sorunları, genetik etkiler, kilo almak ve hareketsizlik bu sorunu daha da derinleştirebiliyor. Bu etmenlerden bazıları bizim kontrolümüzün dışında; yine de biraz daha aktif hale gelerek selülitle daha iyi mücadele edebiliriz. Daha fazla yürümek, kısa mesafelerde otomobil yerine bisiklet kullanmak veya (yeniden) spora başlamak gibi alışkanlıklar benimseyebiliriz. En pratik ve uygulanması kolay seçeneklerden biri ise ev egzersizleridir. Kondisyon bisikleti ideal yoldaşın olabilir. Evden dışarı adım atmadan, müzik dinleyerek veya film izleyerek hareket etmeni sağlar. Hiç şüphen olmasın; vücudun koltuğa uzanmaktansa kondisyon bisikletine binmeyi tercih eder.

Selülitle mücadele için sevdiğin dizinin tek bir bölümü, yani 30 ila 45 dakika yeterli. Bunu haftada iki-üç kez tekrarlamalısın. Kulağa zor gelmiyor, öyle değil mi? Daha az yapsan bile artılarını mutlaka göreceksin 🙂

SELÜLİTİ KİM İSTER Kİ?

FIRMING YOUR BODY ON AN EXERCISE BIKE

SAKATLIK SONRASI İYİLEŞME

Diz veya bilek burkulmaları, hatta operasyonları sonrasında vücudun rehabilitasyona ihtiyaç duyar. Zayıflayan bölgeyi yeniden güçlendirmek için fizik-tedavi seansları gerekir. Ancak bunların da süresi sınırlıdır. Peki sonrasında ne yapacaksın? İşte bu aşamada, kondisyon bisikletiyle evde çalışmaya devam edebilirsin. 

Ama hepsinden önce mutlaka doktoruna danışmalısın. Doktorun onayını almadan asla seleye oturma. Elbette burada ana fikir hafif hareketler ve egzersizler yapmaktır. Amaç, vücudun güçten düşen bölgelerini çok zorlamadan çalıştırmaktır. İdeal durumda, haftada iki kez 30 dakikalık antrenman yapmanı öneririz. Ancak bu süre de doktorunun takdirindedir. 

Bu antrenmanlar toparlanmanı hızlandırıp daha çabuk iyileşmene yardımcı olur. Üstelik bu sayede bisiklet sürmenin keyfini de keşfedebilirsin veya zaten sevdiğin bir etkinlikse sürmeye devam edebilirsin 🙂

Artık süreci biliyorsun; şimdi spor kıyafetlerini giyme ve işe koyulma vakti! Hedefin ne olursa olsun kendine fazla yüklenme; düzenli ve sabırlı bir şekilde ilerle, yavaş yavaş sonuç aldığını göreceksin. En önemlisi de keyif almayı unutma, çünkü sporun ana fikri bu!

Kondisyon bisikleti modellerimizi görmek için mağazalarımıza gelebilir ya da decathlon.com.tr‘yi ziyaret edebilirsin!

Sağlıkla ve sporla kal!