Bel ağrısı, hastane ziyaret nedenleri arasında yer alan ve sık yaşanan bir rahatsızlıktır. Bel ağrısının birçok nedeni olabilirken zayıf bir gövde ve tüm gün oturmaktan kaynaklanan kötü duruş, bel ağrılarına ve rahatsızlığına gerçekten katkıda bulunan iki yaygın faktördür. Ağrıya neyin neden olduğunu bulmak her zaman önemlidir, böylece onu ele alabilir ve tekrar olmasını önleyebilirsiniz. Sebep ne olursa olsun, bel ağrısı, ruh halini ve kişilerin yaşam kalitesini ciddi şekilde etkileyebilir. Ancak çoğu durumda, hafif bir yoga yapmak gerginliği gidermeye yardımcı olabilir ve bel ağrısını biraz rahatlatabilir. Bel ağrısını hafifletmek ve rahatsız edici hissiyatı hafifletmeye yardımcı olmak için en etkili 5 yoga pozunu keşfedebilirsin.

Çocuk Pozu 

En iyi yoga pozisyonlarından biri olan çocuk pozu, aslında standart dinlenme hareketidir. Bu poz, omurgayı uzatarak ve hizalayarak beldeki baskıyı rahatlatır ve güzel bir esneme sağlar. Ayrıca omuz kaslarını açmak ve germek için de harikadır:

  • Dizleri kalça genişliğinde aç ve ayaklarını arkada birleştirerek matın üzerinde diz çök.
  • Kollarını düzeltmek için ellerini ileriye doğru yürüt.
  • Kaburgalarını kuyruk kemiğinden ve başının tepesini omuzlarından uzağa iterek boynu ve omurgayı uzatmaya çalış.
  • Nefesini alt sırt ve yan kaburgalarına yönlendir. 
  • Nefes alırken vücudunun arkasını genişlet ve nefes verirken mata doğru bırak.
  • Bu hareketi 60-180 saniye kadar sürdür. 

Kedi ve İnek Pozu

Yogadaki temel pozisyonlardan biri olan kedi ve inek pozu, omurganın iyi bir şekilde esnemesine ve uzamasına yardım eder. Hareketliliği destekleyen bu poz, aynı zamanda beldeki gerilimi azaltmaya destek olur. Ayrıca omurganın nötr pozisyonunu tanımaya olanak sağlayarak duruşu iyileştirmeye yardımcı olabilir. Kedi ve inek aslında iki farklı yoga pozundan oluşur:

  • Omuzlar bileklerin üzerinde ve kalçalar dizlerin üzerinde olacak şekilde dört ayak benzeri bir pozisyon al.
  • Sırtı yuvarlayarak omurganı yukarı kaldır ve gözlerin karnına bakacak şekilde kedi pozisyonuna geç.
  • Derin bir nefes aldıktan sonra göğsünü, kuyruk kemiğini ve bakışlarını yavaşça tavana doğru kaldır. 
  • Başka bir nefesten sonra nazikçe kedi pozuna dön.
  • Bu hareketi 60-180 saniye kadar tekrarla. 

Aşağı Bakan Köpek Pozu

Bazen bacakların arkasındaki gerginlik de bel ağrısına neden olabilir. Aşağı bakan köpek, yoganın en yaygın ve en faydalı pozlarından biridir. Bu pozisyonda tüm omurga gerilir ve sıkıştırılır. Aynı zamanda hamstringleri uzatır ve kan dolaşımını teşvik ederek bel ağrısını hafifletmeye yardımcı olabilir:

  • Bilekler omuzların ve dizler kalçanın altında olacak şekilde ellerinin ve dizlerinin üzerinde dur.
  • Kalçalarını kaldır ve topuklarını yere doğru ittirmeye çalış.
  • Başını kollarının arasında gevşet ve bakışlarını bacaklarına ya da göbek deliğine doğru yönlendir. 
  • Nefes ver ve dizlerini serbest bırakmak için bük.
  • Bu hareketi 60-180 saniye kadar devam ettir. 

Sfenks Pozu

Sfenks pozu, bel kaslarını daha rahat bir konuma getirir ve genellikle bel fıtığı nedeniyle siyatik ağrısı çeken kişiler için önerilir. Ayrıca çok oturan kişilerin belleri düzleşme eğilimindedir ve bu da ağrıya neden olabilir. Sfenks pozu, belin doğal eğriliğini desteklemeye de yardımcı olabilir:

  • Bacaklar düz olacak şekilde karnının üzerine düz bir şekilde yat.
  • Kalçanı omuz genişliğinde aç ve dirsekleri omuzlarınla aynı hizaya getir. 
  • Nefes alırken bacaklarını sık ve kollarınla iterek göğsünü yerden kaldır.
  • Kalça, bacak ve ayakların yerle temas halinde olmasına, dirseklerin doğrudan omuzların altında hizalanmasına dikkat et.
  • Bu pozu yaklaşık 60-180 saniye sürdür. 

Bacaklar Duvarda Pozu

Bacakları duvara kaldırmak; omurgayı düzeltmenin, bel bölgesindeki baskıyı kaldırmanın ve bacaklardaki laktik asidi boşaltmanın harika bir yoludur. Aslında bu poz, zorlu bir egzersiz yaptıktan sonra kas ağrısını azaltmaya da yardımcı olabilir:  

  • Ayak tabanlarının tavana bakmasına izin vererek bacakları duvardan yukarı doğru uzat. 
  • Duvara paralel uzandıktan sonra vücudunu L şekline getir.
  • Bel boşluğu oluşmaması için battaniye veya başka bir destek yerleştir.
  • Yaklaşık 60-180 saniye bu pozisyonda kal. 

Daha öncesinde yoga veya herhangi bir egzersiz tecrüben yoksa pozları ilk olarak bir profesyonel yardımıyla deneyimlemen oldukça önemlidir. Yogada tecrübeliysen bu pozları haftada bir veya iki kez egzersiz rutinine ekleyerek bel ağrılarını hafifletmeye yardımcı olabilirsin. Bununla birlikte belinde kalıcı bir ağrı varsa daha ciddi bir şey olup olmadığından emin olmak için doktordan destek almalısın. 

Yoga yaparken giyim konusunda sana yardımcı olacak yazımız için hemen buraya tıkla!

Tüm yoga ihtiyaçların içinse mağazalarımıza gelebilir ya da decathlon.com.tr‘yi ziyaret edebilirsin!