Kondisyon bisikleti vücuda fazla yük bindirmeyen bir aktivite olduğundan, sağlık sorunları nedeniyle başka sporları yapamayanlar için harika bir seçenektir. Yaşın ve fiziksel durumun ne olursa olsun bu sporu yapabilirsin. Öte yandan vücuda fazla yük bindirmemesi senin için bir bahane olmamalı. Kondisyon bisikletinden en iyi verimi almak için egzersizlerin yoğunluğunu ve süresini çeşitlendirebilirsin. Peki, kondisyon bisikleti hangi kasları çalıştırır?

kondisyon bisikleti hangi kasları çalıştırır

SAĞLIKLI BİR VÜCUT VE KALP

Kondisyon bisikleti dayanıklılığı artıran ve kalbine iyi gelen bir kardiyo aletidir. Nasıl mı? Ne kadar çok kardiyo egzersizi yaparsan kalbin egzersize o kadar alışır. Bu da dinlenme sırasındaki kalp atışını azaltır. Kalbinin daha az atması, strese daha az maruz kalması demektir. İki-üç aylık antrenman sonunda egzersizlerin kolaylaşmaya başlar ve harika bir forma ulaşırsın. İşin aslı, sporla kalp kaslarını güçlendirmek ömrünü de uzatabilir!

Mutlu bir kalbin yanı sıra, uzun vadede tansiyonunu da iyileştirebilirsin. Bu da kan akışını daha iyi hale getirir. Halsiz bacaklara, yorgun el ve ayaklara elveda de. Daha birçok avantajı bir yana, sırf bu iki faydası bile kondisyon bisikleti kullanmak için yeterli sebepler!

Kondisyon bisikletini nefesini iyileştirmek için de kullanabilirsin. Haftalık egzersizler akciğer kapasitesini artırır. Hemen nefessiz kalıyorsan bu sorunu kondisyon bisikletiyle çözebilirsin. Merdiven çıkınca maraton koşmuş gibi hissetmeye son!

ALT VÜCUDU HEDEFLEME

Uyluk ve kalçaları mı güçlendirmek istiyorsun? Üst vücudundaki bir durum yüzünden sadece alt vücudunu mu çalıştırabiliyorsun? Vücuda fazla yok bindirmeyen bir sporla daha nazik bir çalışma yapmak mı istiyorsun? O zaman kondisyon bisikleti tam sana göre! Şimdi kondisyon bisikletinin hedeflediği bölgelere daha yakından bakalım.

kondisyon bisikleti hangi kasları çalıştırır

DAHA SIKI UYLUKLAR

Tahmin edeceğin gibi, pedal çevirdiğinde esas yük uyluklara biner. Kondisyon bisikletinde en çok çalışan kaslar arasında kuadriseps (ön uyluk) ve hamstring (arka uyluk) kasları yer alır. Bu kasların görevi üst bacağını bükmek ve uzatmaktır. Egzersizlerin sırasında cildin daha pürüzsüz hale gelir ve güç kazanırsın. Zaten hepimizin hayali de bu değil mi? Bu yüzden, mucizeler vaat eden o kremleri unut. Tek ihtiyacın olan bir kondisyon bisikleti! Bir yandan eğlenirken bir yandan kesin sonuçlar elde ettiğini göreceksin 🙂

kondisyon bisikleti hangi kasları çalıştırır

DAHA YUVARLAK KALÇALAR

Müjde! Kondisyon bisikleti kalçana da iyi gelecek. Peki arka bölgendeki kasları çalıştırmanın en iyi yolu ne mi? Ayağa kalkmak! Ayağa kalkarak daha sıkı çalışmış olursun ve kasların daha fazla gerilir; böylece vücudunun bu bölümü daha yoğun bir egzersiz yapmış olur. Ama egzersiz sırasında sürekli ayakta durmana da gerek yok. Düzenli olarak her egzersizde birkaç dakika bunu yaparsan farkı gerçekten de hissedeceksin. Antrenman sonrası bir iki gün ağrı hissedebilirsin; bu aslında ne kadar sıkı çalıştığının kanıtı.

GÜÇ KAZANMAK İÇİN DAHA KUVVETLİ BALDIRLAR

Hiç merak etme: Baldırların çalışması şişeceği anlamına gelmez. Profesyonel bisikletçi baldırlarına sahip olabilmek için uzun yıllar boyunca yoğun antrenman yapmak gerekir. Sağlıklı triseps surae (baldır bölgesindeki ikiz kas) ayağı esnetmek ve uzatmak için yararlıdır. Baldır ikiz kasları daha hızlı ve daha uzun süre pedal çevirmek için de hayati önem taşır.

kondisyon bisikleti hangi kasları çalıştırır
kondisyon bisikleti hangi kasları çalıştırır

KARIN KASLARINI GELİŞTİRMEK İÇİN BİSİKLET KULLAN[DASH]

İlk bakışta akla gelmeyebilir, ama kondisyon bisikleti karın kaslarını çalıştırmak için de çok yararlıdır çünkü temel bir işlevi vardır: sırtının dik durmasını sağlar. Bozuk postür sırt ağrısına hatta sakatlanmaya sebep olabilir. O yüzden pedal çevirirken karın kaslarını sıkmayı unutma. Hem dürüst olalım; kim her egzersizle karın kaslarının daha fazla geliştiğini görmekten hoşlanmaz ki?

Burada en iyi sonucu elde etmenin sırrı ise direnci artırmaktan geçiyor. Bu yüzden her antrenmanda zorluk seviyesini biraz daha artırmaktan çekinme.

DAHA SIKI VE GÜÇLÜ KOLLAR

Sakın şaşırma: Kondisyon bisikleti antrenmanında kollarını da denkleme katmış olursun. Bacak kasların kadar olmasa da gidonu tutmak için çalışırlar; bu yüzden kollarına olan katkısını da görmezden gelmemek gerekir. Üstelik bisikleti ayakta kullanırken daha da fazla çalışırlar. Yani zorluk seviyesini artırmak için bu harika bir pozisyondur.

kondisyon bisikleti hangi kasları çalıştırır

Elbette yaşam tarzın ve beslenmen ne kadar sağlıklı olursa, elde ettiğin sonuçlar o denli kalıcı olur. Bu yüzden bisiklette değilken de sağlığına dikkat etmeyi unutma!

Genellikle kondisyon bisikletinin sadece baldır ve uyluk bölgesini güçlendirdiğini düşünürüz; oysa vücudunun daha birçok bölgesini daha çalıştırır. Artık kondisyon bisikletiyle hangi kasların çalıştığını ve bunların yararlarını bildiğine göre tek yapman gereken bu egzersizleri kendi fiziksel durumuna ve hedefine göre ayarlamak. İşe koyulmak için bir antrenörün rehberliğine ihtiyaç duyuyorsan Decathlon E-Club üzerinden evinin rahatlığından ayrılmadan dilediğin dersleri seçebilirsin. Kısa sürede gerçek bir profesyonel olacağından eminiz!

ÇEVRİMİÇİ MÜŞTERİ DESTEĞİ: DECATHLON SİZİN İÇİN BURADA

Satış sonrası internet sitemizden ürününün bakım ve onarımı hakkındaki tüm ipuçlarına ulaşabilirsin. Ayrıca ekipmanın ilk kullanımı, kullanım kılavuzları ve hatta yedek parçalarla ilgili bilgileri de bulabilirsin.

Kondisyon bisikleti hangi kasları çalıştırır sorusunu cevapladık değil mi? O halde tüm kondisyon bisikleti modellerimiz için hemen buraya tıkla!